Cadeau inspiratie topic

Een mooie puzzel
Een nieuwe agenda
Mooie bekers
Lekkere chocola of apart snoep
Favoriet eten bestellen

En ik zit zelf nog te denken aan iets van of voor een goed doel, niet echt een cadeau voor jezelf maar toch. Je kunt nu wel zelf een doel kiezen:)

1 like

Ik heb laatst een bon voor de autowasstraat cadeau gedaan, werd ook goed ontvangen (dat heb ik nog nooit cadeau gekregen!).

1 like

Ik heb laatst van een vriendin een nagellak van Chanel gekregen. Dat is nou echt zoiets dat ik nooit voor mezelf zou kopen (is geloof
ik zo’n €20), maar voelde zo luxe om te krijgen.

En nog wat ideetjes:

• Kleine spelletjes zoals bevervende, keer op keer, qwixx, regenwormen.
  • Kandelaar met kaarsen of een Lex pott twisted kaars, erg hip nu, €22, dus ook zoiets dat je (ik) niet zomaar voor jezelf koopt)
  • Een muts, sjaal of handschoenen (of set)
  • Een mooi koffietafelboek
  • Mooie lijst (bv van de kringloop) met een zelf uitgezochte foto / poster erbij. Ik heb vorig jaar een prachtig zware gouden lijst met glazen plaatje gevonden bij de kringloop voor €2 en en voor erin een bijzondere foto laten afdrukken. Heb je voor weinig geld een uniek cadeau
1 like

Een van de kerst cadeautjes voor mijn vriend is een Irish coffee pakket zelf gemaakt. In de cadeautjes zit:

• jameson Irish whiskey
  • twee luxe Irish coffee glazen
  • espresso voor ons koffie apparaat
  • bonbons
  • mini stroopwafels in een leuke glazen pot
  • leuk klein potje met 2 gemengde soorten suiker die in dit recept horen
  • 4 luxe matte langere lepels
  • slagroom om te kloppen
  • bus gewone slagroom

En een zelf geschreven recept (volgens de jameson site). Heb het blaadje een beetje aangebrand en met een thee zakje “vies” gemaakt omdat ik dat er leuk uit vind zien :joy:.

Heb achterop de cadeautjes koffie quotes geplakt en alle cadeautjes genummerd op volgorde van het recept.

Vond het zelf wel leuk geworden dus ik dacht misschien heeft iemand hier wat aan voor inspiratie.

Foto’s pakketje

Achterkant

Voorkant

28 likes

Ik zoek een cadeautje voor de vriendin van mijn broer, maar ik vind het echt een lastige situatie. Hebben jullie tips?

Ze zijn nog niet zo heel lang samen. Zij heeft vorige maand gebroken met haar ouders door een moeilijke thuissituatie (waar ze toen inwoonde) en ze is fulltime op haar studentenkot gaan wonen. Ze heeft het financieel niet zo gemakkelijk hierdoor en ze werkt veel. Ze komt bij mijn ouders kerstmis vieren, omdat ze verder dus geen familie heeft waarmee ze het kan vieren.

Ik ken haar niet goed, ik heb haar maar één keer heel kort gezien. Ze is 23 trouwens.

Wij geven met ons gezin altijd royaal cadeaus, dus ik vind het lullig om voor haar niets te geven. Aan de andere kant heeft ze het financieel niet gemakkelijk, dus ze zal geen cadeautjes voor ons hebben, en ik wil ook niet dat ze zich bezwaard voelt daardoor. Daarom dacht ik aan iets kleins, maar wel iets nuttigs of iets leuks voor zichzelf.

Mijn ouders geven haar een bon van de Zara zodat ze iets leuks voor zichzelf kan kopen.

1 like

Lief van je! Paar random ideetjes:

• Een cadeaubon van bv. Bol zodat ze haar kot gezellig(er) kan maken
  • Een pakketje met dingen om te ontspannen (gezichtsmasker, geurkaars, iets lekkers, …)
  • Iets dat ze met je broer kan doen (spel, puzzel, activiteit)
  • Soort kerstpakket(je) met wat lekkere dingen
2 likes

Als je haar beter wil leren kennen is misschien een cadeau voor lunchen ofzo ook leuk.
Moet ze even wachten nog maar is misschien ook leuk.

3 likes

Een lekker dekentje en van die sloffen voor op de bank? En/of misschien een leuke plant voor haar huis.

2 likes

@nello @keekie @Lort Leuke ideeën hebben jullie, dankjewel! :smiley:

1 like

Stroopwafels duhhh! Hagelslag.
Als je nog pepernoten hebt, dan dat.
Schuddebuikjes. Engels drop.
Haribo snoep. Vegters rolletjes.

1 like

Pindakaas. Een leuk spel om te spelen wat niet al te moeilijk is, iets van vlotte geesten of halli galli ofzo.

Een leuke film en dan met popcorn (of maïskorrels) en dan van die kartonnen doosjes waar popcorn in kan en een deken etc om gezellig met z’n allen een filmavond te houden. En dan doe je er cassis bij of Fristi ofzo. Van dat echt Nederlands drinken.

1 like

Help! Mijn vader stuurde me een berichtje dat ik iets mag aangeven wat ik graag zou willen hebben voor Kerst van 60 (!!! niet normaal) euro. Ik vind het alleen heel moeilijk. Ik wil iets creatiefs, dus in de hoek van aquarelverven, tekenen of het schrijven van verhalen. Alleen… ik ben nogal nieuw in dit wereldje, dus heeft iemand leuke suggesties?

Misschien dat @LeviOHsa, @fahrenheit451 iets weten?

En schrijven van verhalen. Miss een leuke cursus? Op schrijvenonline.org staat vaak wel veel van dat soort dingen. Of een overleg ofzo met Kelly Meulenberg (schrijfcoach) en anders een boek over schrijven? Ik weet niet waar je van houdt, maar Lisette Jonkman heeft een grappig boek geschreven, dat heet schrijven kreng. Of dit boek

4 likes

Ik kreeg met sinterklaas aquarelsetje met mooie kwasten en een waterverf papierblok (die zitten aan elkaar geplakt en laten los tijdens 't verven). Je kan ook nog speciale tape voor 't afplakken vd randen erbij vragen.

2 likes

Mocht iemand nog op zoek zijn naar een variant op een verjaardagsfilmpje waarin allemaal vrienden/familie happy birthday zingen of ‘gefeliciteerd’ zeggen;

ik heb voor mijn beste vriendin een gesloten instagram aangemaakt, iedereen in d’r omgeving gevraagd een foto + caption te sturen en ik ga d’r het account op haar verjaardag geven. Minimal effort en ze is dol op instagram dus ik denk dat ze 't wel waardeert. Niet iets voor je 75-jarige buurvrouw, wel misschien een ideetje voor een generatiegenoot haha

21 likes

Misschien dat Scrawlrbox iets is? Dan krijg je elke maand een doos met random teken spullen die je uit kan proberen, je krijgt ook een thema waar je iets mee kan doen!

Het meisje in dit filmpje probeert ze elke maand uit en het lijkt me persoonlijk echt super leuk haha, ik heb me een paar dagen geleden aangemeld maar nog niks gekregen. De producten zijn altijd van hoge kwaliteit voor zover ik kan zien.

1 like

Aquarel is inderdaad erg leuk om te doen!

https://www.vanbeekart.nl/p/winsor-newton-cotman-sketchers-pocket-box-aquarelset-12-halve-nap-penseel/80715/

Ik heb gisteren dit setje gekocht. De kwaliteit van de verf is heel goed. Inderdaad wat aquarel papier erbij (hoe zwaarder het gewicht hoe beter) een aantal verf kwasten en schilderstape en je bent klaar klaar.

Mocht je aquarel te spannend vinden dan kun je ook met gouache beginnen. Dit zit wat tussen aquarel and acryl in. Afhankelijk van de hoeveelheid water dat je toevoegt.

Mocht je nog vragen hebben dan mag je die gerust stellen. Schilderen is zo’n leuke hobby om bezig te blijven. De uren gaan echt voorbij haha.

3 likes

Wat een super leuk idee!!

Een vriendin komt eerste kerstdag bij mij/ons eten, en ik wil graag een kleinigheidje voor haar kopen aangezien we allemaal niet bij onze familie kunnen zijn en er nog wat andere dingen spelen. Budget rond 10/15€. Hebben jullie mss nog ideeën? Ik zat aan bruisballen voor in bad te denken, maar is wel een beetje saai misschien…

Misschien een geurtje? Je hebt nu wel leuke aanbiedingen bij Etos/Kruidvat.

1 like