Burenergernissen #2

Ohgod, dat dit bestaat in sittard :joy: heftig

2 likes

Www.funda.nl

2 likes

Klinkt als de normalo versie van Loenatik waar jij woont

2 likes

Dit klinkt als de hel

Een update wat betreft burenbemiddeling. We hebben gisteren een gesprek gehad met onze buren, en burenbemiddeling. Het was best een fijn gesprek omdat burenbemiddeling het in goede banen leiden. Maar tegelijkertijd werd het hierdoor ook heel duidelijk dat het ‘probleem’ in het hoofd van onze buren zit en wij er eigenlijk weinig mee te maken hebben.

Ze vinden het rot dat het niet meer is zoals vroeger, dat alle buren niet meer hun vrienden zijn. Ze vinden bepaalde dingen in onze tuin geen zicht (dat onze composthoop en -vat zichtbaar zijn, dat we onze containers niet in de achtertuin hebben staan). Ze nemen het ons kwalijk dat we niet van te voren naar hun toe zijn gegaan om te zeggen dat we van het garage pad een tuin gaan maken. En dus opnieuw kwam het ter sprake dat ze het erg vinden dat we onze pakketjes niet bij hun af laten leveren maar dat we die voor onze deur neer laten leggen. Een zonnebloem in de voortuin was een probleem. Ze vinden ons niet sociaal genoeg. We werken te veel. We snoeien niet genoeg en dat vinden ze niet mooi. We laten het onkruid tussen de tegels staan, vinden ze ook geen zicht.

Dus nou ja, heel veel problemen waar wij helemaal niets aan kunnen (of willen doen). En komt echt neer op een generatieverschil en een verschil van kijken naar wat een tuin en een burencontact moet zijn. De mensen van burenbemiddeling hebben hier heel erg op gehamerd dat mensen niet hetzelfde zijn. Wij hebben heel vaak gezegd dat wij gewoon niet zo veel nood aan contact hebben wanneer we thuis zijn en dat dat niet zo veel met hun te maken heeft.

Ben benieuwd hoe dit verder gaat gaan. We verwachten dat alles nu zogezegd oke is. Maar dan wanneer het zomer is, we vast wel weer dingen verkeerd doen in hun ogen.

35 likes

My God! Wat een zuurpruimen zijn het toch. Zij bepalen niet hoe jullie leven of wonen, tenzij het tot bv enorme geluidsoverlast leidt. Maar dat doen jullie niet.

13 likes

Ai. Gelukkig was de bemiddelaar zelf redelijk, dit klinkt heel vervelend

2 likes

Klinken echt als een stel bejaarden die niks te doen hebben. En jullie als mikpunt hebben gekozen.

Gelukkig viel bemiddeling mee. Hopelijk helpt het wat.

9 likes

Wat zou ook echt een oplossing zijn voor het probleem dat jullie te veel werken? Hoe egocentrisch ben je als je verwacht dat je buren wel een dag in de week minder gaan werken omdat jij daar op een of andere bizarre manier last van hebt. Que?

13 likes

Haha, ja dat is wel een vrij accurate beschrijving, bejaarden die niets te doen hebben.

@papierhier heb echt geen idee. Lijkt mij wel hilarisch als ze met zoiets naar het vredegerecht zouden stappen, denk dat ze dan echt voor gek verklaard worden. (Maar hoop dat ze dat niet doen, want dit bracht bij mij al best wel wat stress met zich mee).

4 likes

Ik ga stuk :joy:
Hadden ze dit niet met Viktor kunnen filmen die even tussen jullie gaat stoken?
“Staat er een zonnebloem?”
DistantTinyJaguarundi-max-1mb

47 likes

Wow echt bizar hoe erg deze mensen met jullie bezig zijn. Moet je na gaan als jullie in hun ogen wel genoeg thuis waren, dan zaten ze waarschijnlijk 3 dagen in de week op de bank voor een kopje koffie.

En niks mis met leuk contact met de buren maar het moet dan ook leuk zijn.

Heb je het gevoel dat de bemiddeling bij de buren ook een beetje is doorgedrongen?

6 likes

Ik heb niet het idee dat het echt doorgedrongen is, denk dat het voor nu goed is, en over een paar maanden zal er wel weer iets zijn. Maar nu is het wel echt genoeg geweest en gaan we daar niet nog een keer in mee.

6 likes

Nee snap ik! Tenzij jullie overlast veroorzaken waar iemand terecht over klaagt, zou ik geen seconde meer met deze mensen hun geklaag over niks mee gaan.

Jullie hebben echt je nette kant laten zien door ook in dit bemiddeling traject mee te gaan.

5 likes

Deze mensen hebben echt een hobby nodig.

8 likes

Ze vinden dat jullie te veel werken???!!! Wtf. Zou aanbieden dat je best minder wilt werken maar dat zij dan die dagen salaris moeten vergoeden
Ik zou echt niet vriendelijk kunnen blijven, wie denken ze wel niet dat ze zijn. Knap dat jullie nog zo meewerken

13 likes

Oh mijn god woon je ergens in een rustig dorp? Want dan zijn dit de oude zeikburen van mijn ouders. Dat wijf weigerde hoi te zeggen als ze kleine baron van 6 op straat zag, maar ze keek wel altijd met een woeste heksenik naar me, dusja ik durfde ook niks te zeggen. Ging ze vervolgens wel bij mijn moeder janken dat wij vreselijk asociale onopgevoede rotkinderen waren omdat we nooit bij haar aanbelden om gezellig te kletsen. Ja hallo vind je het gek man domme heks. En ze heeft een keer met mijn hond gegooid, ook nog. Heb op tafel staan dansen toen ze gingen verhuizen

Die mensen stonden ook altijd het plantsoen (wat gewoon van de gemeente was) te snoeien alsof het van hunzelf was. Want voldeed ook allemaal niet aan de eisen

6 likes

Haha wij hebben ook zo’n stomme deurbel en nu zien we dat de broer van de buurman consequent zijn scooter in onze voortuin parkeert en vastmaakt aan het muuranker voor m’n bakfiets.

Is dat nog nooit eerder opgevallen?

Ik houd niet de hele tijd de voortuin in de gaten nee.
Gebeurt meestal in de avond en dan gaan we meestal niet echt meer de deur uit.

Heb wel gevraagd of dit anders kon. Maar “zolang jullie geen tuinhek hebben is de voortuin net zo goed openbare grond als de stoep”

Binnenkort maar even een tuinhek regelen dus.

2 likes