Curry! Dat is onze nr 1 invriesmaaltijd haha (naast nasi). Hoef je er alleen nog wat rijst bij te koken of naan af te bakken.
De appels schil ik en snijd ik in vieren, spoel ze schoon en droog ze dan heel goed droog. En dan doe ik ze zo in zakjes! Ze verkleuren dan wel een beetje maar dat is niet echt hinderlijk.
Dag zelf even ontdooien, aardappelenls schillen en koken met de appels en een worst. En dan een eetlepel stroopp er door
Stoofperen die maak ik wel helemaal klaar. Of ik kook ze terwijl ze net onder water staan met een klein beetje suiker (en evt. Kaneel) in 2 A 3 uur gaar.
Of ik doe 1 kilo (geschild) met 400 ml rode port (Aldi is prima), 100 ml water, 3 kaneelstokjes (Aldi heeft die ook goedkoop), 50 gram lichtbruine basterdsuiker, 2 laurier blaadjes en 2 kruidnagels in een pan voor 2 a 3 uur. Maar deze is wel echt heel zoet. Wel lekker
Ik vind kip kerrie saus ook wel makkelijk in de diepvries. Al wordt paprika en beetje zacht altijd. Oh en chilli con carne! Appelmoes is ook fijn.
Edit: ook nog pilaf. Of stoofvlees bijv. Hachee ofzo. En een kennis heeft heel vaak al vlees lekker klaargemaakt in de diepvries. Goedkoop inslaan en gelijk veel klaarmaken. Gehaktballen zijn ook makkelijk in de diepvries. soms heb ik hartige cake er inliggen of muffins. Zelfgemaakte jus is ook wel goed in te vriezen (maar zelf vind ik pakjes jus prima dus doe dat nooit).
Yay, blij met deze aanvullingen! Dank allemaal!
Ik herken het gevoel dat tgtg het hoogtepunt van de week is. Bij ons staat de teller van tgtg boxen voor februari op 7 stuks Wij wisselen brood, Lidl en Coop boxen af. Zo hebben we altijd weer andere etenswaren in huis.
Inclusief tgtg, 1x afhalen en een stroopwafel en drankje van de marktkraam zijn onze boodschappen (voor 2 personen) vorige maand binnen de €200 gebleven.
Ja is echt leuk! Ik doe de logistieke administratie bij A potheek Zorg
Ehh tja, geen idee? We hebben een vriezer met drie lades waar we voornamelijk brood en vlees invriezen, we eten weinig buiten de deur en halen weinig af, ik eet restjes van het avondeten vaak als lunch op, ik kan op werk fruit pakken, we drinken voornamelijk koffie thee en water, we slaan A-merken groot in als er een aanbieding is, tgtg helpt bij het laag houden van de rekening en ik heb mijn vriend voor zijn verjaardag een bierabonnement cadeau gedaan waar we maanden mee vooruit kunnen (als ik dat zou meetellen met de boodschappen van die maand, dan zouden we op €350 zitten inclusief €110 aan bier). We eten verder wel afwisselend en overwegend gezond, maar gebruiken niet veel dure of exotische ingrediënten. Daar zit denk ik onze grootste concessie (al hebben wij daar niet zoveel moeite mee).
Wat boor bierabo?
Toen ik alleenstaand was en een periode heel erg krap zat, deed ik het van 20-25€ per week.
In de koelkast kan je ook dubbele maaltijden bewaren, maar dan moet je het wel binnen een paar dagen eten natuurlijk en niet iedereen wil dat (ik vond het geen probleem).
Mijn tips:
Ik at 1 keer per week bij mijn ouders, soms 2 keer.
Ik kocht rijst in grootverpakking zodat het per kilo veel goedkoper was, en at dat regelmatig (nasi / met boontjes / curry, etc).
Ik at geen of nauwelijks vlees.
Wasmiddel, wc-papier etc berekende ik de prijs per portie / rol, en aan de hand daarvan bepaalde ik of iets een goede aanbieding was. Zo ja, dan kocht ik die wat groter in.
Groente en fruit kocht ik op de markt vlak voor sluitingstijd.
Geen afhaal- en bezorgmaaltijden.
Geen luxe lunch in de bedrijfskantine maar meegebrachte lunch van thuis.
Geen koffie to go kopen, maar een thermosbeker mee van thuis.
Altijd goedkope smaakmakers in huis hebben zodat je makkelijk iets in elkaar flanst; tomatenpuree, kerrie, paprikapoeder, oregano, en nog meer gedroogde kruiden.
En altijd bloem, eieren en houdbare melk in huis voor pannenkoeken.
Ik had een bierabonnement met Belgische biertjes besteld bij bier.familie.nl. Ik zie dat ze inmiddels hun abonnementen hebben aangepast, maar was elke 3 maanden 16 Belgische biertjes ontvangen, en dat dan 3 keer. Vriendlief is er erg blij mee en ik mag ook lekker meegenieten
Haha dan kom ik bij oudersvannu.nl uit?
edit: ah dat puntje na ‘bier’ moest denk ik niet. Wel lekker dat de site oudersvannu die URL heeft geclaimd hahaha
Ik heb op 30 januari in dit topic een uitgebreide post geplaatst over ons eetgedrag, inclusief weekmenu van dat moment. Ik weet niet hoe ik dat bericht in deze post link, maar kan het stukje over weekmenu hier wel als screenshot opnieuw plaatsen:
Vanavond is het menu wat minder gezond en uitgebreid, namelijk diepvriespizza.
Hahaha, nee inderdaad de punt even wegdenken.
Helaas mijn boodschappenbudget (120 - 150 euro) niet gehaald afgelopen maand. Ben er dik overheen gegaan met 178 euro. Maar dit is wel inclusief 1 keer pizza afhalen en een aantal bonusaanbiedingen bij AH komende week voor in de voorraad.
Mijn maand loopt trouwens van 15-15, maar ik hoef in principe niets meer te hebben voor die tijd op de aanbiedingen na. Nieuwe poging aankomende maand.
Voor de katten ben ik trouwens met 50 euro wel keurig binnen het budget van 100 euro gebleven. Voor een deel heb ik dat al eerder betaald in een megabestelling van Zooplus waar ik 4-5 maanden mee kan doen.
O en ik heb ontdekt dat de hazelnootpasta van de Lidl net zo lekker is als Nutella en veel goedkoper .
Ik geef rond de €200 per maand uit! Bestel hooguit een keer in de maand iets, verder altijd boodschappen bij de Lidl of Appie, waarbij ik wel probéér om op de aanbiedingen te letten, maar lukt niet altijd.
Kan ongetwijfeld goedkoper, maar nu met Corona is iets lekkers halen bij de bakker het hoogtepunt van m’n week
Ik probeer om120 uit te geven, maar dat is me nog niet gelukt. Daarnaast hebben mijn katten een budget van 100 euro.
Deze maand (15-15) heb ik bijvoorbeeld 178 euro uitgegeven.
Ik ben ook fan van de hazelnootpasta van de Lidl, idd net zo lekker!
Hoi hoi
Is er iemand van jullie die in een duurzame woning woont?
Ik ga (wrs) verhuizen naar een nieuwbouw woning met 4 zonnecollectoren, vloerverwarming en -koeling, warmtepomp, HR++ isolatieglas en ik ga er alleen wonen.
Ik heb boven, onder, links en rechts buren en ga alleen wonen op 65m2.
Heeft iemand een idee van de te verwachten energiekosten?
(Ik heb de graag ooit eerder gesteld en iemand tipte ‘vraag het je nieuwe buren’. Het pand is echter nog ik aanbouw dus niemand weet het )
Hoe kunnen wij dit dan weten?
Er zijn toch vast wel andere mensen die in een soortgelijke woning wonen?
Ik ken ze alleen niet, dus probeer het op dit forum.
Ik heb ongeveer dat, maar dan in een rijtjeshuis van 110m2.wij betalen ongeveer 50 eu per maand maar we kregen dit jaar 500 euro terug omdat we meer leveren dan we verbruiken! En we werken de hele dag thuis (vriend en ik)
Edit: wij hebben wel 14 zonnepanelen.