Caronatopic #10

Gisteren zag ik pas dat Zaltbommel ook mee doet, hopelijk volgende week er op tijd bij

2 likes

Er is zo veel goed nieuws de laatste tijd (R getal omlaag, besmettingen dalen, ziekenhuisopnames dalen, een miljoen prikken per week) dat ik het gewoon bijna niet kan geloven. We zijn er bijna :sob:

4 likes
Huisartsenpraktijk Holland Park

Heeft vaccins beschikbaar

Willem Dudokhof 93,
1112 ZA Diemen

Niet bellen!
Ga enkel naar de praktijk als u daar binnen 10 minuten aanwezig kunt zijn. Er zijn minder dan 10 restvaccins beschikbaar

6 likes

Die was wel snel weg

2 likes

Ohja ik zie het!

Ik zou de volgende keer gewoon gaan. Want ik zat juist net te denken dat als ik een huisarts was en op zo’n drukke/gewilde plek zou zitten, ik het misschien maar een minuutje op de website als beschikbaar zou tonen omdat anders honderden mensen op af komen. Kan natuurlijk ook dat het echt op was, maar als je heel dichtbij woont zou ik het risico wel nemen.

1 like

Ik heb een collega die aan het begin zo sceptisch was, hij is van 56 en woont in Limburg dus dat was de eerste groep waar ze begonnen met Astra volgens mij.
Toen deed ie heel stoer van nou nooit niet hoor dat ik me laat vaccineren nee ga ze-keer weten niet zo’n spuit halen!!!

En nu komen andere collega’s aan de beurt die zich wel gewoon laten prikken en je ziet gewoon aan hem dat ie nu baalt dat ie z’n prik niet heeft gehaald en een soort lafjes volhoudt dat ie er blij mee is terwijl iedereen m uitlacht.

15 likes

Goed nieuws iedereen! Twee (!) mensen ‘van yoga’ gaan mijn schoonmoeder van het vliegveld halen. Vermoedelijk even lekker knuffelen als ze elkaar zien want liefde is de oplossing :smiling_face_with_three_hearts:

16 likes

Oh shit deze had ik ook wel geprobeerd als ik m op tijd had gezien!

Heb je dit nieuws trouwens gezien?

5 likes

Het is moeilijk te omschrijven te veel niet maar wel of er een grotere hoeveelheid zuurstof dan normaal naar binnen gaat.

1 like

Ik ben in een hotel (in België) en er zitten gewoon meerdere klanten binnen in het restaurant te eten. Oke het stortregende net een dikke 5 minuten maar ik vind het zó grof.

Voelde me vanochtend wel beetje brakjes, maar na paracetamol ging het wel beter. Nu vooral nog stijve arm. En zit wel continu mijn benen te checken of die niet dikker worden :joy:

2 likes

Ik word volgende week gevaccineerd (:pray:t2: Bless) en heb me opgegeven voor het vaccinatieonderzoek van het rivm. Dan worden je antistoffen gemeten gedurende een lange periode. Doet iemand van jullie hier ook aan mee?

Het heet vasco en je kan je ook al aanmelden als je nog niet gevaccineerd bent:

10 likes

Ja dit zie je dus wel meer, ik denk dat je straks echt een vaccinatiedichtheid-gat zien in de AstraZeneca-groep. Maar de GGD’s gaan waarschijnlijk nog wel “vegen” :broom: zodat die mensen nog een keer de kans krijgen gevaccineerd te worden via de GGD. Misschien gaat je collega dan toch nog.

2 likes

Ik heb nav jouw bericht me ook ingeschreven!

2 likes

Iemand die dicht bij me staat heeft op basis van medisch risico een oproep gekregen (die persoon heeft wel wat medische dingen, maar had niet verwacht dat ze tot de risicogroep zou behoren/een uitnodiging zou krijgen). Diegene is een echte twijfelaar en ook nu twijfelt ze. Ik wil haar de ruimte geven om even te twijfelen, maar ik hoop natuurlijk dat ze zich uiteindelijk wel laat inenten. Nu vroeg ik me af, als ze nu bijvoorbeeld 2 maanden wacht voordat ze belt voor een afspraak, kan ze dan nog terecht of is ze dan te laat? Iemand die dit toevallig weet?

1 like

Wij laten de mensen die bij ons op de afdeling in het ziekenhuis liggen gewoon vaccineren als dat qua vervoer etc lukt (ze worden niet in het zkh gevaccineerd maar ik het vaccinatie centrum). Dus die mensen zijn al ziek en die krijgen het gewoon, misschien helpt dat je.

2 likes

Ik weet dat zorgpersoneel begin januari de uitnodiging hebben gehad en dat zij nu nog steeds een afspraak kunnen maken. Is misschien wel anders omdat ze in de zorg werken

2 likes

Het is nooit te laat, die brieven blijven gewoon geldig, al zijn er dan wellicht geen gereserveerde plekken meer voor medisch risico en moet je dus gewoon aansluiten als je belt.

2 likes

Ik heb mij ook aangemeld door jouw berichtje!

1 like