Nasi / bami doe ik 2 dagen, maar dan doe ik er wel verschillende bijgerechten bij. Eieren, loempia, saté, maïskoekjes, gehaktballetjes, etc. Dan is het toch een beetje anders.
Stamppot (boerenkool, zuurkool, blote billetjes in het gras, broccoli, spruit of prei) eten we 1 dag vers en 1 portie gaat in de vriezer.
Uit de vriezer doe ik het meestal in de oven, eventueel gegratineerd met kaas.
Ovenschotels maak ik vaak. Meestal met aardappelpuree of aardappelschijfjes, (vega) gehakt of ham, en qua groentes kan zo’n beetje alles. Paprika en prei vind ik erg lekker, maar vaak gaan er ook restjes groenten in die ik nog had.
Ook qua kruiden / saus / eventueel kaas varieer ik veel zodat het nooit 100% hetzelfde is. En ik maak het vaak al in de ochtend als ik alleen thuis ben, zodat ik het alleen nog hoef op te warmen.
Ik doe net als @Vivre ook vaak chili de ene dag met rijst, de andere dag in een wrap.
Soep gaat bij ons ook vaak in de vriezer want mijn man is er ook niet gek op, maar ik vind het ideaal om groenten te verwerken en een makkelijke, goedkope en lekkere maaltijd op tafel te zetten.
Pannenkoeken maken we ook weleens dubbel. De volgende dag kan je die bijvoorbeeld hartig eten, door ze te vullen met gehakt en groenten.