Budget- en besparingstopic

Sinds een paar maanden heb ik deze frituurpan: https://www.coolblue.nl/en/product/515847/tefal-oleoclean-pro-inox-design-3-5l.html

Even een investering, maar ik ben erg tevreden en geef geen 20-25 euro meer uit aan de snackbar en kan zoveel friet maken als ik wil. De olie wordt steeds gefilterd als ik klaar ben met frituren (wel even laten afkoelen), volgende dag maak ik de bak en al schoon en vervolgens schuif ik alles de kast in zonder geuroverlast.

1 like

Die ziet er inderdaad wel goed uit!

Wij hebben al twee jaar lang zo’n goedkope Tomado 3liter frituurpan voor minder dan €30. Werkt prima, snel warm en frituurt goed.

Kan de goedkope Franse frietjes en Vietnamese loempia’s van de Lidl overigens aanraden.

1 like

Doe loempia’s zag ik inderdaad en heb zo een zin in kaasstengels :drooling_face:

1 like

Ik was even niet zo strak als in januari en dan heb ik direct weer meer uitgegeven aan boodschappen. Ik word echt moe van dit skere leven, het drukt op me. Maar goed, ik ben vanaf woensdag tot eind maand wrs bij mijn ouders dus ik dacht: mooi dan ga ik de rest van mijn boodschappenbudget lekker opmaken voor de komende twee dagen. Is het nog maar fucking veertien euro hahah lame. Maar ik ga wel een paar lekkere dingen kopen. En dan is het me wel weer gelukt: 160 euro in de maand aan boodschappen.

Heb ook de bosui-tip gevolgd en de stronkjes in water gezet, die groeien echt heel hard

7 likes

Weet er iemand of ASN of een andere duurzame bank de mogelijkheid heeft om verschillende spaarpotjes aan te maken, met automatische overboeking?

Wil graag overstappen maar vind dat wel fijn aan de rabo…

Ja dat kan bij ASN!

2 likes

Ah thanks!

1 like

Oh, kom er door deze post achter dat je ook automatisch kan overboeken. :grinning_face_with_smiling_eyes: Ik zit het altijd handmatig te doen. Maar vind ik ook wel weer bevredigend of zo, lekker je geld verdelen.

Ik doe het ook nog steeds handmatig haha.

1 like

Ik vind handmatiger fijner dan automatisch haha. Al wil ik mijn boodschappengeld wel automatisch doen omdat ik niet elke week op dezelfde dag boodschappen doe en vind het nu wat onoverzichtelijk.

Op payday is het eerste wat ik doe ‘s ochtends vroeg met samengeknepen ogen van het felle licht van mijn telefoon het geld naar verschillende potjes overmaken. Mijn vriend maakt daar ook grapjes over als hij eerder dan ik heeft gezien dat het salaris is gestort :sweat_smile:

11 likes

Haha ik ook! (wel op m’n laptop want op de app van ASN werkt dat niet fijn)

———————————

Zijn jullie trouwens ook zo blij dat februari maar 28 dagen heeft zodat het makkelijker is om binnen je boodschappenbudget te blijven? :sunglasses:

6 likes

Ben er deze maand ruimschoots overheen gegaan. Komt ook door een Crisp bestelling die pas zondag binnen komt. Probeer mij zelf wijs te maken dat het niet erg is, omdat ik vorige maand er onder zat.

Vind zo stom mijn vriend wil geen extra rekening voor alles behalve de vaste lasten, zodat we met een budget kunnen werken. Omdat we nu toch ook rond komen, terwijl het geld er uitvliegt.

Misschien kun je ook werken met potjes gekoppeld aan de bestaande rekening? Wij hebben wel een aparte rekening voor leuke dingen, maar daar pinnen we ook bijvoorbeeld benzine of kleding van, en dat corrigeren we dan meteen met geld uit het potje kleding of benzine. Dan heb je toch iets meer overzicht en kun je met budgetten werken.

Of stap over naar Knab, daar betaal je een vast bedrag per maand en kun je zoveel rekeningen openen als je wilt. Dus bijvoorbeeld een vaste lasten rekening, een leuke dingen rekening en een boodschappen rekening.

Overstappen krijg ik er al helemaal niet door heen. Zitten nu bij ING maar kan daar niets vinden van potjes.

Ik zit ook bij ING en wat ik bedoel met potjes zijn eigenlijk spaarrekeningen. Die kun je gratis openen, heel makkelijk in de app en je kunt ze ook een naam geven. En die potjes zijn dan gekoppeld aan je hoofdbetaalrekening.

1 like

Ik heb bij ING wel allemaal potjes aan mijn betaalrekening gekoppeld, dus het kan wel!

oh hoe doe je dat?
ik ken ook alleen de spaarpotjes aan de hoofd/spaarrekening

Ik ben ook benieuwd hoe je dat doet!

Anders ga ik dat van die spaarrekeningen voorstellen @anon3765766

1 like