Burenergernissen (Deel 1)

Zo raar deze briefjes. Lijkt door kinderen geschreven, maar het onderwerp is te volwassen. Hebben ze deze tekst niet van Google? Heb je de tekst gegoogled?

1 like

Ik vind dus helemaal niet per se een kinderlijk handschrift maar ik ben blijkbaar de enige :sweat_smile:

7 likes

Ik denk eerder een verward persoon inderdaad. Dat tweede briefje zou een kind geschreven kunnen hebben denk ik, maar dat eerste briefje niet. Tot spoedig is wel erg gedateerd Nederlands.

1 like

Ik zou er ook melding van maken, mocht deze persoon dan bij je aan de deur komen, dan is de wijkagent al op de hoogte en komen ze waarschijnlijk sneller.

Ik heb even gekeken bij de naamplaatjes van het appartement en diegene woont volgens mij hier aan de andere kant van het gebouw (verklaart ook waarom ze in ons huis ‘bezorgd’ worden ipv het postvakje beneden)

Dat is fijn want dan heb ik iig het adres van diegene, ik hoop dat de wijkagent of de woningbouw dan de goede hulp kan bieden, want ik denk ook dat het iemand is die een beetje de weg kwijt is

4 likes

Oh fijn ja, hopelijk kunnen ze er iets mee. En ook wel prettig als je weet wie het is, lijkt me onprettig als je geen idee hebt van wie het komt.

Heb reactie van de woningbouw dat ze met hem gebeld hebben en dat hij heeft beloofd om geen briefjes meer te sturen. Ik vraag me wel af of het probleem zo is opgelost, want ik heb verder nog steeds geeeen idee wie die man is en waarom de briefjes bij ons kwamen. Maar goed, zolang we niks krijgen ben ik blij

9 likes

Hahahaha beloofd, alsof het een kind van vijf is waar je een afspraak mee maakt

2 likes

Straks komt hij ook zeggen dat het hem spijt haha

Er ligt al 4+ dagen een vuilniszakje met vieze luiers in het gedeelde trappenhuis. Echt zo ranzig en onbeschoft.

Mijn buurman (of buurvrouw?) heeft sinds de zomer een nieuwe hobby: trompet spelen. En ik word er heeeelemaal gestoord van. Minstens 4 keer per dag, ook 's avonds rond 22:00 nog, wordt dat ding tevoorschijn gehaald en het is knettervals. Wat een irritante herrie zeg.

1 like

Iemand uit de buurt parkeert altijd heel asociaal haar gigantische auto bij ons in de straat. Laatst had ze het voor elkaar bijna 3(!) parkeervakken in te nemen. Nu wil ik heel graag mijn auto zo dicht op haar auto parkeren dat ze via de bijrijderstoel de auto in moet komen, helaas vindt mijn vriend dat geen goed idee.

9 likes

Ik vind het wel een goed idee :rofl:
Maar misschien kun je beginnen met een (anoniem) briefje onder de ruitenwisser?

2 likes

Huh haha hoe dan?

Misschien een briefje op de ruit of ze wat beter haar best wilt doen met parkeren zodat andere ook nog erbij passen?

1 like

Buren geven aan te willen verhuizen. Zijn oud en heel huis is teveel. Ene kant blij, geen irritante caravan en altijd mega veel bezoek die rot parkeren.
Aan de andere kant, geen idee wat er voor terug komt. Heel huis + tuin moet waarschijnlijk verbouwd worden. En als die twee auto’s hebben kunnen wij moeilijker in en uit en moeten we weer nadenken wie eerst weg moet. En waarschijnlijk parkeren ze voor onze deur.

Maar eerst moeten ze het nog verkopen :crazy_face: loop alweer voor op de zaken. Misschien komen er wel leuke mensen.

1 like

Oh ik heb dit ook met m’n bovenbuurvrouw, super blij dat ze weg gaat maar inderdaad doodsbenauwd over wat ervoor terugkomt

1 like

Onze voortuin is een parkeerplaats, maar we hebben wel afgelopen zomer lage schuttingen geplaatst aan de zijkanten.

Nu kan mijn buurvrouw haar passagiersdeur niet meer open omdat de schutting in de weg staat en ze met 2 auto’s voor de deur willen parkeren. Dus nu stopt ze telkens precies voor ons keukenraam om haar zoon uit te laten stappen en dan kijken ze heel boos met zijn tweeĂ«n naar ons.

19 likes

Ik heb inmiddels al gebeld. En vandaag belde handhaving mij dat die meneer zei dat hij bijna ieder weekend met de camper weg gaat voor een paar dagen (LULKOEK) en dat hij geen stalling kon vinden waar hij zelf bij kon ieder weekend. En dat handhaving vond dat hij dan mocht blijven staan of ik het daar mee eens was? Want niemand had er last van. Gelukkig was ik in hele pittige bui vanmiddag. Dus ik kon lekker passief agressief bezig zijn.

Zo raar dat ze aan mij gaan vragen of ik het daar mee eens ben. Want nee natuurlijk niet, heb niet voor jan doedel gebeld. Haal dat lilleke ding gewoon weg. En als ik foutief parkeer hoeft daar ook niemand last van te hebben maar dan krijg ik toch wel een bekeuring.

13 likes

Dat mijn buurman heel vaak fluit en dat gaat onderhand bij mij door merg en been.

De hond van de buren blaft altijd superlang als er niemand thuis is daar. Als je er wat van zegt is het ja haha dat doet ie, ipv dat ze het zelf ook wel sneu vinden dat ze dat beestje niet hebben opgevoed of zelfvertrouwen hebben meegegeven. Elke ochtend gaan die mensen teringvroeg al naar werk en word ik wakker van dat geblaf.
En blijkbaar word ik ook wakker van het geluid van autoruiten krabben. Dus ik was vanaf half 7 wakker en hoef pas om 11 uur ergens te zijn :+1: