Cadeau inspiratie topic

Ik wist niks voor mijn vader maar heb nu een oesterzwammemkweekset (scrabble!) gekocht, bedankt voor de inspiratie :raised_hands:t3:

1 like

Heeft er iemand cadeautips voor een meisje van 5 jaar? Ze vindt eigenlijk vanalles leuk. In de voorgaande jaren hebben we haar een tipi (4 jaar), rugtas/rolkoffertje met knutselspulletjes erin (3 jaar) en een skippykoe (2 jaar) gegeven.

Skeelers? Mijn nichtje ging echt door het dak toen ze die kreeg en m’n neefje laatst ook weer

3 likes

Skeelers waren hier ook altijd een dikke hit, tegenwoordig heb je varianten die veranderd kunnen worden naar schaatsen.

Een speelgoedkeuken, een staande krijt/tekenbord, klei set van playdo of verkleedkleding. Als ze van poppen houdt is een poppenhuis ook leuk!

2 likes

Verstelbare rolschaatsen incl bescherming.
Iets van Lego (Friends)
Knutselspullen (volgens mij is topmodel of O.M.G. nog steeds een ding)
Vtech kidizoom
Vtech kidi super star dj studio nog iets

2 likes

Voor vrouwen vind ik het niet zo’n probleem, maar mannen vind ik echt moeilijk. Iemand ideetjes voor mannen van rond de 30?

2 likes

Ik doe altijd bierpakket of rituals/baardspul.
Een cafe in mijn dorp maakt nu mooie speciaal bierpakketjes met glazen, opener en snacks, had ik mijn pa cadeau gedaan en vond ie geweldig. Misschien is dat ook bij jou in de buurt.

1 like

Telefoonhouder, kralenarmband, sokken, bierpakket, wiskeyproeverijtje, bierglazen, douchegel etc.
Beetje de standaard dingen eigenlijk. :sweat_smile:

2 likes

Als ze een gezin / vrouw hebben en ze houden van gezelschapsspelletjes: beverbende

1 like

Een boek of bordspel? Of een mooie kaasplank met kaasmesjes en wat borrelhapjes en drankjes.

Bordspel en boek heb ik al eens gegeven, dus liever wat anders. Maar een kaasplank of borrelplank klinkt wel leuk. Iemand aanraders voor niet te dure maar wel mooie planken? (ong max 30 euro) Er hoeven geen accessoires bij te zitten.

Cadeau idee waarmee je gelijk voor elke verjaardag/gelegenheid komende jaren goed zit, moet iemand wel van mooi servies houden:

M’n moeder houdt van mooi vintage servies en ze wil graag 1 bepaalde serie van een merk (en dat is duuuuuur, 20 eu per bord of koffiekopje met schotel ongeveer) en bij elke verjaardag/cadeau gelegenheid krijgt ze van mij weer een onderdeel (paar ontbijtborden, een keer kopjes, een keer een schaal erbij). Ze heeft nu al een aardige verzameling van die serie, en ik hoef nooit meer na te denken wat ik geef :grinning: ze gebruikt het elke zondag en is er dan helemaal blij mee.

16 likes

Bij de Xenos! :relaxed:

1 like

Dit ga ik denk ik ook maar voor mezelf doen… wat een goed idee. Gewoon een mooie serie van villeroy en boch kiezen dan loop je ook nooit het risico dat ie eruit gaat

Wel extreem suf maar ik zou er blij mee zijn en mensen willen toch cadeaus geven

Ja, vond het ook echt een goed idee! M’n moeder heeft inderdaad een lijn van Villeroy & Boch uitgekozen maar een echte vintage dus die worden niet meer gemaakt. Maar serviesverzamelaars bieden het vaak en veel aan. Dit jaar zijn de dinerborden alleen schaars dus ze krijgt soepkommen (met schotel, wilde ze) en eierdopjes.

Zou zelf ook wel iets van een (bruikbare) verzameling willen waar je dan inderdaad elk jaar wat leuks van krijgt.

1 like

Ja wij wilden dit ook voor onszelf doen. Prachtig servies uitgekozen 10 jaar geleden ook van Wedgewood met het idee dat we daar nog jaren stukken bij konden kopen. Bleek onze lijn niet populair en ging ie er een jaar later uit :woman_facepalming:t2: Dus wij hebben toen snel nog vanalles bijgekocht, maar let er dus wel op wat iets is wat misschien ook al lang bestaat. Wij hadden een nieuwe lijn en dus geen geluk haha.

2 likes

Mn vriend is begin januari jarig en ik zag te denken om hem een activiteit te geven maar eh ja… Ka rona. Dus heeft iemand hier misschien een leuk idee haha.

Speurtocht? Maar in januari is het vaak kloteweer

1 like

Ik had mijn vriend zo’n walking dinner wandeling gegeven vorig jaar, was super leuk: een horeca gelegenheid had een wandeltocht verzonnen door de stad en op 8 verschillende plekken kon je iets eten/drinken. Wel een dikke jas met muts aantrekken haha

5 likes

Avondje weg in eigen huis! https://www.lastdaysofspring.com/2021/02/lockdown-koken-op-reis-tijdens-pandemie/

Eerste verjaardag van mijn vriend in lockdown was alles gesloten en heb ik zoiets gedaan, bij een restaurant in de buurt allemaal eten besteld, muziek opgezet en later film gekeken uit dat land. Was een land dat voor hem veel betekende.

6 likes