Budget- en besparingstopic

Thanks @LastYoungRenegade @FISSA en @tessel

Dan laat ik de cursus aan mij voorbij gaan. Weet best hoe ik goedkoop boodschappen kan doen, kies alleen soms voor meer gemak (voor gesneden groenten). En ik eet vegan, heb geen zin om zelf burgers ofzo in elkaar te draaien. Kook bijna altijd voor 2 keer, koop in bulk met aanbiedingen, maak een week planning en doe niet elke dag boodschappen.

1 like

Zo klinkt het alsof je de cursus niet nodig hebt :slight_smile: Zoals dit doe ik het ook ongeveer (al ben ik geen vegan, maar flexetarier), al ga ik wel wat vaker boodschappen doen (maar niet dagelijks).

2 likes

Ik heb begin van het jaar de cursus ‘zo word je rijk’ van porterenee gedaan. Ik zou zweren dat die boodschappen cursus toen voor €60 in de webshop stond. Vind het zo gaar om het nu dan als actie te promoten. Dat tasje was erbij zit zou ik ook echt niet hoeven.
Ze deelt zelf wel eens wat op haar insta over de cursus. Zij kijkt dan bijvoorbeeld eerst in de kasten wat er nog allemaal over is, bedenkt obv daarvan recepten. Het is alleen geen rocket sience.

Edit: oeps, was niet perse als reactie op jou bedoeld @LastYoungRenegade

1 like

Verkoopt zij niet ook van die gratis NIBUD-planners, maar dan met een leuke Porterenee-opmaak?

Porterenee is een soort Serena de tweede. Ze verkoopt ook spreadsheets voor een tientje terwijl ze gratis op internet staan.

7 likes

Klopt, hij was altijd al €60, is vast een marketingtruc. Verder: vooral lekker de cursus doen als je denkt dat het je helpt natuurlijk!

:sweat_smile: Renee wilde mij interviewen over een bepaald onderwerp over besparen, maar heeft vervolgens geen contact meer met me opgenomen en reageert ook niet op mijn berichten erover. Ja, dan niet, hoor.

1 like

Domme en skere vraag dit, maar ik ga hem toch stellen;).

Ik heb net een nieuw appartementje gehuurd waar ik nog niet woon, maar waar ik wel de sleutels van heb. Afgelopen weekend heb ik de meterstanden doorgegeven.

Gisteren ben ik niet in het huis geweest. De verwarming staat helemaal uit en er is verder nog niks aangesloten, ingeplugd of wat dan ook. Toch zie ik in mijn Eneco-app dat ik voor € 0.10 aan gas heb gebruikt :nerd_face:. Hoé kan dat?

Een gaslek

Nee geen idee, maar dat is het eerste dat in me opkomt
10 cent is wel erg weinig

1 like

Is het een gedeelte van je vaste kosten misschien? Of staat dat apart vermeld?

2 likes

Staat de cv ketel ook echt uit, of wel op de waakvlam?

3 likes

Je beheer - en leveringskosten etc gaan waarschijnlijk ook mee in de app op dagelijkse basis.

1 like

Vaste kosten staan apart vermeld dus dat is het niet. Maar cv ketel en boiler staan denk ik wel aan, dus dan zal dat het wel zijn. Thanks!

Collega van me tipte gister het 25 cent brood van de Lidl dat brood van gisteren is, maa nog prima smaakt. Vandaag eentje gehaald en smaakt inderdaad prima.

:partying_face: En zoals het er nu naar uitziet ben ik aan het einde 1 euro over mijn maximale boodschappenbudget van 150 euro heen, maar dat is wel inclusief een dure taart. Heb deze maand sowieso best veel dure boodschappen gedaan (geraspte kokos, die taart dus, kruiden), dus die hoeven volgende maand dan niet meer.

5 likes

Hier ligt ook niet zo heel veel, maa misschien ben ik ook gewoon kritisch, hoor. Ik scoor af en toe wel een TGTG groentebox van de Lidl, maar vind het toch lastig om alles te verwerken. Ben trouwens wel benieuwd naar die accounts :slight_smile:

Uiteindelijke budget is ongeveer 30 euro per week aan boodschappen en de rest aan cadeaus, kattenverzorging, reizen, etc., maar ben hier ook zeker niet ontevreden over. Hopelijk lukt die 30 euro per week volgende maand wel gewoon :wink:

@FISSA @LastYoungRenegade
ik ben toevallig vanochtend vroeg geweest en scoorde dit:

Ook dat brood is altijd wel prima maar wij zijn niet zo fan van Lidl brood, de bolletjes en wit brood voor tosti’s neem ik wel geregeld mee als ik het toevallig zie.

7 likes

Hier ligt ook nooit wat voor 25 of 50 cent bij de Lidl. Moet wel zeggen dat ik meestal tussen 11.00 en 14.00 op vrijdag of zaterdag daar ben. Niet echt een gunstige tijd wrs.
Laatst had ik wel geluk, toen vond ik zo’n klein appeltaartje voor 25 cent die nog 3 dagen houdbaar was :heart_eyes:

1 like

Ik ben jaloers. Hier ligt er altijd alleen een zak sla ofzo. :pensive: Geniet ervan!

1 like

Ik vind besparen met boodschappen zo moeilijk. Je moet er zo boven op zitten voor mijn gevoel. Deze maand niet zo opgelet en wat extra paas boodschappen gedaan en dan tik ik toch weer de €750 euro aan (incl. 2 kids en hond). Echt zo irritant wil eigenlijk max €600. Moet denk ik toch weer terug naar 1 keer per week maar vind dat sommige producten zo verlept raken. Dan zie ik dat sommige mensen het met €80 redden, hoe dan :exploding_head:

1 like

Ik vind 1 keer per week dus heel knap, dat kan ik niet goed. Raak ook in de stress als ik bv verse spullen voor mijn gevoel te lang heb liggen. Dus ik denk dat ik naar 2 keer in de week ga.