Cadeau inspiratie topic

Het idee van secret santa op werkvind ik erg leuk totdat ik nu daadwerkelijk een cadeautje moet verzinnen voor een veertiger. We doen niet aan verlanglijstjes en werd net al semi-geshamed dat ik (anoniem) via de site om een verlanglijstje had gevraagd. Die zijn nu dus verboden :sweat_smile:.

Hij houdt van voetbal, F1 en auto’s, denk ik, maar geen idee welke team oid. Vorig jaar kreeg hij een een standaard voor zijn telefoon en daar was hij blij mee. Dus iets van een gadget? Maar dan weet ik het ook niet zo goed, het wordt zo snel een prul. Iemand ideeën? Budget is ongeveer 10 euro.

Happy socks met auto’s erop? En weet je of hij drinkt? Misschien whiskeystenen (om je whiskey koud te houden), of speciaalbier glazen?

1 like

Misschien zo’n stopcontact dat je met je telefoon aan/uit kan zetten of phillips hue lampen van de action met een bijbehorende app?

4 likes

Is dat omdat het moeilijk is of omdat je ongebruikelijke ingrediënten nodig hebt?

Ik kreeg vorig jaar verlanglijstje van een vijftiger die als antwoord op ‘waar houd je van’ alleen ‘genieten’ erop had gezet :roll_eyes:

Misschien een selfiestick? Of inderdaad een paar sokken. eventueel met leuke print (AH heeft nu Happy Socks zag ik net). Bij de ako verkopen ze voor 6 euro ook doosjes met quizkaartjes over bijvoorbeeld muziek, dat is misschien ook nog wel universeel leuk?

2 likes

Ah lastig! Misschien staat hier nog wat leuks tussen.

1 like

Beide! Vaak specifieke ingrediënten langere bereidingswijze!

3 likes

Ik gooi deze top website er maar weer een keer in

6 likes

Dat is nog erger.

Bedankt @Max @Mazikeen @LaPetiteRobeNoire @MaartenvanRossem @Miep42.
Ik woon helaas niet in Nederland, maar dit helpt enorm en ik ga morgenavond de linkjes even bekijken.

1 like

Oké goed dat je het zegt, ik ga het boek even inkijken in de winkel voordat ik het haal als cadeau

Als je een Ottolenghi boek wilt geven//vragen zou ik voor Simple of liefst nog voor Test Kitchen: Shelf love gaan! Ik heb deze 2, Plenty More en heb Flavour een keer van de bieb geleend. Ik eet zelf geen vlees en vis en er staat alsnog genoeg in Simple. Ik ben zelf overigens wel handig in ingrediënten vervangen, dat is bij de recepten soms nodig. Shelf love kan ik me stom genoeg even niet herinneren of het wel/niet volledig vegetarisch is maar dat is met ingrediënten die je meestal wel thuis hebt staan. Plenty More vind ik geen aanrader (lange, ingewikkelde recepten).

Ander vega boeken die ik zelf niet heb maar wel goede verhalen over heb gehoord: Vegabijbel of Veganbijbel. Wij koken veel uit de Groene Bakplaat. En op mijn lijstje staat nog Azië van Meera Sodha (Aziatische recepten maar dan vega(n)).

Bedankt voor je uitgebreide reactie!!! Ik ga deze allemaal even inkijken, degene vroeg wel specifiek deze (“die met de ui op de voorkant”) maar ik denk meer omdat hij heeft gehoord dat dat vega is en z’n zus Simpel al heeft (die hij indien gewenst kan lenen).

Ik heb uiteindelijk een ninja wallet tool en een blokje post it met op de achterkant origami instructies. Nu hopen dat ze allebei op tijd komen.
Nogmaals dank voor julliee tips

1 like

Ik vind dat je al best een lijstje hebt hoor! Maar:
bordspel, kookboek, waterfles (magbak oid) chillsokken voor thuis, plantje, it takes two voor de playstation, mooie glazen, pepermolen, telefoonhoesje met initialen, zo’n afgesloten ecosysteem, foto van jullie als tekening laten maken?

1 like

Aantal cadeaus die ik afgelopen jaar heb gegeven/dit jaar ga halen: goede cocktailshaker (tips welkom), leuke muts, lokale drank, autoparfum, van die grote fluffy sloffen, print van een leuk kunstwerk, melkopschuimer, fijne kwaliteit badjas - m’n vriend was hier zo blij mee en draagt ‘m bijna elke dag na het douchen, wat ik weer heel leuk vind staan :grin:

Poffertjespan vind ik trouwens heel leuk, ga dat op m’n eigen lijstje zetten haha!

1 like

Ik heb mooie (bier) glazen geven. Misschien leuk voor bij de port?

1 like

Meer kado ideeën please :sweat_smile: ik heb de bekende advent kalender gegeven voor in de slaapkamer. En voor onder de boom doe ik een mooie fles whiskey.

2 likes

Dit is idd echt een superleuk spel!! En heb je zelf ook nog wat aan :stuck_out_tongue_winking_eye: houd niet zo van de typische playstation spelletjes maar dit is heel leuk om te spelen

2 likes

wij hebben deze en die is prima!

Is er ook in het goud en rose goud. Vereiste van de cocktailshaker was volgens mijn vriend wel dat hij tweedelig was, en niet zo’n dopje heeft (want, dan past er meer in ofzo). Dus dat je de cocktails uitschenkt met dat ding met dat spiraal (ekte kenner hier hoor)

1 like

Dingen die ik aan mijn vriend geef/heb gegeven:

• Weber gasbbq bijbel
  • pakket om negroni’s te maken (drank, mooie glazen en ijsblokjesvorm)
  • boek the atlas of furniture design
  • kasjmier huispak
  • vitra toolbox
  • airpods
  • mega fles tabasco
  • espressokopjes
  • leren macbookhoes
4 likes