Caronatopic #10

Dat is sinds eind maart niet meer zo. Leeftijd ligt nu tussen de 60-75

1 like

Ik volg best veel mensen uit de VS en Engeland op insta en moet elke keer een beetje huilen als ik zie hoeveel daar al kan door de hoge vaccinatiegraad.

4 likes

Oh toch wel? Ik heb dat stukje even gemist :’)

maar m’n pa - 70 - heeft in z’n bevestiging wel Pfizer staan. Zal wel wisselend zijn per geval dan?
Is het nu wel ineens effectief gebleken haha?

Dat zou mooi zijn, maar nee natuurlijk niet đŸ„Č

Ja in de VS kan je bijna op elke hoek vd straat een vaccin halen (bij wijze van) , ook als je jong bent. Dan denk ik echt hoe dannn

3 likes

Echt hoe kunnen ze er zo’n gigantische teringzooi van maken zeg

1 like

Ik ik dacht het dit weekend ook nog. Maar zussen van een collega boven 65 krijgen toch AZ en toen dacht ik heu?
Er zit bij hun in de familie een verhoogde kans op herseninfarct. Dus ze willen die helemaal niet! Maar ja je kunt niet kiezen

Mijn ouders hebben met 4 weken alweer een nieuwe afspraak dus geen AZ
(Ze zijn 72 en 71)

1 like

Als ze hier nou gewoon het tempo van Engeland en de VS aan hadden gehouden, had er niemand over AZ kunnen janken, want dan zat ie al in je arm :woman_shrugging:t3: Maar helaas leven we in een land waar ze precies niks kunnen

5 likes

Ben officieel ook gewoon een beetje boos om de manier van t vaccin verdelen hier in NL. De zuiderlijke dikkerds zijn wel beschermd maar de noordelijke niet en worden dat dus voorlopig ook niet zoals t er nu naar uitziet.
Ben voor het eerst in mn leven ook jaloers op de VS.

Heb een slechte pijndag dus kan dit soort dingen nog minder hebben. Wil geen covid benauwdheid mn eigen borstkassysteem zorgt daar al genoeg voor.

2 likes

Ja ik voel je. Ik heb me ook altijd ingesteld op “je zegeningen tellen, er het beste van maken en geduldig wachten tot het langzaamaan weer normaal wordt” en daar leef ik nog steeds naar. Maar daarbij hoorde kennelijk toch een soort verwachting (ijdele hoop eigenlijk, lol) dat de strengste lockdowns het dieptepunt waren, dat zodra er vaccins waren er gestaag geprikt ging worden, en dat het lang kan duren maar dat het einde steeds een beetje dichterbij komt. En daar ben ik nog steeds het grootste deel van de tijd van overtuigd, maar slecht nieuws met terugslagen doet me wel wankelen. Oh leuk, ‘Braziliaanse of Zuid-Afrikaanse variant die nog veel besmettelijker is en waartegen de vaccins niet goed zouden werken”, goh “een nieuwe Franse variant die niet door de PCR-test wordt opgemerkt”, weer leveringsproblemen, weer vaccinaties opgeschort, alsof we eindelijk de instrumenten hebben om uit de ellende te raken (op de wereld, niet alleen in Europa) maar de ellende steeds met nieuwe verrassingen komt. Bam. Kut.

4 likes

Om door te gaan in frustratie, nog 200 mensen die voorrang krijgen op de burgers die slechts in een risicogroep vallen.

16 likes

Dat lijkt me ook een stuk betrouwbaarder dan wat random mensen op een anoniem forum inderdaad! :joy:

Hahahahhahaha waaaaauw

Ja echt handig voor de Olympische Spelen die straks toch niet doorgaan

9 likes

Oh “het is van belang dat de sporters niet te lang hoeven te wachten” nou ik weet nog wel een groep voor wie het van belang is dat ze niet te lang hoeven te wachten, bijvoorbeeld DOCENTEN? Ik noem maar wat he. Of supermarktpersoneel anders. Of 
 of
 Ja zo werkt het dus niet he.

15 likes

Erg hoog wij van WC eend adviseren WC eend gehalte ook. Logisch dat NOC NSF adviseert dat sporters snel gevaccineerd worden.

Hij benadrukte daarbij (
) wel dat de olympiërs geen voorrang willen krijgen op andere groepen die het vaccin hard nodig hebben.

Ik snap dit niet, de enige manier waarop je geen voorrang krijgt op andere groepen die het vaccin hard nodig hebben, is toch gewoon het schema aan te houden?
Eerst zorgpersoneel en 60+, daarna risicogroepen, daarna olympisch sporters. Maar dat zal die vast niet bedoelen.

2 likes

Ja ik snap dat ook niet, welke groepen die het hard nodig hebben mogen dan wel voor van hem? Of willen ze ook discussie voeren over wat “hard nodig hebben” inhoudt. Doe normaal.

Deze reactie ook:

Mooi. Deze atleten hebben hun leven besteed voor dit moment wat mogelijk ook hun enige kans is om mee te doen met de Olympische Spelen. Dan kan je vervolgens moeilijk zeggen dat wij niet een paar honderd vaccines voor deze groep beschikbaar kunnen stellen. Is het oneerlijk? Absoluut. Niet mee mogen doen aan de Olympische Spelen wegens een ziekte die deze groep niets doet. Net iets meer oneerlijk.

Stel je voor, gevolgen moeten ondervinden van iets waarvan je dénkt dat het jou niet zou raken :rolleyes:

Ik bedoel niet dat het niet zuur is hoor als je als topsporter je kans aan je voorbij ziet gaan. Mja twee jaar niet fatsoenlijk onderwijs kunnen krijgen (of geven) is ook heel zuur, twee jaar thuiswerken is ook vrij kak, geen afscheid nemen van stervende familie is ook fucking zuur. Ik weet niet hoor, alles is gewoon zuur, dus kan gewoon iedereen op z’n beurt wachten?

3 likes

38 likes

Too soon :sob:

9 likes

Door de berichten van @Ovenschaal hier had ik me hier al op ingesteld. Scheelt toch weer plotselinge stress en teleurstelling. Alhoewel ik de afwegingen (voorlopig geen prik ook voor niet-gezonde mensen) nog steeds niet begrijp

2 likes