Budget- en besparingstopic

Nasi / bami doe ik 2 dagen, maar dan doe ik er wel verschillende bijgerechten bij. Eieren, loempia, saté, maïskoekjes, gehaktballetjes, etc. Dan is het toch een beetje anders.

Stamppot (boerenkool, zuurkool, blote billetjes in het gras, broccoli, spruit of prei) eten we 1 dag vers en 1 portie gaat in de vriezer.
Uit de vriezer doe ik het meestal in de oven, eventueel gegratineerd met kaas.

Ovenschotels maak ik vaak. Meestal met aardappelpuree of aardappelschijfjes, (vega) gehakt of ham, en qua groentes kan zo’n beetje alles. Paprika en prei vind ik erg lekker, maar vaak gaan er ook restjes groenten in die ik nog had.
Ook qua kruiden / saus / eventueel kaas varieer ik veel zodat het nooit 100% hetzelfde is. En ik maak het vaak al in de ochtend als ik alleen thuis ben, zodat ik het alleen nog hoef op te warmen.

Ik doe net als @Vivre ook vaak chili de ene dag met rijst, de andere dag in een wrap.

Soep gaat bij ons ook vaak in de vriezer want mijn man is er ook niet gek op, maar ik vind het ideaal om groenten te verwerken en een makkelijke, goedkope en lekkere maaltijd op tafel te zetten.

Pannenkoeken maken we ook weleens dubbel. De volgende dag kan je die bijvoorbeeld hartig eten, door ze te vullen met gehakt en groenten.

4 likes

Ik heb laatst wafels gebakken als ontbijt en de overige ingevroren. Die zijn voor een etentje weer uit de diepvries getrokken, paar minuten in de oven, beetje chocoladesaus en slagroom erbij en je hebt een fantastisch (en machtig) toetje.

Dit was de ontbijtversie. Had nog een restje crème fraîche, dat los geroerd met honing en kaneel en dan op de wafel met plakjes banaan en extra honing. Echt restaurantwaardig ontbijtje, maar dan thuis :heart_eyes:

17 likes

Bona fide is toch niet kosher juist?

Nee betekent betrouwbaar (‘te goeder trouw’). Dacht: komt intelligent over als ik er eens een Latijnse term in gooi :stuck_out_tongue: (ik ben niet Tjerry. Ook niet zn vriendin)

2 likes

Oh wat suf van mij ik heb dat dus altijd verkeerd begrepen.

Misschien verwar je het met malafide!

(Ik moest het ook checken hoor. Malafide wordt volgens mij wel veel vaker gebruikt in het dagelijkse spraakgebruik dan bona fide)

Waarschijnlijk heb je gelijk :+1:

Zit iemand bij Vattenfal?
Zit nu bij eneco en betaal 177 per maand terwijl ik bij Vattenfal 144 zou betalen.

Ja ik zit bij Vattenvall. Wil je iets speciaals weten?

Krijg je iedere maand een overzichtje? En heb je al een keer een afrekening gehad? Ben een beetje bang want ben 1 keer eerder overgestapt en weer toen verrast door een jaarafrekening van 1300 .

Ehm ik krijg volgens mij niet iedere maand een overzicht, maar je kan wel inloggen en dan de status zien. Ook kan je tussendoor je maandbedrag aanpassen (mocht je ineens meer verbruiken/minder) maar weet niet of dit voor elk abonnement soort geld.

Ik heb al twee keer een jaarafrekening gehad en beide keren had ik meer betaald dan nodig. Geen verrassingen eigenlijk, behalve dan positief. De klantenservices is echt heel fijn en snel.

Fijn om te horen, ga de sprong gewoon wagen!

1 like

Ik ben met overgestapt maar had vattenfall en kreeg elke maand een overzicht van mijn verbruik!

1 like

Waarschijnlijk heb je hier al naar gekeken maar zie dit in mijn omgeving veel fout gaan dus toch even voor de zekerheid: vooral de Kwh en m2 prijs zijn belangrijk om te vergelijken, maandbedrag is uiteindelijk ‘maar’ een schatting en een voorschot

2 likes

Oh zal daar nog eens goed naar kijken. Bedankt!

Bij welke internetaanbieder zitten jullie? Wij bij Delta maar ik vind het duur, €55 in de maand. Is icm televisie. Wil op zoek naar een andere provider maar vind het zo lastig. Snap weinig van die snelheden en we hebben hier nog geen glasvezel liggen dus maakt de keuze ook beperkter. Ben ook bang dat het installeren lastig is en ik werk thuis dus kan niet een paar dagen zonder internet zitten.

Tele2, 27 euro in de maand. Geloof dat het niet heel snel is maar 1 persoon die streamt/Teamst/zoomt gaat prima.

Zit je toevallig bij T-mobile met je telefoon? Ik heb T-mobile thuis, dus internet, telefoon en tv en vind ik best voordelig. Je bespaart namelijk best wat doordat het allemaal Tmobile is

1 like

Nee zit bij Tele2, maar kan wel eens kijken of het voordelig is als ik daar internet erbij neem.

T-Mobile. Heb nu gratis tv, maar ga dat opzeggen. Ben met tv 50 euro kwijt, geloof ik. Aan alleen internet 30 euro. Ik zit met mijn mobiele abonnement ook bij T-Mobile en bespaar daarop 2.50 (is maar 15 euro, want Sim Only).