Budget- en besparingstopic

Ik ben op zoek naar een app waarbij je zelf je uitgaven vanuit je internetbankieren in categorieën kan plaatsen.
Ik ken wel de apps die dat zelf indelen maar daar klopt helemaal niks van vaak, maar zelf alles overtypen in lijstjes in excel is ook weer zo’n gedoe en dan sla ik het over, maar zo heb ik geen zicht op mijn uitgaven per categorie boodschappen, cadeautjes, ov etc.
Weten jullie hier een fijne app voor?

1 like

Grip? Dat is van ABN Amro maar ik dacht dat je daar wel alle bankrekeningen kan gebruiken. Ik zou zelf mijn rekening niet snel koppelen aan een commercieel product dat niet onder toezicht staat maar dan kom je denk ik wel bij een app van een bank uit. Vond 't in Grip ook heel makkelijk om betalingen aan te passen naar de juiste categorie.

2 likes

In mijn kasboekjesapp kan ik het gewoon zelf verplaatsen. Van de bank zelf. Kan dat bij jou niet?

3 likes

In de app van de rabobank kun je handmatig de categorie veranderen van een betaling als jij vindt dat hij onder de verkeerde categorie is ingedeeld

2 likes

Ik heb hem gedownload en dit is indd wat ik bedoel, heel fijn! :grin:

@Luzarl @o0Lin0o Ik zit bij ING en die heeft dit helaas niet, zo stom

1 like

Ing heeft dit ook, onder het tabje inzicht

1 like

Weet iemand of je in Grip al Triodos kunt toevoegen? Ik heb verschillende rekeningen bij verschillende banken en Triodos kon steeds niet.

1 like

Triodos staat er wel bij intussen!

3 likes

Huh, ik zie het inderdaad! Dankjewel :grin:

2 likes

Ik kan het helemaal niet vinden?

Ze zijn het aan het uitrollen in de oranje pakketten. Maar als je een oranje pakket met korting hebt dan krijg je het niet. Had het gisteren even uitgezocht omdat ik ook niets zag. En dan twijfel je of je van pakket zou moeten wisselen want zou wellicht ern handige functie zijn.

2 likes

Hmm ik weet niet hoeveel de pakketten schelen, maar ik vind het niet de moeite waard

2 likes

40 cent per maand… En dan mag je ook gratis pinnen. Nu betaal ik 80 cent per keer. Nou pin ik niet zo vaak, maar het valt mee dan als je het tegen elkaar wegzet… 2 euro op een jaar ofzo extra…

Ik was net een beetje door financieelonafhankelijkblog.nl aan het scrollen en kwam in een post tegen dat Jumbo blijkbaar per winkel verschillende prijsniveaus hanteert. De Jumbo’s waar ik het meest kom vallen gelukkig in de categorie ‘laag’, maar die een dorp verderop valt weer in de categorie ‘hoog’. Had echt geen idee dit een ding is, dus als je net als ik Jumbo-fan bent en er meerdere in de buurt hebt misschien waard om deze even te checken: tabel-jumbo-hoogvliet-plus.pdf (consumentenbond.nl)

10 likes

Interessant! Ligt misschien ook aan de concurrentie in de buurt? Hier zitten de Jumbo en AH naast elkaar en de reden voor mij om voor de meeste boodschappen naar Jumbo te gaan, is omdat het daar goedkoper is. Fruit/groenten bv. Als dat niet zo was, had ik de AH een veel prettiger winkel gevonden en was ik daar heen gegaan. Qua assortiment scheelt het wel enorm veel per plek wat ze hebben, heb ik gemerkt, deze Jumbo heeft een heel karig vega(n) assortiment en de Jumbo in m’n vorige buurt juist super goed.

Sowieso een reden voor mij om naar de AH te gaan: betere bonussen. Ik snap gewoon niet wat er bij de Jumbo in de aanbieding is en op welk moment en zie 't ook niet snel genoeg ergens terug. Maar dat is vast vooral mijn eigen luiheid om reclamefolders etc door te spitten.

Hmm ja, dat zou kunnen. Twee van de Jumbo’s hier in de lage categorie zitten naast een Aldi of Lidl, dus daar zullen ze niet teveel van af willen wijken.

Ik vind de bonus van de AH stom haha. Ik heb geen zin om een supermarkt te laten bepalen wat ik koop of eet die week en daarnaast heb ik altijd wel boodschappen nodig die niet in de bonus zijn. Dan ga ik liever voor de standaard lagere prijzen van de Jumbo. (Op hun website en in de app is trouwens heel snel en makkelijk te zien wat er in de aanbieding is hoor. Jumbo.com > aanbiedingen en dan kies je de weekaanbiedingen of seizoensaanbeidingen, waar bij elk product heel duidelijk de periode staat waarin het in de aanbieding is.)

Waar moet dat tabje precies staan in de app?

1 like

Ah! Nou dan heb ik me er ook gewoon onvoldoende in verdiept, want dit is wel heel makkelijk. Of het is aangepast sinds de laatste keer dat ik het probeerde (wat ook wel echt lang geleden is) want ik kan me iets herinneren met een reclamefolder doornemen.

Bonus/aanbiedingen koop ik ook vooral voor dingen die we standaard gebruiken en op voorraad hebben. Zoals wasmiddel, blikken linzen/kikkererwten/bonen maar ook relatief duurdere dingen als vlees- en zuivelvervangers.

1 like

Zo ziet het er bij mij uit, linksonder dus. Maar zoals @puntjes zei, zijn ze het blijkbaar nog aan het uitrollen!

5 likes

Hier kwam ik een tijdje geleden inderdaad ook achter, kan echt heel veel schelen op sommige producten! Ik koop bijvoorbeeld altijd delifrance croissants bij Jumbo. Die zijn bij de Jumbo in het dorp waar mijn ouders wonen standaard 80 cent goedkoper dan bij de 2 Jumbo’s in mijn eigen woonplaats