Budget- en besparingstopic

Ik heb ook spaarpotjes die aan de hoofdbetaalrekening zijn gekoppeld als in: je kunt vanuit die potjes alleen geld overmaken naar de hoofdbetaalrekening en de iban daarvan is al automatisch ingevuld als ik geld vanuit het potje wil opnemen. Bij mij is dat automatisch zo ingesteld als ik in de app een spaarrekening open, dan moet ik kiezen aan welke betaalrekening de spaarrekening is gekoppeld.

@Strawberry ook

1 like

Oja ik zit even te kijken en het is idd wat @anon3765766 zegt, een spaarrekening met 10 spaarpotjes daarin. Ik vind het wel fijn werken iig.

1 like

Oh ik vind dat prima werken in de asn app, gebruik de website juist nooit. Wat vind je er niet fijn aan?

Ik moet echt weer vaker online boodschappen bestellen. Als we gewoon naar de supermarkt gaan, meestal elke dag want we wonen er boven, dan komen we gerust op 140 euro per week uit (niet in NL trouwens). En als ik online weekboodschappen doe, redden we het met 90 euro. Terwijl we niet perse goedkopere dingen eten, maar alleen beter nadenken.

2 likes

In de app kan ik niet een bepaald bedrag toevoegen aan de spaarpotjes maar alleen het bedrag van het betreffende spaarpotje wijzigen. Dus dan moet ik gaan rekenen. edit: dus bijv. als er 100 in zit en er moet 50 bij moet ik het bedrag aanpassen naar 150 ipv invullen dat er 50 bij moet.

Kun jij wel geld toevoegen of eruit halen in de app?

Oh ja dat is ook mijn struggle.

Maar goed nieuws, las laatst (in de app??) dat ASN bezig is met een nieuwe app!

2 likes

Oh, ik maak over naar mijn spaarrekening en kan dan het spaarpotje selecteren. Duurt dan even maar komt uiteindelijk in het spaarpotje te staan!

Ah vandaar, ik heb alleen een spaarrekening bij ASN en maak dus over vanaf mijn betaalrekening bij een andere bank. En dat zijn dan meerdere (grotere) bedragen die ik dan daarna nog moet verdelen over de potjes. Maar dat vind ik dus leuk om te doen hoor :innocent:

(en niet omdat ik rijk ben trouwens, maar omdat ik zo lang heb gestruggled met meer geld uitgeven dan ik had en dat het me sinds ik spaarpotjes gebruik eindelijk lukt, en ik ook goed aan het sparen ben!)

1 like

Je bedoelt als je geld van je betaalrekening naar een spaarpot wil overmaken? Dan selecteer ik alvast het potje en vul het bedrag in wat er in moet. Of begrijp ik je verkeerd?

Nevermind ik lees nu je reactie er boven. Dan werkt het wel lastiger ja

Hebben jullie een onderhoudscontract voor de cv ketel en zo ja, hoeveel betaal je? Wij betalen nu €134 per jaar voor 1x per jaar controle, wat me aan de hoge kant lijkt?

Ik heb een onderhoudscontract voor 1x per jaar onderhoud, inclusief voorrijkosten en arbeidsloon bij storing voor €87,50 per jaar. Moet goedkoper kunnen dus. Alleen 1x per jaar onderhoud kost €65 per jaar.

1 like

Wij betalen € 70,- 1 x per jaar voor onderhoud vd ketel en nieuwe filters in de luchtsysteem wat we hebben.

1 like

Ja! Wij betalen 7.95 per maand. Onderhoud is 1x in de 2 jaar.

1 like

Wow dat is wel heel veel! Wij betalen 65 per jaar en dan 1 keer controle en service bij storingen.

2 likes

Ik ga het vanaf deze maand ook eens bijhouden aangezien ik nu volledig salaris + toeslagen krijg.
Ben echt benieuwd hoeveel er binnenkomt en weer uitgaat en waar ik op kan besparen.

Voel me even heel volwassen nu.

4 likes

Hee wat leuk, waar werk je nu? :slight_smile: (of wat voor iets haha, kan me voorstellen dat je dit niet wilt vertellen)

Bij ons is een grote vrieskast een flinke kostenbespaarder.
Ik plan momenten in waarop ik dubbel kook. Één portie voor die dag, en een portie voor in de vriezer.
Op hectische dagen trek ik dan eenvoudig een maaltijd uit de vrieskast en eten we gezond en voordelig, want het scheelt impulsief bestellen bij Thuisbezorgd.

Maaltijden die ik vaak invries zijn:

• soep
  • nasi / bami
  • lasagne / cannelloni / macaroni
  • losse tomatensaus om te combineren met verse pasta
  • shepherd’s pie
  • stamppot (behalve andijvie)
  • quiche
  • losse groente-/vleesvulling voor burrito’s

Het scheelt mij heel veel tijd en geld, en ik voel me een succesvolle volwassene als ik na een drukke werkdag mijn gezin toch een gezonde zelfgemaakte ovenschotel met veel groente kan voorzetten ipv afhaalpizza. :rofl:

Hebben jullie nog favoriete invries-maaltijden die ik aan mijn repertoire zou kunnen toevoegen?

14 likes

Stoofperen en appels voor hete bliksem heb ik altijd in de vriezer liggen. en altijd kant en klaar bladerdeeg om snelle hapjes te kunnen maken. Geen hele maaltijden, maar meer delen eigenlijk. Misschien niet een hele zinvolle toevoeging zo, haha.

1 like

Stoofperen en hete bliksem vind ik niet zo lekker, maar mijn man en kind wel dus dat vind ik een goeie tip! Hoe bereid je die voor? Verwerkt en dan opwarmen?

Ik vries weleens restjes (reeds gebakken) lasagne in, maar meestal maak ik 2 losse schotels voor 2 aparte dagen, en doe ik 1 schotel ongebakken in de vriezer.

1 like

Gehaktballetjes (al dan niet in tomatensaus) en appelmoes zaten bij mijn oma standaard in de vriezer. En ook allerlei losse, al gesneden groenten, ofwel om makkelijk soep mee te maken ofwel als groentencomponent van een maaltijd. En ik las onlangs iets over iemand die croque monsieurs invroor en dan even in het tosti-ijzer om ze klaar te maken, vond ik ook wel slim.

3 likes