Ik ga dit straks voor je uitzoeken. Wij wonen wel met zijn tweeën en ons huis komt uit 2009.
Ik lees mee heb eind dit jaar ook zo’n woning maar dan wel iets groter
Ze zeiden bij de aankoop dat je energie kosten ongeveer 40 euro in de maand zijn (elektriciteit)
Ik woon ongeveer in jouw huis (vorig jaar opgeleverd en ook een duurzaam gebouw), maar we hebben beneden geen buren en geen zonnecollectoren. Verder hetzelfde! Wij (2p) betalen 39 euro per maand en zitten daar tot nu toe altijd onder, dus verwacht dat het op het eind van het jaar eerder 30-35 per maand gemiddeld is
Wowww:sob:
Dat is wel echt een goed vooruitzicht! De huurprijs is (voor mij) hoger dan ik perse zou willen betalen, maar als de energiekosten zo laag kunnen uitvallen dan is eea meer in verhouding.
Wij wonen in een nieuwbouw rijtjeshuis met 18 zonnepanelen, warmtepomp, vloerverwarming en hebben geen energiekosten
Is heel erg vergelijkbaar met hoe ik woon! Ook nieuwbouw appartement van vorig jaar met 60m2. Wel met 2 personen en dus ook zonnepanelen.
Wij wekken van maart t/m oktober genoeg op met de zonnepanelen om geen energiekosten te hebben die maanden. Onder de streep op jaarbasis zat het op ongeveer 0, kregen paar tientjes terug.
Random vraag maar als er dan stroomstoring is, hebben jullie dan wel stroom omdat je het zelf opwekt?
Nee dat niet! Als je zonnepanelen hebt neem je gewoon stroom af, maar lever je ook terug en dat streept de energieleverancier aan het einde van het jaar tegen elkaar af. Het is dus geen gesloten systeem.
Volgens mij werd het programma waar doen ze het van hier toch wel eens besproken toch? Die Salar is aangehouden ivm fraude
Ik las het ja! Ben wel benieuwd hoe dit in elkaar steekt zeg… zo’n aparte man was dat.
Ja, en of het bewust of onbewust gegaan is. Die man werkt zo hard, kan me voorstellen dat er fouten insluipen.
Wou het net komen posten. Ben ook errrg benieuwd naar de details. Waarom zouden zulke mensen meedoen met een tv-programma, juist om het allemaal bona fide te laten lijken?
(Onderzoek loopt nog natuurlijk en ik gun die broers alle succes en voorspoed van de wereld, daar niet van. Maar ergens wel weer een bevestiging van mijn vooroordeel dat zó rijk zijn gewoon niet kan op een integere manier.)
Lol “witwassen, hypotheekfraude en valsheid in geschrifte” dat zijn geen fouten die erin sluipen omdat je zo hard werkt.
Zal waarschijnlijk ook nog wel een boekhouder etc bij betrokken zijn.
Ik heb ook wel een “waar rook is, is vuur” gevoel hier ja.
Ik verbaasde me destijds overigens vooral om de levenskeuzes die deze man maakte. Echt een wagenpark vol dure sportauto’s, blijkbaar geld als water, maar echt gelukkig? Nee. Had het hem gegund dat hij al die statussymbolen/bewijsdrang los kon laten en zijn geld en tijd zou gaan steken in zijn eigen gezondheid en het geluk van zichzelf en zijn gezin.
Oh oeps, heb wat te snel gelezen ehm, nee lijkt me ook niet nee
Is zo, maar mensen die op dat niveau werken hebben ook mensen in dienst die onder mandaat werken. Het kan ook best zo zijn dat een werknemer de kwade genius is.
Kan ook gewoon allemaal opzet zijn natuurlijk.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie favoriete gerechten/recepten om meerdere dagen van te eten? Ik merk dat als we 1 of 2 x in de week iets eten waar we 2 dagen van kunnen eten, dat echt veel scheelt op mn boodschappen. En nu mijn verlof erop zit vanaf komende week is dat ook wel extra fijn qua tijd. Maar niet alles is nog lekker de 2e dag vind ik (bv andijviestamp).
Wat hier favorieten zijn voor 2 dagen;
- risotto (opwarmen in de pan)
- nasi (zelfde)
- pasta met rode saus (saus in pan opwarmen, nieuwe pasta koken)
- ovenschoten met gehakt/groente/aardappelpurree (in de oven met evt beetje verse kaas erop)
Ik maak zelf ook graag een grote pan soep, maar mn man is daar niet zo’n fijn van voor meerdere dagen achter elkaar, dus die gaat dan vaak in porties in de vriezer.
Ja dit precies zo met ene dag rijst andere dag wraps en ik maak een soort shakshuka zonder ei en de ene dag met rijst andere dag met naan is ook lekker.
Erwtensoep vind ik heel lekker ook de dag erna. Dahl, Chana masala, bami.