Budget- en besparingstopic

Wij geven met zijn tweeen ook enorm veel geld uit aan boodschappen… Ik denk wel € 600 of meer. Maar wij letten ook niet op de kleintjes en halen ook vaak elke dag boodschappen en dat telt ook al snel op… En boodschappen bij de Appie, vlees bij de slager, groenteboer etc.

Echt belachelijk dus ik heb ook deze week besloten om elke week € 125,- voor alles te doen en voortaan vooruit te plannen. Dus vandaag alvast een weekmenu gemaakt en boodschappen in de AH app besteld. Ik zit nu op € 90 maar dat is wel inclusief € 20 aan wasmiddel omdat dat nu in de aanbieding is (1+1 gratis). En dan moeten we nog een paar dingen halen bij de slager. Dus al met al denk ik dat we deze week sowieso al aan de € 125 zitten. Maar ik moet zeggen dat ik nu ook wat dingen heb gedaan om de voorraadkast aan te vullen dus volgende week hopelijk al minder.

Ik kijk echt enorm op tegen mensen hier zoals @Flopsyunicorn die € 200 uit geven. Schaam mij gewoon om dit zo op te schrijven dat wij zoveel geld uitgeven.

2 likes

Teach me your ways :exploding_head:

1 like

Op zichzelf toch niks om je voor te schamen? Tenzij je veel weggooit of iets dergelijks. Dat merk ik bij mezelf namelijk wel, dat als ik meer boodschappen doe (en dus duurder uit ben) ik ook sneller wat weg moet gooien. Daar voel ik me altijd wel schuldig over.

Edit: Net even in Grip gekeken en ik geef gemiddeld 222 euro per maand uit aan boodschappen. Heb ‘m ingesteld op 200, maar heb altijd uitschieters in december en rond m’n verjaardag. Wel één persoon dus.

Eet jij jouw opvangdieren dan ofzo :scream::scream:?! Kidding want weet dat je geen dieren eet. Of heb je een moestuin ergens?
Ik ben alleen en ik wil niet eens weten wat ik aan boodschappen spendeer. Zeker 300/400 per maand denk ik :upside_down_face: wat ook volslagen achterlijk is.

Wij betalen volgens mij niks, zij krijgen een deel betaald van de verzekeringen! Wat ik super fijn vind is dat je altijd iemand kunt bellen als er iets is, je hoeft dus niet zelf de dekking uit te zoeken, en wij waren met betere dekking via hun goedkoper uit. En zij regelen alles als er ooit wat is. Dus inboedel, auto, alles via hun.

Je kan je ook nog afvragen hoe nodig die doorlopende reis eigenlijk is. Want acuute hulp krijg je toch wel, maar die wordt ook vaak uit de basiszorgverzekering betaald. En hoe vaak wordt je nou beroofd op vakantie ofzo? Ik vind dat zelf een beetje een (voor mij) onzinverzekering.

Wij betalen ook niks aan onze adviseur voor de normale verzekeringen. Verzekeringen met veel meer uitzoekwerk (zakelijke aov bv) betaal je wel voor hun diensten.

Ik vind het echt fijn, als er iets is bel ik hem eerst op om even te overleggen hoe we het het beste kunnen aanvliegen bij de verzekering.

3 likes

Maaar dit is per maand toch? Niet 500 euro per week? Mijn bedrag was per week dus ook ca 600 per maand. Het voelt gewoon als enorm veel omdat ik voorheen in m’n eentje voor 250 p/m kocht. Alleen toen kocht ik alles in de AH en gebaseerd op bonus, en was ik sowieso nauwelijks thuis. Dat is nu met thuiswerken ook wel anders.

Dit is dus voor mij ook 't belangrijkste. Ik heb ook geen tijd/zin om me in 1000 bochten te wringen voor de goedkoopste boodschappen (beperkte keuze in winkels hier, geen auto) en ik ben voor sommige dingen heel merkvast + wil zoveel mogelijk biologisch, mijn pak lactosevrije yoghurt is sowieso al duurder dan normale yoghurt, gaat hier best wat speciaal bier doorheen per week (mijn vriend, drink zelf thuis niet), etc. Maar minder dan 150 p/w moet echt wel te doen zijn, denk ik.

Ik werk bij een verzekeraar dus ik ben sowieso pro, in die zin van: een keer nodig en het heeft zich terugbetaald. Je koffer kan ook kwijtraken bijvoorbeeld. Maar het is ook een hele persoonlijke keuze uiteraard!

1 like

Ja we gooien ook vaak wel weg! En ik ben ook gewoon megaslecht in plannen en dan koop je, zeker als je elke dag boodschappen doet, veel onzin.
Ik heb ook een hele lijst met allemaal avondeten ideeen gemaakt vandaag zodat het plannen hopelijk makkelijker gaat!

1 like

Wij zitten met boodschappen dit jaar gemiddeld op €170 per maand voor mij en mijn vriend samen. Uit eten of bestellen doen we niet zo veel. Het komt niet maandelijks voor, maar als je een keer uit eten gaat, heb je natuurlijk wel gelijk een uitschieter. Laat dat gemiddeld nog eens €30 per maand zijn, maar dat is een gok.

Wij halen wel veel tgtg (brood, magic en groente & fruit box van de Lidl), af en toe wat via scoupy en letten op aanbiedingen.

Ja per maand! Voelt voor mij vooral veel omdat ik in m’n eentje altijd op 200,- mikte en daar meestal wel iets boven zat, maar dacht dat we met z’n tweeën minder kwijt waren of zo? Maar is eigenlijk ook geen logische gedachte want over het algemeen kun je in je eentje net zo goed grote verpakkingen kopen of grotere porties maken en dan invriezen.

Ik heb inderdaad ook bepaalde gewoontjes/principes waar ik aan vast wil houden bij het kopen van boodschappen (en wat dus financieel kan, ook een privilege natuurlijk) en daarom ga ik daarop niet bezuinigen. Maar scherp blijven op aanbiedingen/slim inkopen/koelkast goed leegmaken is nooit verkeerd natuurlijk.

3 likes

Wij geven voor 2 personen rond de 250 euro per maand uit aan boodschappen.
Ik reken dan verzorgingsproducten en eten voor de huisdieren niet mee.

Ik geef tussen de 150 en 250 euro (De laatste tijd) uit aan eten per maand. Ik ben alleen. Hier zitten wel spullen voor het huis bij, maar geen kattenvoer of zo. Hier zitten trouwens wel dubbele koopzegels bij.

Ik kom sinds een paar maanden echt te vaak in de kroeg. Kwam er nooit, leerde toen nieuwe mensen kennen en nu geef ik er gemiddeld 100 euro per maand uit :sweat_smile: Oeps, haha.

1 like

Wat zijn jullie kwijt aan verzamelde verzekeringen per maand (dus geen zorgverzekering)? Ik zag net weer 85€ afgeschreven worden voor alle inboedel/brand/etc. en dan nog 24€ levensverzekering per maand. Vind dat wel veel…

3 likes

€95, dat is 1 auto, 2 motoren, opstal, rechtsbijstand, aansprakelijkheid, overlijdensrisico.

2 likes

Wij hebben opstal en aansprakelijkheid: €22,50 per maand / 2 personen

Autoverzekering: €37 per maand (in december ga ik deze en zorgverzekering uitzoeken en wat goedkopers afsluiten)

Fietsverzekering: heb ik ooit voor 5 jaar ineens betaald. Ik geloof dat dat per saldo op net iets minder dan €10 per maand uitkomt.

€68,50 voor 1 auto, opstal, inboedel, aansprakelijkheid en reisverzekering incl annulering voor 2 personen.

73,30 voor auto (allrisk), inboedel, aansprakelijkheid, rechtsbijstand en doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Heb ook nog een overlijdensrisicoverzekering van 4,89 per maand. Die zou ik op kunnen zeggen want ik huur nu, maar ik gun pap en mam wel een ton als ik zou overlijden.

Edit: en dat eerste is wel incl. personeelskorting. Heb een dure verzekeraar maar ook geen gezeik als ik schade heb. Is me wel wat waard.

Heb je dan een dure elektrische fiets? Want een verzekering die 600 euro kost vind ik best heftig voor een fiets :open_mouth:

2 likes