Budget- en besparingstopic

Ligt er toch aanw at je allemaal verzekert hebt en voor wie?

Ik betaal 25 euro dus dat is veel minder dan de bedragen die ik nu zie staan. Dat is overlijdensrisicoverzekering, WA, doorlopende reis en inboedel. 2 volwassenen.

Huis gaat via de VVE en geen idee wat we daar betalen aan verzekeringen (of welke verzekeringen dat zijn überhaupt haha).

1 like

56 autoverzekering en 12 voor inboedel en aansprakelijkheid samen

1 like

Geen elektrische fiets, wel een dure houten fiets met goede materialen aan banden en zadel. Dat is allemaal nogal diefstalgevoelig en ik vermoedde ook nog wel vandalisme gevoelig. Ik had al slotjes voor de wielen en het zadel geïnstalleerd en een los tweede slot genomen, maar omdat ik midden in een stad woonde met een semi open fietsenstalling waar de hele tijd fietsen en brommers uit gestolen werden, heb ik maar het zekere voor het onzekere genomen. Ik dacht dat de verzekering zo’n €500 was.

Nooit nodig gehad trouwens en inmiddels ben ik verhuisd naar een plek met eigen afgesloten stalling. Volgens mij is de resterende looptijd nu nog iets van 1 jaar.

3 likes

53 euro autoverzekering all risk incl inzittenden verzekering (8 schade vrije jaren helpen wel mee in de prijs).
11 euro voor inboedel (all risk) en aansprakelijkheidsverzekering.

Ik wil nog een keer gaan kijken naar rechtsbijstand en een overlijdensverzekering.

Ik herken me heel goed in jouw verhaal. Vlees bij de slager tikt goed aan en afhalen/bezorgen zijn al helemaal de boosdoeners. Ook al probeer ik wat zuiniger te zijn (zoveel mogelijk producten in de aanbieding halen): mijn vriend is precies het tegenovergestelde. Hij kijkt amper naar de prijzen en koopt wat hij lekker, kwalitatief en gemakkelijk vind. Met weekmenu’s wilt ie niet werken omdat hij wilt eten waar hij op dat moment zin in heeft :sweat_smile: Ik vind het maar zonde van het geld, maar het is zijn geld en hij zou het ook zelf moeten weten…

Zo kwam hij vandaag thuis met ‘Kanjers’: eieren, maar dan een maatje groter. Hij eet zelf geen eieren, maar heeft het gekocht voor mij terwijl ik eieren met een witte schaal al helemaal prima vind. Die Kanjers zijn ruim 40 cent per stuk terwijl de witte eieren nog geen 17 cent per stuk zijn :roll_eyes:

2 likes

Hartverscheurend :frowning: komt het nog goed met die kippen of zullen ze voor de rest van hun leven niet weten hoe ze kip moeten zijn? :frowning:

1 like

33.80 voor mijn auto (ik weet eigenlijk niet wat mijn vriend betaald voor zijn auto, dit betalen we beide zelf) & ongeveer 56e voor de rest van de verzekeringen voor ons beide (doorlopende reis, overlijdensrisico, woonhuisglas en inboedelverzekering). We zitten bij Interpolis en Promovendum.

Wat goed dat jij ze opvangt!! En zo gezellig lijkt me

1 like

Ik wil dit misschien ook! Jij hebt dus een combi van ‘gewone’ aka niet mishandelde kippen met ex-legkippen?

1 like

Ik heb ons financiele overzicht al lang niet meer bijgewerkt, maar ik weet dat we giga uitgeven aan boodschappen.
Eerlijk is eerlijk, ik volg het FODMAP-dieet en daar gaan ook veel kosten inzitten.

Nu ik naast mijn fulltimebaan een studie volg, ben ik ook gemakkelijker en haal ik bijna alles bij de AH.
Heeft er iemand het abonnement bij de AH al uitgepluisd?
Heeft het daadwerkelijk voordelen om dat af te sluiten?

Als je alles biologisch koopt kan het wat opleveren. Wij kopen best wat dingen biologisch (bv mosterd, wat dan 19 ct per potje scheelt dus op jaarbasis 2 euro, kokosmelk, pindakaas zelfde verhaal). Ik denk dus dat wij m er wel uit zouden halen, maar dan wel redelijk precies. Ik verwacht geen 20€ erop te verdienen.
Die koopzegels zijn wel interessant, wij doen dat nu niet want dan lijken de boodschappen nog duurder.

1 like

Je kan gewoon een tussenpersoon benaderen en vragen om offertes, daar zitten geen kosten aan verbonden! Dan kun je zelf vergelijken :blush:

Pas als je je verzekeringen via die tussenpersoon laat lopen komen er kosten bij kijken, een vergoeding voor het zijn van je tussenpersoon.

2 likes

Als je bij bol.com besteld haal je ‘m er wel uit. Want dat pakket is dan ook goedkoper.

1 like

Ik heb het abonnement wel genomen, maar alleen omdat wij een bezorgbundel hebben en je daar korting op krijgt. Die korting is precies hetzelfde bedrag als dat premiumabonnement, dus dan heb ik het er sowieso al uitgehaald. Dan is die 10% korting op het bio-assortiment mooi meegenomen.

4 likes

Ook alleen als je select hebt dus. Ik bestel regelmatig bij Bol maar aangezien verzenden gratis is vanaf 20€ heb ik geen select abonnement. (wel gehad maar mijn ervaring met avondbezorging is zo negatief dat ik daar niet meer aan begin)

1 like

Ja dit. Plus we bestellen elke week een paar bio producten en alleen daar al mee komen we op jaarbasis uit. Die bonusbox vind ik wel echt onzin, want je kunt dan gewoon alles aanvinken ipv de 5 die je normaal al had, komen geen andere dingen bij.

1 like

@Feather bij ons weegt het gemak van hellofresh icm minder eten bestellen (is duur) niet op tegen de kosten. Wat wij doen is voor 4 personen 3 dagen bestellen, en daar eten we dan 5/6 dagen van. Dan hebben we nog maar 1-2 dagen zelf eten bedenken, wat het voor ons onderaan de streep even duur maakt als zelf boodschappen doen en vaker bestellen.

4 likes

Wij wilden toch een bezorgabonnement afsluiten bij AH. Met dat premium abonnement kreeg je 10% korting op bezorgen. Jaar lang bezorgen kost €120, dus €12 korting door dat premium abo en premium abo is €12 dus in feite dan gratis.
Wij sparen ook koopzegels, dat kan je dubbel aanzetten en ik vind die bonusbox ook chill. Daarnaast komen we soms wat biologisch, en daar zit dus standaard 10% korting op. Al met al halen wij er dus wel voordeel uit.

2 likes

Ah ja, op die manier klinkt het inderdaad voordeliger! Ik vind hier het aanbod in vegetarische maaltijden gewoon niet super. Deze week hadden we een hele laffe curry bijvoorbeeld. Als we dat zelf maken hebben we ook voor 2 dagen, is het lekkerder en gevulder en als we dat van tevoren zouden bedenken en bestellen via Picnic net zo makkelijk. Ik ben ook heel slecht in meer dan eens per week hetzelfde eten. Heb t idee dat je met enkel vegetarisch 3 avonden per week echt duurder uit bent (meer dan 10 euro per maaltijd!) en constant halloumi eet.

3 likes

Dan kan ik het me wel voorstellen inderdaad, in jullie geval is het dan misschien minder een uitkomst.

Wij zijn heel slecht in weekmaaltijden bedenken (is dan vaak hetzelfde want moe en geen zin om over na te denken), kopen dan vaak impulsief of bestellen, etc. Hellofresh op deze manier voor 5-6 dagen is voor ons ideaal. Eens wat anders, is vaak niet zo pittig (chill voor ons kind), en helemaal niet nadenken (vooral dit haha). En m’n vriend vind halloumi super lekker dus die is blij als we het 1x per week eten :sweat_smile:

Als we er maar 3 dagen van konden eten vond ik het ook te duur. We hebben wel vaak kortingscodes voor 4 weken ofzo want allebei een account die we om en om gebruiken. Ik snap je!

4 likes