Burenergernissen #2

@Veraanne heb nu het niet spoed nummer aan de telefoon. Ze horen het lawaai zelf ook (had ze op speaker gezet) dus ze ging nu even overleggen over wat voor hulp er moet komen.

8 likes

Is er nog hulp gekomen?

1 like

Niet dat ik weet :cry: Het is namelijk het pand naast mij dus we delen geen trappenhuis en ik kan hun voordeur ook niet vanaf mijn huis zien. Ik heb verder ook geen terug koppeling gehad alleen dat ze politie gingen langs sturen. Maar kan zijn dat er ook gewoon niet is open gedaan.

Het extreme geschreeuw en gebonk is wel gestopt. Afgelopen 2 uur wel af en toe nog een schreeuw gehoord. Dit is nu de 2e keer in korte tijd. Paar maanden terug was het ook al. Ik schrik me ook elke keer de pleuris er van.

Edit: sowieso is in dat huis alles intens want het is dus of weken stil dat ik dacht die zijn verhuisd of er is 2x per week een feest met de muziek tering hard zodat ik 2x per week de politie bel of nu dit geschreeuw/flippen.

3 likes

Wat vreselijk :worried: en logisch dat je je de pleuris schrikt. Hopelijk stopt het want dit is toch geen doen zo.

Het regent keihard en het is koud. Waarom moeten er nu mensen buiten onder hun overkapping herrie gaan maken?

2 likes

Omdat er nu niemand buiten zit die er last van heeft misschien? :rofl:

Als het droog en mooi weer is vindt iedereen het ook irritant.

Deze mensen zitten het jaar rond ‘s nachts buiten herrie te maken en ze geven niets om alle buren die er last van hebben. :woman_shrugging:
Overlast heeft niets met zomer te maken, dat is altijd irritant.

Tja, dat stond er eerst niet bij.

3 likes

We hebben sinds kort nieuwe buren die vooral s’nachts leven omdat ze in de ict werken beide. Dikke prima. Alleen is het niet zo tof dat ze daarom ook denken dat ze nog na 23.00 te kunnen boren, timmeren en stofzuigen.

En het lijkt wel of de nieuwe buurvrouw bang voor me is ofzo. Telkens als ik haar zie duikt ze half in elkaar terwijl ik alleen vriendelijk gedag zeg en vraag hoe het gaat en of ze al een beetje gesetteld is. Ook hoor ik haar regelmatig huilen en jammeren alsof ze een mental breakdown heeft. *dit is trouwens geen ergernis, ik merk het alleen op.

1 like

Misschien duikt ze wat voor je weg om iets te verbergen (mishandeling?) ik gok maar misschien iets maar omdat je het ook over hebt dat je haar hoort huilen
 Ook een beetje mijn persoonlijke ervaring, want ik durfde met niemand contact te maken of aan te kijken. Want ik had blauwe plekken of ik was bang dat hij er achter kwam en dacht dat ik het door zou vertellen.
Maybe het een beetje in de gaten houden? Het kan natuurlijk ook zijn dat ze introvert is, moeilijk contact durft/kan maken of iets anders wat niet direct zo extreem hoeft te zijn natuurlijk.

4 likes

Huh ze leven in de nacht omdat ze in de ict werken? :joy: dat doet mijn vriend ook maar die is niet in leven te krijgen s’nachts hoor

14 likes

Ik hou het idd even in de gaten, maar denk niet dat het mishandeling is, denk eerder dat ze totaal niet lekker in haar vel zit. En idd, heel introvert. De keren dat ik haar sprak werd ze ook helemaal rood in haar gezicht van verlegenheid.

@Karl_Lagerfeld Ja vertelden ze toen, geen idee wat ze precies doen in de ict, maar ze werken in de avond/nacht.

Wel lief dat je het iig in de gaten wilt houden :blush:

Misschien zijn het wel hackers, dat is natuurlijk niet cool om overdag te doen :shushing_face:

2 likes

Ik heb een oude buurvrouw die altijd met dezelfde teksten komt. Als ze mij binnen ziet met de fiets (die ik altijd in de hal parkeer zoals veel anderen ook doen): “Het is hier toch geen fietsenstalling. Wij wonen hier al dertig jaar. Vroeger was dit een nette flat maar het is allemaal veel minder geworden. Wij zijn hele nette mensen. Wij hebben altijd gewerkt. Wij parkeerden onze fietsen altijd gewoon in de berging.”

Prima vrouw. Verder is ze best aardig hoor maar soms echt vermoeiend altijd diezelfde verhalen.

3 likes

1 van mijn buren heeft zo’n stomme ring deurbel met camera :weary: gister kwam er van die kant luide muziek dus ik ging even loeren waar het precies vandaan kwam en toen schrok ik van die camera

Nu sta ik er echt zo op waarschijnlijk
giphy

40 likes

We zitten al uren in het gestamp van mijn boven buurman. Mijn lamp en tussendeur zijn continue aan het trillen, mijn servies is aan het trillen. Ondertussen begon ik er mega hoofdpijn van te krijgen en mijn vriend zat zich op te vreten. Ik was al 3x bijna naar boven gelopen maar hij had visite dus ik voelde mij bezwaard om aan te kloppen.

Er was net zo een harde bons dat ik dacht dat iemand door het plafond zou komen. Ik toch maar naar boven gegaan, doet er een vrouw open ik zo sorry maar kan het ff wat rustiger. Zegt ze oooh ja dat is mijn dochter die is aan het rennen en springen. Ehm doe gewoon ff niet met je dunne kut vinyl vloertje zonder ondervloer. Normaal met die man alleen is het soms al niet chill maar dit is alsof er een kudde olifanten heen en weer aan het rennen was.

Einde rant :sweat_smile:

8 likes

Ik lig ziek op bed en kan amper op mijn benen staan en de buren zijn keihard aan het schreeuwen/roepen/gillen in de gangen van het trappenhuis. Ik loop er heen en vraag ze of ze ff hun volume kunnen dimmen want ik voel me echt niet goed (love menstruatiepijn). En ineens doet mijn buurjongen vet bijdehand terwijl ik het gewoon netjes vraag. Nou ik loop terug en ga weer in mijn bed liggen en zie ik dat die jongen me meteen uit de app groep gegooid heeft waar we altijd de ander buren uitnodigen als we eens samen een drankje willen doen oid. Prima joh, krijg lekker de tyfus anders. Echt zo klaar met die fucking buren van me.

9 likes

Nouja zeg wat een kinderachtige lul.

4 likes

Wij wonen in een soort hofje en mijn buren zien dat als een soort besloten gemeenschap waar iedereen vriendjes moet zijn ofzo.

Er was al een app groep waar we niet voor uitgenodigd waren als enige (samen met onze Amerikaanse buurman.)

Nou jammer , ik had het opzich wel entertaining gevonden dat buurtapp gezeur.

Maar nu moest er ook een excel lijst komen met alle namen, nummers en het adres (???) van iedereen. En dan werd er via onze buurvrouw gevraagd naar onze gegevens :roll_eyes: De buurvrouw weet gelukkig dat we niet sociaal zijn dus ze heeft alleen onze voornamen gegeven.

En alle app groep mensen hebben ook nog geld bij elkaar gelegd om twee kerstbomen in het hofje te zetten. En ze zijn zo slim geweest om glazen kerstballen te gebruiken dus overal liggen nu scherven :+1:t3: Love it echt vet gezellig

24 likes