Ik raad je porterenee aan. En zuinige man. Hij heeft volgens mij niet meer recente artikelen, maar er zijn genoeg oude artikelen over het financieel plaatje van anderen. Zo zie je hoeveel iemand verdient, waar men geld aan uitgeeft, en welke doelen ze nastreven.
En het is ook frustrerend om te lezen dat iemand zoveel meer kan sparen als jij. Maar verandert dat wat aan jouw situatie? Nee. Lekker naast je laten liggen. Je wordt echt niet gelukkig als je je gaat vergelijken met anderen.
Ik kan alleen maar dromen om zoveel te sparen, dat lukt ons ook niet. Maar we praten wel veel over geld en proberen wat opzij te zetten en hopen slimme keuzes te maken.
En ik kan ook wel blij zijn voor anderen als zij hun doen bereiken. Leuk dat iemand zo zijn toekomst invult. Hoop dat ze in goede gezondheid blijven en dat ze er lang va genieten. En ben alleen maar blij als mensen durven te praten over hun situatie. Dan weet ik ook " logisch dat ik niet op mijn 50ste of 60ste laat staan 65ste met pensioen kan. Ik heb het verkeerde beroep gekozen!"