Oh dat jij dat erin las kan, maar het was zeker geen sneer. Ik heb respect voor ieders keuzes. Soms denk ik wel dat als juist die mensen, de mensen die alles in het leven mee hebben, van FIRE zouden weten, ze er misschien ook enthousiast over worden. Het wint wel aan bekendheid. Maar de mensen die er echt niet anoniem en out in the open over vertellen, worden toch wel vaak weg gezet als excentriekelingen.
Denk dat we onbewust heel veel beslissingen maken, omdat ze logisch lijken en/of van ons verwacht worden, maar dat ze dat eigenlijk helemaal niet zijn. En dan bedoel ik bijv het nastreven van een groter huis of duurdere auto.
Edit: nog aanvullend hierop. Ik post hier natuurlijk ook anoniem over onze financiële situatie. Maar ik denk dat de mensen in onze omgeving geen idee hebben. En ik denk dat de meesten er niks van zouden snappen als wij over 10 jaar allebei onze baan opzeggen. Het is aan ons niet te zien of merken wat er op onze bankrekening staat. Ik geef gewoon mooie (en dure) cadeaus, trakteer ook gewoon een vriendin op een etentje oid, loop niet op afgetrapte schoenen of in kleding met gaten. We zijn zuinig, maar niet gierig.