Budget- en besparingstopic

Ik zou willen dat ik maar €165 uitgaf, aan 5 weken boodschappen
Komt ook omdat ik vegan eet en mijn vriend thuis vegetarisch, dat we veel vleesvervangers kopen (omdat we dat lekker vinden). En ook omdat ik lui ben en vaak voorgesneden groente koop.

Ben wel benieuwd naar wat je dan allemaal koopt.

Wow dat is weinig! Mag ik vragen wat jullie dan zoal eten dat het zo goedkoop is? Kook je bijvoorbeeld voor meerdere dagen hetzelfde?

1 like

Vleesvervangers zijn toch goedkoper dan vlees van dode dieren? Of eet ik toevallig alleen maar goedkope, dat kan ook natuurlijk!

1 like

Ja ik ook, haha. Alleen mijn katten kosten al 80 euro (heb er 2)ofzo. Echt heel netjes @1103!

Sommige zijn wel duurder, zeker toen ik een student was en gehakt voor €3 per kilo kocht ofzo. Probeer wel altijd in de actie te kopen. En yoghurt alternatieve zijn voor mijn idee ook duurder.

Ik koop vivera altijd als het 1+1 is, hetzelfde met alpro. Maar fan moet je wel ruimte in je vriezer en koelkast hebben natuurlijk.

2 likes

Doe ik ook en laatst ook vivera voor €1 en toen 30 verpakkingen gekocht. En probeer alpro altijd met korting te kopen. Toch voelt het duurder op een of andere manier.

2 likes

Wow :o wat koop je voor ze?

Hahaha 30???:joy::joy::joy::astonished::astonished::astonished:

Eet je iedere dag vleesvervangers?

Hier het zelfde! Nooit verwacht dat katten zou duur zouden zijn.

1 like

Bijna wel🙈 kom ik makkelijker aan genoeg eiwitten per dag.

Ah ok. Ja dan kan het oplopen!

Wow wat een reacties. Dat had ik niet verwacht haha, al was ik zelf ook verbaasd over het bedrag.

@Strawberry @Masterchef, dit is hoe een gemiddelde dag er qua eten uitziet:
Ik eet in de ochtend een klein bakje ongezoete alpro (haal ik vaak in 1+1 gratis actie) met muesli (ongezoet zonder toevoegingen, kilozak van de lidl), mijn vriend eet een kom kwark gecombineerd met yoghurt met een smaakje (vaak van de lidl). Halverwege de ochtend pak ik een stuk fruit op het werk en eet ik vaak wat nootjes (mixen van de lidl, sla ik groot in als er een aanbieding is), mijn vriend eet een stuk ontbijtkoek.

Voor de lunch eet ik whatever (restjes avondeten, salade of brood met vleeswaren of sandwichspread) en mijn vriend meestal brood met kaas.
Halverwege de middag eten mijn vriend en ik allebei een stuk fruit.

We drinken overdag water en thee (vriend ook koffie). Thee en koffie halen we ook altijd in de aanbieding en met een theezakje doen we meerdere keren, omdat we van lichte thee houden.

Bij het avondeten eten we elke avond wat anders. Ik zal hieronder ons weekmenu van nu beschrijven. We gaan meestal uit van lekker veel groente. We kopen vlees groot in en vriezen dat in in porties van 200gr voor 2 personen. Bij het avondeten drinken we een half glas sap (zelfgeperste sinaasappelsap als perssinaasappels in de aanbieding zijn of anders uit een pak, maar vorige week hadden we toevallig biologische appelsap uit mijn kerstpakket en deze week een fruitmix uit een tgtg pakket).
In de avond drinken we nog thee, soms wat ranja en 1 glas fris of in het weekend een biertje of wijntje (maar net wat er in de aanbieding is). Ik ben 's avonds geneigd om los te gaan met snacks, maar dan word ik door mijn vriend tegengehouden :laughing: we eten meestal wel een koekje, wat chips of chocolade (halen we meestal ook in de aanbieding en soms komt er ook via scoupy wat lekkers voorbij).

Weekmenu voorbeeld (in random volgorde)

• zoete aardappel, kip, ui, courgette en tomaat met kruiden uit de oven
  • zuurkool stampot met rookworst
  • pannenkoeken
  • gebakken aardappeltjes, vivera burger (laatst ook veel in de aanbieding gehaald voor €1) en rode biet/worteltjes salade
  • lasagne (volgens recept van vader met lekker veel prei)
  • noedels met kip en lekker veel groente
  • pompoen curry
9 likes

Ze krijgen 4 keer per dag natvoer en diabetesbrokjes. Dus dat is best prijzig. En ze gaan niet naar buiten, dus er gaat zeker 6 l kattengrind door.
Mijn moeder was overigens nog meer kwijt aan ze, maar ik heb in elk geval al 2 eetmomenten kunnen schrappen.

Netjes! Bijna de helft van de maanden ervoor. Wil je dit ook de komende maanden gaan volhouden of liever toch weer terug naar nergens naar hoeven kijken?

Succes! Weekboodschappen doen zal sowieso al schelen, lijkt mij! Weekmenu maken is ook handig en dan wat budgetmaaltijden erbij misschien of op basis van de aanbiedingen. Groente/fruit kun je geloof ik goedkoper van de markt halen. Ik koop verder bijvoorbeeld vaak vleesvervangers van A-merken 1+1 en gooi ze dan in de vriezer als voorraadje. Verzorgingsproducten koop ik ook meestal 1+1 (of van action :disappointed_relieved:). En ik sluit me aan bij de tips van @FISSA over Too Good To Go!

1 like

Ik ben echt benieuwd wat een hele dure Albert Heijn is.

3 likes

AH to Go :stuck_out_tongue:

1 like

Ik probeer altijd te besparen op de boodschappen. Zit nog te hoog, vind ik zelf. Ook omdat ik het niet heel ruim heb en eigenlijk 150 euro echt als max aan wil houden. Ben alleen en de katten hebben hun eigen budget dus die tellen niet mee :slightly_smiling_face:

Zit er deze maand (ik tel van 15-15) nu al overheen en ik moet nog een ruime week.

Toevallig in een vestingsstadje? :slight_smile:

1 like