Caronatopic #10

Ik heb echt tranen in mijn ogen van deze ellende (ja echt). Ik heb echt het idee dat we hier nooit meer uit gaan komen. Echt heel erg sorry voor deze negativiteit. :cry:

Weet even niet hoe ik nog positief kan zijn.

10 likes

Ja eens hoor. Voor de categorie 20-29 weegt het voordeel niet op tegen het risico op die zeldzame bijwerking. Ik hoop wel dat voor de andere leeftijdscategorieën zal worden besloten dat men zelf mag kiezen en een afweging mag maken.

2 likes

Geen sorry zeggen, beter het even de vrije loop geven dan alles opkroppen en het coronatijdperk uitstappen met psychologische problemen. :kissing_heart:

2 likes

Welk voordeel? Twintigers kunnen ook gewoon op de IC belanden toch

2 likes

Ik vond dit plaatje wat @Ovenschaal eerder heeft geplaats heel duidelijk.

4 likes

Zeker. Maar dat niet alleen! Niet te vergeten de lange nasleep aan langdurige gezondheidsklachten wat best veel jonge mensen nu aan een COVID besmetting overhouden. Dat wordt echt onderschat.

6 likes

Maar de kanttekening die @Ovenschaal hier ook bij gaf was ook dat dit plaatje uitgaat van 20 besmettingen per 100.000 inwoners per dag en we zitten momenteel op ongeveer 45. Dat doet ook iets met het risico om covid te krijgen en dus gaat het plaatje ook niet helemaal op.
Plus, en vooral, ik wil me niet alleen vaccineren om te voorkomen dat ik op de IC beland door covid, maar ook vooral om te voorkomen dat ik langdurige klachten overhoud aan een ‘mild’ verloop, want dat is voor mij waarschijnlijk een realistischer scenario dan een IC opname.

6 likes

Hmm vind dit plaatje niet veelzeggend

Ik vind het best een egoïstische gedachte om als twintiger een vaccin niet te willen omdat corona toch niet zo’n grote impact heeft op jou vanwege je leeftijd (wat eigk niet helemaal waar is). Je neemt toch ook een vaccin voor bescherming van medemens, voor groepsimmuniteit… zucht al deze nieuwsberichten, zo kut als alles wéér trager gaat (niet dat we ooit snel waren) :slightly_frowning_face:

11 likes

Maar dan alsnog: als alle 20-29 jarigen zich gewoon inenten komen we wel stukken dichterbij die dekkingsgraad die we willen. Dat moet je ook laten meewegen, in plaats van alleen kijken naar jouw individuele situatie en het afwegen van deze potential benefits en harms die alleen betrekking hebben op jezelf.

4 likes

Ik snap niet zo goed dat de gezette vaccins al twee of drie dagen niet meer worden bijgewerkt op het corona dashboard. Niet enkel Astra maar de andere nu ook. Is er een storing??

2 likes

Daar hoef je geen sorry voor te zeggen! Iedereen heeft zulke dagen. Hopelijk zie je het snel positiever in/ kun je het weer wat lichter in zien.

1 like

Vind dit ook heel irritant

1 like

Nee Nederland is gestopt met bijhouden hoeveel vaccinaties er zijn gezet want dat is “te complex” :smiley:

5 likes

Jezus kunnen we iets in dit land? Gewoon lekker niks bijhouden, weten ze straks helemaal niet meer wie wel en wie nog niet gevaccineerd is :woman_facepalming:t3:

4 likes

Prima dat jullie hem wel allemaal graag willen en ook op dit moment. Maar ik begrijp heel goed dat ze het nu stilleggen, zeker voor de categorie 20-29 :woman_shrugging:t3: Ik vind het echt jammer dat je hier egoïstisch genoemd wordt als je Astra nu op dit moment niet zou willen (als je de keuze zelf krijgt) terwijl de Gezondheidsraad anders adviseert. Als dat weer door hen wordt bijgesteld neem ik hem met liefde. Maar ik heb er weinig verstand van, dus luister ik juist graag naar hen die er wel verstand van hebben en adviseren.

4 likes

Ik denk juist aan de mensen in risicogroepen die net binnen die leeftijdsgroep vallen. Er zijn mensen wiens leven nog langer on hold staat doordat ze nu net buiten de boot vallen. Ook voor die groep zou het mogelijk moeten zijn om in overleg het vaccin te nemen en is pauzeren met AZ een enorme klap.

2 likes

Ik merk dat ik me echt had ingesteld op vaccinatie in de zomer en terug semi-normaal leven vanaf september of zo en nu word ik wat moedeloos doordat die vaccinaties niet vlotten zoals gehoopt… Het is een half mirakel dat er zo snel (goede) vaccins zijn en ik wéét dat het normaal is dat we hobbels tegenkomen op de weg, maar na meer dan een jaar is de rek eruit en voelt elke minieme tegenslag gewoon als een serieuze dreun.

20 likes

Ik hoop heel erg (ik weet niet of dit werkbaar is) dat mensen zelf mogen kiezen of ze het risico wel of niet nemen met AZ en janssen. Op die manier kunnen een hoop mensen alsnog geprikt worden en blijven er niet ontzettend veel vaccins in de vriezer liggen.

2 likes

Ondertussen in Engeland :slight_smile:

11 likes

Hahah want er worden zoveel per dag gezet dat ze het niet meer kunnen bijhouden? :rofl:

1 like