Ik volg meerdere accounts met betrekking tot geldzaken:
kasboekje
financieel vrije vrouw
budgetella
moneymindacademy
the break
Ik volg meerdere accounts met betrekking tot geldzaken:
kasboekje
financieel vrije vrouw
budgetella
moneymindacademy
the break
Ja ik koop ook specifiek echt Lidl omdat je daar alleen groente en fruit krijgt. Vindt het bij supermarkten in het algemeen te onvoorspelbaar wat je krijgt. Probeer zo veel mogelijk vega te eten en ook graag gezond, dus dan vind ik het risico te groot dat ik een pakket krijg met producten die ik niet ga gebruiken en dat vind ik zonde (en tegen het principe ingaan).
Maar ik zet altijd een wekker 2 min voor de tijd dat de bonnen online kopen en zo lukt het me eigenlijk altijd wel om een bon te bemachtigen.
Hier is het helaas zelfs met een wekker zetten bijna onmogelijk bij de Lidl. En ik vind het ook vrij onvoorspelbaar bij supermarkten, dus wil daarom ook graag die fruit en groentebox. Maar Lidl heeft nu al een dag of 4 niets helaas.
Hoe zat dit ook alweer met to good to go? Hier staat dat lidl tussen 13:00 en 19;00 aan de bonnen doet, maar wanneer komen ze dan online?
Een kwartier na de laatste ophaaltijd, 19:15 dus!
Ik wil heel graag mijn financiën is goed op een rij zetten, en kijken waar nog winst te behalen is. En ook beter leren sparen en budgetteren. Maar als ik kijk naar een financieel adviseur lijkt het vooral te gaan voor grotere aankopen of beleggen. Als ik dan weer zoek naar een budgetcoach lijkt het alleen maar gericht te zijn op schulden. Ik ben gewoon financieel gezond, maar ik wil er nog beter mee leren omgaan. Heeft iemand tips/adviezen waar ik terecht zou kunnen (het liefste wel bij een persoon die mij helpt alles goed op een rij te zetten)
Zou het een eerste stap kunnen zijn om voor jezelf alles overzichtelijk maken (in excel)? Vaste lasten, twee-drie maanden alles wat je uitgeeft bijhouden in categorien, etc
Ik heb pas de excelsheets van porterenee aangeschaft (kost €10). Daarmee kan je goed inzage krijgen in je inkomsten en uitgaven. Haar podcasts zijn ook een aanrader.
Het is dus niet echt iemand waarbij je voor persoonlijk advies terecht kan, maar met haar tips en tricks kan je wel zelf goed aan de slag.
Humanitas!
Je kunt hiervoor gewoon een gratis spreadsheet downloaden. Kijk eens hier:
Porterenee gebruikt o.a. de vierde, echt één-op-één. Scheelt je weer 10 euro! Echt belachelijk dat ze dat ervoor vraagt trouwens. Zo kom je wel aan je moneys ja.
Misschien een suffe suggestie omdat die zo voor de hand liggend is, op nibud.nl kun je meerdere dingen berekenen, zijn er ook excel sheets en kun je ook tips krijgen voor budgetteren.
Als je daar nog niet hebt gekeken is het een goeie start!
Oh dat ga ik ook eens proberen. Wij hebben bijna hetzelfde. Een budget van €650 voor 2 vol, 2 kids en hond. Dit is dan ook voor alle boodschappen. Maar red die laatste week ook nooit en dat vind ik super irritant want vind dit al een vrij ruim budget. Wij doen nu week boodschappen van rond de 90 euro. Maar dan ben ik weer wat vergeten en sta ik ineens weer met 30 euro bij de kassa 2 dagen later. En dan op zaterdag “geen zin” even snackbar: hup weer 20. Even kibbeling oid halen met de kids en weer eent 10tje. En eind van de maand zit ik weer als grumpie chagrijnig te zijn dat ik het spaardoel niet heb gehaald. Heb tot dat moment ook nooit zo erg door dat ik zoveel heb uitgegeven tot dat ik alles ga terug zoeken.
Ja precies hetzelfde! Wij halen ook veel tussendoor, nog even naar de slager of lekkere broodjes halen voor de lunch etc. Naar de markt, weer 25 euro verder… en met 1 groot bedrag denken we toch elke keer ‘ach dat kan wel’ en dan blijkt na 3 weken dat het geld op is en hebben we nog 9/10 dagen
Haha zo herkenbaar. Ik had maandag voor €37 boodschappen gehaald en dacht, nog een keertje voor €15 wat halen en dan zijn we er wel voor deze week (we hadden nog veel in huis). Is m’n vriend net voor boter en brood naar de winkel gegaan, heeft ie ook €37 uitgegeven
Wij zijn maar met 2 volwassen en hebben €400 voor boodschappen. (Niet voor afhaal en bestellen bedoeld). Dus zondag toevallig ook een weekbudget uitgerekend €90. Dus ben benieuwd of het zo gaat lukken…
Ik vind 10 euro ook nogal wat, ja.
Ik heb eventueel ook wel een Google-document (wel heel simpel) voor de geïnteresseerden. En gewoon gratis
@Tuinstoel Hier nog iemand die van dat bedrag rond moet komen.
Ik kan dus echt genieten van die vandebron app, waarin je ziet hoeveel energie je gebruikt en dat we dan nog onder het bedrag zitten echt een soort besparingsspel haha.
Ze doen elke maand hetzelfde bedrag toch? Want dat zou betekenen dat we in de zomer straks nog minder verbruiken woehh
Haha ja dat herken ik. Maar bij mij (Oxxio) verschilt dat bedrag aanzienlijk per maand. Ik heb deze maand een budget die dubbel zo hoog ligt als wat ik maandelijks aan ze betaal.
Dat kan bij Essent ook, geloof ik. Maar ik heb geen slimme meter, dus ik kan het helaas niet zien
Ja, maar in de zomer heb je bijv een budget van 30 terwijl je 60 betaalt.
Maar is bij vdbron ook zo toch?
Bij Greenchoice heb ik dit ook. Je betaalt het hele jaar hetzelfde per maand maar in de zomermaanden gebruik ik misschien 1/3e, afgelopen koude decembermaand + thuiswerken zat ik toch wel net boven het bedrag
Krijg je van Essent geen overzicht per e-mail, of eventueel als je inlogt bij mijn Essent? Ik zit bij Welkom Energie en zij hebben ook geen app of iets dergelijks, maar ik krijg wel altijd een overzicht van mijn maandelijkse verbruik.