Ik zit bij Vattenfall, nu iets meer als een jaar. Ik heb een app en kan tot op het uur nauwkeurig mijn verbruik zien. Inclusief terugleveren van de zonnepanelen. Qua kosten weet ik t niet zo goed, ik betaal standaard boven mijn maandbedrag, zo heb ik eigenlijk altijd een spaarpotje begin van het jaar
Haha delta, ik haat delta, nooit bereik, zo vaak storingen, ik mail ook via delta en ik kan er supervaak niet in
YouPhone! Is echt nog geen 20€ per maand zonder telefoon en werkt hier top
Ik zit bij T-mobile en wij betalen 40 euro voor internet en televisie. Ik ben er echt super tevreden over, we hebben het nu bijna een jaar en we hebben nog nooit storing gehad. Verder is het tv kastje veel kleiner dan een standaard kastje, dat vind ik ook wel handig en de klantenservice is goed bereikbaar en reageert snel. Volgens mij hebben wij 100 mb/s en dat is meer dan genoeg, je kunt er prima mee online gamen, vergaderen via teams/zoom en internetten.
Hier heb ik toch al een keer of 4 de router moeten resetten in een paar maanden.
Ik twijfel bij T-mobile of de basicversie ook goed is. Zou me 5 euro schelen. Ik game niet, maar heb wel regelmatig Zoom/Meetafspraken.
Oh balen! Misschien ligt dat ook wel aan de regio, volgens mij hebben providers ook vaak zo’n kaart van Nederland met hoe goed het bereik daar is. Misschien kun je daar ook naar kijken @jahoor, ik weet niet of dat alleen voor telefoonbereik is, wellicht hebben ze ook wel zo’n versie voor internetsnelheid etc.
Ik zit ook bij T-mobile met internet (glasvezel) omdat het relatief goedkoop is, maar wij hebben ook wel regelmatig storingen hier (Tilburg). Laatste tijd heb ik ook regelmatig dat het even voor een paar minuten wegvalt. Soms wel irritant als je in een meeting zit. Maar goed, voor de prijs kan ik dat dan ook wel weer accepteren!
Mijn maand is bijna ten einde en ik heb het gered om €200 aan boodschappen uit te geven, terwijl ik €15 aan paaseitjes heb gekocht en mijn hele vriezer vol vega dingen zit. Kan dus wel even vooruit weer!
Hoe gaan jullie in het boodschappenbudget om met duurdere uitgaven die je niet iedere maand doet? Wij hebben bijvoorbeeld dure koffie die we (ongeveer) om de 1,5 maand moeten kopen, maar wat wel meteen 60 euro kost. Vind dat echt lastig, want als ik dat koop is een groot deel van mijn budget die maand al op.
Voor de kapper etc. Heb ik dat probleem ook.Ik heb het opgelost door elke maand een opzij te zetten of ik nu wel of niet ga.
Daarvoor had ik gekeken hoe vaak ga ik heen, kosten en dan totaal delen door 12. Misschien kan je dat ook met je koffie doen? En dan van je totaal aan boodschappen budget altijd iets apart zetten ook als je zak koffie niet op is. Dan spaar je er voor en is elke maand een beetje ipv alles in een keer.
Sowieso met voorraad producten vind ik dat ook lastig hoor. Ik las eens ergens dat je altijd zoveel procent van je budget aan voorraad zou moeten besteden. Eigenlijk is boodschappen dan bijna iets als een jaarbegroting maken. (Met cadeautjes doe ik dat ook. In september heb ik vet veel verjaardagen, februari niets. Omdat ik dat ook ‘spaar’ dan is het beter verdeeld)
Ja, dat is een goede tip inderdaad! Ik ga daar eens goed naar kijken. Ben het echt zat dat ik iedere keer als ik dat bedrag moet betalen ik aan het puzzelen ben.
Voor verjaardagen zetten wij inderdaad ook iedere maand een bedrag apart, wel of geen verjaardagen. Dus wellicht voor voorraad producten ook een goed idee. Al die producten gaan ook op hetzelfde moment op
Ik zet daar maandelijks een bedrag voor opzij en reken dat gewoon mee in alle maanden. Ik heb dat met kattenvoer. Ik koop dat in bulk, maar zet maandelijks wel geld er apart voor.
Voor verjaardagen probeer ik dat ook, maar dat lukt nog niet zo goed.
Reken ik mee in mijn maandelijks budget, ene maand hou je daar op over en de andere maand gebruik je dat weer.
Slaan we echt groot in gooien wij allemaal wat extra’s op de rekening.
Heeft iemand de boodschappen cursus van porterenee gevolgd? Vraag mij af of je er echt wat aan hebt en niet de standaard tips zijn. Zie dat ze deelt dat mensen in de eerste maand vaak al €100 besparen of meer, maar als ik de voorraad op eet bespaar ik ook €100 of meer.
Denk dat als je er niet zoveel mee bezig bent een cursus makkelijk is want dan hoef je niet al die info zelf bij elkaar te sprokkelen.
Maar goed ik ben het met je eens. Denk niet dat het heel veel nieuws onder de zon is. Al is het soms wel fijn als iemand je op de zon wijst als je hem zelf niet ziet
Sowieso een cursus van boven de 50 euro over besparen en budgetteren vind ik een beetje tegenstrijdig ook. Wat jullie al zeggen; wat voor nieuws ga je nog vertellen? Niet echt t geld waard vind ik. Als je ergens op kunt besparen is het wel op zulk soort cursussen
Misschien zijn de mensen die actief zijn in dit topic ook niet de doelgroep. Meer van die mensen die dan geen budgetten bijhouden en opeens denken ‘hoe kan het dat ik opeens 800 euro per maand uitgeef aan boodschappen voor 2 mensen’
Hij werd in haar fbgroep besproken en daar waren mensen best kritisch. Dus ik denk dat ik er weinig aan zou hebben, want ik ben me heel bewust van mijn budget enzo.
Huh haha ik vind 500 euro pm aan boodschappen ook nog zeer ruim hoor. Kan zelf wel beter besparen dan dat, heb ik die cursus niet voor nodig. Maar goed zoals met al die instacursussen en coaches is het vooral veel geld voor weinig inhoud, en zijn de enigen die er echt beter van worden zijzelf.