Caronatopic #10

Bij klachten moet je toch via de ggd pcr doen?

2 likes

Sneltest als in bij de GGD-sneltest, of wattenstaafje van de kruidvat door je neus-sneltest?
Bij die eerste ja, want wetenschappelijk goedgekeurd middel om covid als oorzaak van je klachten zeer onwaarschijnlijk te maken. Bij die tweede nee, want zowel de test zelf als de uitvoering kunnen onbetrouwbaar zijn, en het hele concept is niet goedgekeurd om op deze manier gebruikt te worden.

1 like

Degene die je gevaccineerd heeft, heeft je persoonsgegevens doorgegeven aan de RIVM (als je daarvoor toestemming hebt gegeven), volgens mij is het plan nu om dat te koppelen aan je Digid, dat je daarmee inlogt in een app en op die manier je vaccinatiegegevens tevoorschijn kan toveren.
Als je geen toestemming hebt gegeven moet je geloof ik op een andere manier bewijzen dat je gevaccineerd bent, maar dat wordt dan mogelijk wel lastig als je je vaccinatiebewijs kwijt bent.

1 like

Hoe kun je die kwijt zijn? Zou ik inlijsten en midden in mā€™n woonkamer zetten :joy: mooiste herinnering van 2021 so far

19 likes
Huisartsenpraktijk Carnisselande

Heeft vaccins beschikbaar

Middeldijkerplein 310,
2993DL Barendrecht

Niet bellen!
Ga enkel naar de praktijk als u daar binnen 10 minuten aanwezig kunt zijn. Er zijn minder dan 10 restvaccins beschikbaar

ik log net in op mn laptop en zie meteen een blauw huisje haha

4 likes

Ik ben gevaccineerd! Ik was gewoon emotioneel ervan.

65 likes

Ik heb de volledige inhoud van mijn prikbord eraf gehaald om al die vaccinatie-papieren op te hangen. Alsof het mijn grootste prestatie van 2021 is. :joy:

8 likes

De vaccinatie brief voor mijn vader is EINDELIJK onderweg (risicogroep en ligt met een longontsteking al in het ziekenhuis) :partying_face: . Was erg frustrerend om afgelopen week te lezen dat 66 plussers een afspraak mochten maken terwijl de risicogroep nog niet allemaal was uitgenodigd

27 likes

Mijn tweede vaccinatie is binnen en als de cijfers blijven dalen kan ik eindelijk weer eens met de trein naar mijn vrienden. Voelt echt alsof ik weer een beetje van mijn vrijheid terugheb :sob:

38 likes

Nou eerste vaccin Moderna zit erin :partying_face::partying_face::partying_face: nu kwartier aan het wachten. Vond het geen drol voorstellen (zegt het meisje wat vroeger al in de wachtkamer flauw viel bij de vaccinaties). Vond de griepprik of kinkhoestvaccinatie die ik afgelopen jaar heb gehad echt branden, hier voelde ik niks van :ok_hand:t3: 25-6 nummer 2

Ga nu als een malle die plek masseren dan vat de stijve arm misschien ook mee!

40 likes
DijkDoc apotheekhoudende huisartspraktijk

Verenigingsgebouw van de Hervormde Kerk 't Anker, Molenakker 12,
2959AS Streefkerk

Niet bellen!
Ga enkel naar de praktijk als u daar binnen 10 minuten aanwezig kunt zijn. Er zijn minder dan 10 restvaccins beschikbaar

3 likes

Bijna steeds in deze regio

Mijn schoonouders waren zo lang sceptisch. Terwijl ze beide echt 103020% risico groep zijn en ook schoonmoeder is terminaal dus afstand houden doen we niet echt meerā€¦
en vanmiddag waren ze hier en zegt schoonvader dat hij over 4wkn een afspraak heeft.
Het heel lastige beslissing vind, maar ook geen andere oplossing ziet en ze willen de best mogelijke schil om schoonmoeder heen.
:sob::heart:

45 likes

Pfff ik voel me echt zo opgelucht dat het nu de goede kant op lijkt te gaan. Hopelijk blijft het nu beter gaan maar zo fijn.

ZO chill dat er gewoon mensenlevens worden gered met vaccins. ZO fijn dat er haast geen corona meer in verpleeghuizen is :heart:

10 likes

Stond nog steeds beschikbaar net precies

Ja echt al heel lang nu

DijkDoc apotheekhoudende huisartspraktijk

Verenigingsgebouw van de Hervormde Kerk 't Anker, Molenakker 12,
2959AS Streefkerk

Edit: zie nu dat deze een uur geleden ook is gedeeld, was die zo lang beschikbaar of opnieuw beschikbaar? Als je er dichtbij woont zou ik even langsgaan.

1 like

Ik vind het best grappig dat je dankzij die prullenbakvaccinposts allerlei nieuwe plaatsnamen leert kennen waarvan je eerder niet wist dat die bestonden. Streefkerkgangers, verenig u. Laat u inenten voor de Geneesheer, amen.

33 likes

Haha inderdaad! Ik zit te duimen voor iets in Utrecht (zoals velen denk ikā€¦)

2 likes

Gisteravond 2e prik AstraZeneca gehad, nog nergens last van (naast een pijnlijke arm, dat vind ik geen bijwerking) :raised_hands:t3: Even afkloppen want bij de eerste prik ben ik echt goed ziek geweest.

17 likes