Caronatopic #10

Ik had helemaal niet meer aan die eigen verklaring gedacht, super stom. Wilde hem van de week op werk uitprinten, maar helemaal vergeten. Maar hoefde hem gelukkig niet te hebben op deze locatie (misschien moet het een volgende keer wel hoor), maar ze vroegen er nu niet naar.
Moest bij de deur een formuliertje invullen met mijn gegevens.

1 like

@Stofdoek @cremeinyourcoffee @Ikgebruiklievergeennaam
Ik heb een aantal weken geleden corona gehad. En sinds vorige week erachter gekomen dat mijn klachten erg lijken op brain fog. Ik las ook dat jullie minder tot geen reuk hebben. Al die tijd heb ik het gevoel dat mijn neus verstopt zit/minder lucht krijg door mijn neus. Hebben jullie dat ook?

Edit: okƩ vergeet ik toch jou nog te taggen @soarin. Want ik herkende veel in je verhaal :hugs:

2 likes

Ik heb geen last gehad van verlies van reuk of smaak gelukkig, maar dat verstopte gevoel herken ik wel, vaak ook gepaard met barstende hoofdpijn. Ik heb hier gelukkig niet lang last van gehad, dus hoop dat dat voor jou ook het geval is. Ik ben nog wel vaak benauwd, vooral als ik bijvoorbeeld heel lang gepraat heb of tijdens mijn wandelingen, maar dat geeft mij vooral een drukkend gevoel op mijn borst en/of kortademigheid. Het is wel een stuk minder dan de laatste paar weken, dus ik heb hoop dat ik daar binnenkort ook geen last meer van heb

1 like

Ik had dat gevoel van verstopte neus de week dat mijn smaak volledig weg was en twee weken daarna toen het langzaam terug kwam.
Nu vaak juist het tegenovergestelde, alsof mijn neus zo erg open is dat er geen filter is en dat voelt in combinatie met een brandend gevoel in mijn longen dan heel naar.

1 like

@cremeinyourcoffee
De bekende hoofdpijn had ik een dag en daarna niet meer teruggekomen.
Lastig hoor dat je zo snel buiten adem bent, word je dan ook licht in je hoofd?
@Ikgebruiklievergeennaam alsof je ineens te veel lucht binnenkrijgt?

Ooh dit zou echt top zijn, mocht het niet zoveel uit maken qua bescherming percentage! Al denk ik niet dat mijn prik wordt vervroegd. Zie mijn huisarts niet iedereen bellen om te zeggen dat ze eerder moeten komen :sweat_smile:

1 like

Toch koorts van mijn tweede prikā€¦ jammer

Ik heb juist geen verstopte neus maar wel reukverlies. Er is een groep op fb met lotgenoten, die vind ik wel heel fijn. Las ook iets over Physiomer om je neus te spoelen en dat sommigen daardoor iig een paar uur weer iets (normaals) konden ruiken. Ik heb daar zelf niet voor gekozen omdat mn neus niet verstopt is, maar je zou het kunnen proberen!

1 like

Ik word heel zelden licht in mijn hoofd als ik benauwd ben, is gelukkig al een aantal weken niet meer voorgekomen, dus ik hoop dat het zo blijft

2 likes

Als de cijfers zo positief blijven denk ik dat stap 3 van de versoepelingen mogelijk zelfs eerder in kan gaan! Laten we hopen dat het vanaf nu alleen nog maar positieve cijfers te horen krijgen. :tada:

13 likes

Ja! Zo fijn dat er eindelijk perspectief is :blush:

2 likes

Nou, toch maar goed dat ik net de huisarts heb gebeld, want ik stond inderdaad niet op de lijst van de griepprik. Nu wachten tot ik mā€™n brief krijg!

4 likes

Die staan nu voor 28 mei toch?
Edit : ik zie dat het op 9 juni staat, mijn bios mailde me dat het op zā€™n vroegst 28 mei zou zijn.
Ik hoop het, ik zou het zo leuk vinden weer naar het theater te kunnen!
Ik vraag me af wat ze bedoelen met horeca voor uit eten mogelijk, zouden ze dan langer open mogen blijven?

Also: ik word zooo geĆÆrriteerd van al dat geroep dat de terrassen open moesten want daar kon je prima afstand houden en 2 mensen per tafel. En dat daarna iedereen met zā€™n 4en naar een terras gaat. Je weet dat het niet mag en dan doe je 't toch omdat die plekken toch wel ja zeggen.
Vriendin van me vertelde dat ze met 4 aan een tafel zat en was echt beetje zelfingenomen aan het lachen daarbij toen ik zei dat dat niet mocht.

2 likes

Ik denk dat je dan ook weer binnen mag zitten in de horeca, maar dus wel alleen met eten, niet biertjes drinken in de kroeg.

4 likes

Ik kijk hier wel echt naar uit met dit kloteweer. Ik bedoel geen tornado die me tegen houdt mijn drankje te drinken met bitterballen, maar ik zou liegen als het mijn favoriet was.

10 likes

Je mag wel met zijn 4en als je tot 1 huishouden hoort, en voor de horeca is dat natuurlijk moeilijk te controleren. Ik gok dat het mogelijk wel eerder dan 9 juni zou kunnen ingaan, maar waar is die 28 mei eigenlijk op gebaseerd?

Dat van de horeca snap ik ook de ballen van, we hebben nu horeca buiten geopend maar de volgende stap is horeca voor uit eten geopend (neem aan binnen) en daarna nog 2x een uitbreiding voor horeca voor uit eten? Misschien dat binnen dan eerst ook alleen binnen bepaalde tijden mag.

3 likes

28 mei was nog de eerste variant van het openingsplan! Ik denk inderdaad dat de eerste stap van horeca voor uit eten op binnen slaat, met maximaal 2 personen per tafel, maximaal 30 gasten en dan misschien ook nog wel met afgebakende tijden. De twee uitbreidingen kunnen dan zijn met meer gasten aan tafel, of met meer gasten in het restaurant zelf en misschien nog iets met ruimere tijden.

Ik hoop wel dat 9 juni gaat lukken, ik werk bij een horecabedrijf zonder terras en ons hoogseizoen is van oktober tot januari, dus toen waren we al volledig dicht en de zomer is ons laagseizoen, dus het zou lekker zijn als we nog een paar keer kunnen draaien voor de zomer echt start.

2 likes

Ja ik snap het dus wel vanuit de restaurants, als in ik vind dat je als overheid hen gewoon niet verantwoordelijk moet maken voor zoiets. Ik draai zelf op 2 locaties mini terras en wij hebben geen winstoogmerk dus ervoor gekozen weinig tafels neer te zetten, op 1 plaats zelfs lange tafels te zetten zodat de gasten ook op afstand zitten, maar ik heb dus ook heel de tijd de boeman moeten spelen met dat ze geen stoelen mochten verplaatsen, al helemaal geen tafels, wel de gezondheidscheck in moesten vullen, alle fucking kut opmerkingen als ik om telefoonnummer registratie vroeg. (oke dit is opgekropte haat op ons terras gaat het nu na 3 weken goed)
En vorig jaar was het zelfs zo erg dat mensen opzettelijk gingen knuffelen op het terras.
Nouja, ik vind het dus vooral kul dat iedereen beweerde dat het in de horeca prima ging om weer open te gaan en dat dat, uiteraard, helemaal niet zo is. Ja het leidt misschien/hopelijk niet tot besmettingen. Maar die afstand die gehouden moet worden zie ik echt maar bij weinig tentjes (also heel veel liefde voor al die tentjes die het wel goed doen!!)
Oh en ik leg de schuld ook vooral bij de bezoekers die allemaal lak hebben. Vorige week zat ik ergens met zā€™n 3en, aan twee tafels. Nou toen kwam er een 3e bij bij een andere tafel en die mocht van het personeel natuurlijk daar niet bij zitten, dus die kwam bij dat tafeltje van ons zitten waar nog een plek vrij was. En toen kwam er voor dat tafeltje nog een 4e bij en toen gingen ze met zā€™n 6en moeilijk doen (een tafel van 2 en die 4 mensen) want zij vinden het allemaal niet erg als diegene er ook bij kwam zitten etc etc. Ja das gewoon superkut als jij daar met je gare contractje staat en mensen weg moet sturen die gewoon echt niet gaan.

Also dit was de mail van de bios:
De datum waarop ons filmtheater weer open mag, kruipt ook dichterbij. Wordt het 16 juni of gaat het ineens snel en kunnen we al op 26 mei open?

Het is dus allemaal speculatie blijkbaar in die mail :sweat_smile:

1 like

Ben benieuwd welke datum het uiteindelijk gaat worden!

Ik heb zelf overigens ook moeite met het achterlaten van mijn persoonsgegevens (ik zeg er overigens nooit iets van tegen het personeel). Niet met het delen van mijn gegevens an sich, maar ik vind dat daar op veel plekken heel onzorgvuldig mee wordt omgegaan. Vaak moet je je gegevens gewoon op een lijst achterlaten wat alle andere bezoekers ook kunnen nalezen. Je hebt geen enkele vorm van privacy op die manier. Ik overweeg dan ook om voortaan incorrecte gegevens achter te laten als het zo slecht geregeld wordt.

Gegevens achterlaten is niet verplicht, de gezondheidscheck wel!
Wij hebben van die blaadjes met zowel de gezondheidscheck, als het achterlaten van je gegevens. Die vul je in terwijl ik je koffie zet, en daarna neem ik hem weer mee.
Maar dat deel mag je dus weigeren, ik wil dat ook zelf niet invullen als het zoā€™n algemene lijst is (en ik ga er op mā€™n werk ook niet netjes genoeg mee om vind ik zelf, omdat ik bij beide delen niet geloof dat het iets toevoegt)

1 like