Ik vind het zelf wel fijn omdat ik anders 25x per dag naar mn hartslag/strain zit te kijken haha. Maar het is zeker een vaker gehoorde opmerking! Misschien komt er wel een schermpje in de volgende versie.
Ik denk eigenlijk dat 2021 met 2020 geen eerlijke vergelijking is. Toen waren het vrij “lokale” uitbraken (noorden van het land deed bv amper mee), grootste deel van de mensen zat echt heel braaf opgehokt.
Nu houden minder mensen zich aan de maatregelen, zijn er versoepelingen, is het virus wijdverspreid onder de bevolking en desondanks dalen toch de cijfers.
Speelt het ook nog mee dat het virus nu besmettelijker is dan de variant vorig jaar?
Ten tijde dat al die mensen op de IC-piek zo ongeveer besmet raakten was het aantal positieve testen per 100.000 inwoners rond de 6/7, dat zakte daarna weer snel terug naar <2. Dat getal ligt nu op >40, we testten destijds natuurlijk veel minder, dus ongetwijfeld was die 6 een onderschatting, maar ik denk wel dat er nu nog meer besmettelijke mensen rondlopen in Nederland, terwijl er ook nog veel meer contactmomenten zijn.
Daarnaast hebben we nu meer behandelmogelijkheden en kennis, van die eerste piek ging meer dan 2/3 (uit mijn hoofd) op de IC vrij snel dood, de sterfte is nu een stuk lager, en herstel duurt langer dan doodgaan.
Ik denk ook dat het weer een rol speelt. Vorig jaar konden we in mei veel meer buiten zijn dan in dit herfstweer en buiten vinden er minder besmettingen plaats dan binnen.
Pff heb het vaccin gehad van Janssen zaterdag. Een vriendin zei ooh iedereen die ik ken die dat vaccin kreeg had het altijd mega koud. Ik dacht hmm zal wel, heb het altijd warm, denk niet dat dat mij gaat overkomen. As we speak lig ik in pyjama in een slaapzak met drie dekbedden. Ik voel de kou tot in mijn botten en kan gewoon niet meer opwarmen en slapen. Mijn vriend ligt in het logeerbed want anders kan hij ook niet slapen. Ik moest deze klaag post even kwijt haha.
Aaaw, je vriend moet juist lekker warm tegen je aan gaan liggen hopelijk voel je je snel beter!
Hoe voel je je nu? Toch nog wat kunnen slapen? Ik heb er inderdaad ook al meer mensen over gehoord dat ze zich raar/ziek voelden, een vriendin van mij zei dat 24u na de prik ineens dat gevoel af voelde zakken dus hopelijk knap je snel op.
Mwah, redelijk, de hele nacht op en neer moeten lopen naar de wc door darmklachten. geen idee of dat ook onderdeel is van de bijwerkingen😬 maar hopelijk is het na vandaag over…
Hoop dat alles goed gaat met jullie mam! Moest er nog aan denken, met dat geen/reuk smaak en 3 dagen koorts.
Gaat het dan om anafylaxie in het algemeen of alleen voor medicijnen?
Want dan weet ik het alvast voor als ik aan de beurt ben.
omg er was morgen een plekje vrij dus ik heb m’n afspraak omgewisseld! Wooop!
Hahaha en dan te bedenken dat al mijn mannelijke collega’s ziek waren na de prik. Manfluuuu
Maar dat kan toch nog steeds?
Klopt maar het was gewoon een grappige situatie: alle ‘grote stoere’ mannen ziek en de vrouwen nergens last van. Daar heb ik met mijn vrouwelijke collega’s hard om gelachen. Had je bij moeten zijn denk ik.
Ik heb het op voedsel. En dan ook niet direct zeg maar.
Verder reageer ik heel heftig op prednisolon/corticosteroïden.
Maar in principe vul je “ja” in en kijken ze nog niet wat je hebt ingevuld. Dat bekijkt de arts.
Die “ja” zou je dus naar de arts moeten sturen.
Even op letten dus
Ik heb trouwens een klacht ingediend hierover bij GGD Hollands noorden.
Al is het alleen maar dat ze weer even oplettender worden.
Ja ik had het nog even nagevraagd. Ik was best wel in paniek haha. Maar mijn vader zei dat over geen reuk/smaak maar mijn moeder had het over een vieze smaak na het overgeven😅. Inmiddels voelt ze zich ook weer helemaal goed.
Oooohhhh gelukkig dat klinkt al beter. Voelt ze zich weer helemaal goed? Als in, alles voorbij na die 3 dagen?
Ja na 2 dagen was het eigenlijk al over, de koorts en het overgeven. De derde dag was ze nog wat futloos maar daarna weer prima!
Oh pfieuw gelukkig. Dan was het toch van het vaccin.