Ik heb ook helemaal niet gezegd dat zij dat doet. Dat was een opzichzelfstaande mening over fysiek shoppen in deze tijd.
Wij maken per week een boodschappenlijst aan de hand van de aanbiedingen die week.
Zo eten we en goedkoop en wat er in het seizoen is.
We zijn per week max 40 euro kwijt met zijn tweeƫn voor een week.
Pasta en rijst kopen we wat groter in, zelfde geld voor vlees. We vriezen ze per portie in. Dus twee burgers voor 1 maaltijd voor 2.
Groente die overblijven na het koken probeer ik vaak wel te gebruiken in een gerecht binnen twee dagen. Denk aan overgebleven sperzieboontjes door de pasta saus heen.
Is het slim om mijn nieuwe eneco contract nu vast te zetten voor 3 jaar? Ik lees dat de tarieven nu historisch laag zijnā¦ is dit zo?
Ik ben nl van plan gewoon bij eneco te blijven zoals ik al mijn hele leven zit.
Ik zit zelf aan 3 jaar te denken omdat ik dan vast zit aan dit tarief als het toch weer omhoog gaat, en lekker makkelijk geen omkijken naar.
- Ja 3 jaar doen!
- Nee 1 jaar doen, en wel hierom:
0 stemmers
Als je van plan bent de rest van je leven bij Eneco te blijven zou ik 3 jaar vast doen, maar ik zou nooit de rest van mijn leven bij 1 energieleverancier blijven. De gas/stroomprijs zal voor 3 jaar vast misschien iets lager zijn, maar dat verschil verdien je ruim terug door elk jaar ergens anders een welkomstbonus op te strijken.
Precies dat! Overstappen loont veelal door de welkomst bonus/korting, die is vaak honderden euroās per keer dus ik stap jaarlijks over.
@Merel @Rebus
Mja ik vind dat teveel moeite elke keer, wil het gewoon geregeld hebben en niet steeds met andere bedrijven te maken hebben, dus dan maar zo voordelig mogelijk bij 1. Het scheelt bij mij vaak ongeveer ā¬100 per jaar en zelf vind ik dat teveel gedoe voor die 8,50 per maand.
Edit: ja welkomstbonussen zijn er ook indd maar dan nog. Geen zin in (ws zit ik dan ook verkeerd in een budget/besparingstopic haha)
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik stap elk jaar over via easyswitch, de eerste keer is het even wat gegevens invullen maar vervolgens mailen ze je elk jaar āhet is tijd om over te stappen, dit is het beste aanbod voor jouā, dan klik ik op āprima, doe me dat maarā, alle gegevens zijn vooringevuld (behalve de einddatum van je huidige contract, die moet je even in je mail opzoeken) en de rest gaat allemaal vanzelf. Het is letterlijk 3 muisklikken en een datum invullen.
Ik heb echt nog nooit gezeik of problemen gehad en inmiddels ben ik 8 energieleveranciers verder.
@Merel @trekvogel oh ja, dat wist ik niet van easyswitch, ben ook nogal bang aangelegd dat ik dan ineens aan 1 of andere raar energiebedrijf vastzit met slechte service.
Ik heb vanmiddag al die 3 jaar aangezet bij eneco maar kan er nog binnen 14 dagen vanaf dus ik zal later even kijken bij easyswitch!
Ohja en wie weet word ik wel gecontacteerd door eneco als ik wegga met een aanbieding krijgen jullie dan niet steeds dat diegene die je verlaat je gaat overhalen met aanbiedingen?
Ohja alleen in dit geval zal ik waarschijnlijk zelf eneco moeten afzeggen omdat ik nog in een annuleringstermijn zit.
Maar eerst maar eens kijken of er bij easyswitch een goede aanbieding zitā¦
Edit:
De goedkoopste United Consumers zou per maand ong. ā¬23 goedkoper zijn en per jaar ā¬276
Nog maar een vraag.
Kijken jullie dan ook elk jaar voor goedkopere internet/tv? En vinden jullie dat geen gedoe met die kastjes dan weer terugsturen en de nieuwe aansluiten enzo. En er is wel weinig keus vind ik in Adsl bedrijven. En valt daar nou echt zoveel op te besparen elke keerā¦
ik heb alleen internet en daar de goedkoopste van en die wordt niet goedkoper, soms kijk ik er wel eens naar maar voor mijn huidige appartement kan het niet goedkoper.
Cool dan zit jij in ieder geval goed toch:) bij welk bedrijf? Ik zie soms youfone of online als goedkoopste maar vooral online heeft mega slechte reviews.
tele2 maar is ook niet geweldig qua bereik in huis
Ik vind youfone wel top qua internet. Het trekt al mijn zware werksystemen en is er nog nooit uit gevlogen. Over tv ben ik dan minder te spreken. Moet het regelmatig resetten, soms traag met opstarten etc.
Ok ja dat is het. Ik heb nu kpn en dat is echt supergoed. Nooit problemen en goed bereik en tv is ook fijn. Nou ja, ik wil daar eigenlijk ook niet weg maar is wel een beetje prijzig. Heb vorig jaar soort van gedaan alsof ik wegging bij ze en toen gaven ze me wel korting, maar elk jaar dat belletje doen is ook weer zoān dingā¦
Wij twijfelen al een hele tijd om over te stappen naar online, zou ons met een soortgelijk pakket als nu bij Ziggo ruim ā¬30,- in de maand schelen het eerste jaar (ik kijk nooit tv maar mijn man moet en zal opnemen en replaytv hebben enzo en dat is gewoon duur ). Heb contact gehad met ze om te informeren over de daadwerkelijke snelheid die ze bij ons kunnen leveren, hoe het in zijn werk gaat met overstappen etc en dat was prima contact.
Wat mij tegenhoud is dat wij een huis hebben met slecht wifibereik door de manier van bouwen. Wifi ding hangt in de gangkast en alleen in de woonkamer hebben we daar goed bereik van. In de keuken hangt een versterker voor de keuken en tuin en op de overloop boven voor de bovenverdieping/zolder (maar moet er eigenlijk 1 bij want mijn kantoor is een verdieping omhoog gegaan dus nu is het of op zolder of boven mwah qua bereik). Die versterkers zijn van Ziggo, gratis. En die moeten we dan inleveren en soortgelijke versterkers kopen is in een keer een klap geld. Zal op de lange termijn vast goedkoper zijn, maar veel kosten gehad, mijn inkomsten zijn wederom grotendeels weggevallen nu door coronamaatregelen etc.
Ik zit net als @Pierlala bij Tele2 en vind het bereik soms wel echt heel irritant. Dan valt het ineens weg. Maar het is goedkoop en het wegvallen is te overzien.
Mijn ouders hebben KPN en dat is echt super chill ten opzichte van Tele2. ik zou, Als het qua geld niet veel uitmaakt en je KPN prima kunt betalen, daar bij blijven. Het is dat ik zelf niet echt uitkom, was anders allang overgestapt;)
Mijn moeder had online en had echt vaak problemen. Ze hebben bijvoorbeeld geen bbc en opnemen ging echt heel vaak fout.
Wij hadden eerst ook van die stopcontact dingen om het internet te versterken boven maar dat werkte maar mwoah, toen hebben we een 2e modem gekocht en die boven aangesloten (moet je wel internetkabel naar boven trekken) en nu is boven de WiFi super goed, is dat geen optie bij jullie dan?
Ik gebruikte hiervoor mijn time capsule als 2e modem boven, maar dan was het ook nog steeds dramatisch, met deze oplossing werkte het prima (tot mijn kantoor naar zolder ging).
Wellicht dat een echt modem beter werkt dan mijn time capsule van Apple, probleem is nu alleen dat alle kabels bij ons in de muren zitten en dat er alleen op de kinderkamers een aansluiting voor de internetkabels zit, en ik niet daar zoān modem wil, onze dochter zit overal aan en krijgt alles losgepulkt. Wij gaan volgend voorjaar/zomer ons huis verkopen en waarschijnlijk over een jaar verhuizen, dus om nu nog van alles weer door te gaan trekken enzo ziet mn man denk ik niet zo zitten. Denk dat we het gewoon nog ff een jaartje uitzitten maar
@Superheroes goed om te weten. Ik stream alles, maar de hd staat hier altijd vol met van alles wat wordt opgenomen dus dat is niet zo handig dan.