Budget- en besparingstopic

Als je pindakaas in huis hebt, maak dit:

Hoef je alleen 1 a 2 zoete aardappel, 1 paprika, 1 ui, 3 knoflook, blikje tomatenblokjes, blikje kikkererwten en twee grote lepels pindakaas. Eigenlijk hoort er dan nog spinazie in en pinda’s bovenop maar evt kun je dat overslaan als je echt krap zit. En verder geen kruiden! Je kunt er dan brood bij serveren om te dippen

1 like

Ok dat filmpje blijft maar afspelen :sweat_smile:

@Spillthetea Mag dat filmpje even in een spoiler, hij speelt automatisch met geluid

Deze is ook lekker, zonder oven!

1 like

Als toetje: Ik eet vandaag: Chocolademousse met eiwit #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1149282

1 like

Ik kijk elk jaar weer naar overstappen maar ik snap het gewoon echt niet. Dus blijf altijd zitten waar ik zit. Is het dan nu handig om voor vast of variabel te gaan bijv?

1 like

Volgens mij word je met een meerjarig energiecontract bijna altijd genaaid, dus ik ga elk jaar voor 1 jaar vast.
Ik vul elk jaar op easyswitch m’n verbruik (ongeveer) in, en dan rolt er een rijtje uit waar je het goedkoopst uit bent, dan klik je degene die je wil aan, vult nog wat gegevens in en je bent klaar, een paar schoenen bestellen is vaak lastiger. Tot nu is toe is overstappen voor ons consequent goedkoper dan blijven zitten bij dezelfde leverancier, vooral omdat je bij een nieuwe leverancier weer een welkomstbonus van €100-300 krijgt. Als je eenmaal een keer bent overgestapt via easyswitch krijg je daarna elk jaar automatisch een mailtje dat het weer tijd is om over te stappen, en ze nemen dan ook automatisch je verbruik over.
Als je via -verwijderd door moderator- link overstapt krijgen we allebei een tientje korting.

3 likes

Ja gvd ben net overgestapt hahaha.

@Merel het delen van kortingscodes waar je zelf ook beter van wordt, is op dit forum niet toegestaan om spam te voorkomen. Je bericht is aangepast.

1 like

Ik zat gisteren te kijken om over te stappen en toen stond er dat de welkomstbonus wordt verrekend met de jaarafrekening? Ik dacht dat je gewoon €200 op je rekening gestort kreeg haha

Verschilt per aanbieder, sommigen storten het inderdaad (bijna altijd achteraf) op je rekening is mijn ervaring.

Het verschilt inderdaad een beetje hoe je het krijgt, maar je moet wel een jaar klant blijven, je krijgt het (bij mij althans tot nu toe) nooit morgen op je rekening gestort als je vandaag klant wordt.

Misschien een tip voor anderen die moeten besparen. Ik maak aan het begin van de week een excelbestand met mijn boodschappenlijst (heb een excelbestand waar ik mijn grote boodschappenlijst heb en daarop kijk ik wat ik nog nodig heb, en ook wat ik van mijn weekmenu nodig heb). Dan pak ik de folders van verschillende supermarkten en voordeelmuis.nl om te kijken wat er in de aanbieding is. Omdat ik niet naar alle winkels wil gaan kies ik er vaak twee uit: vaak is het de Lidl en de AH om boodschappen te doen. Probeer zo veel mogelijk A-merken te kopen, maar dan met korting. Adrelon shampoo, Robijn wasmiddel, goede WC-papier: allemaal A-merken maar dan wel 1+1 korting. En dan koop ik dat in een bulk in. Dingen zoals meel, eieren en andere dingen die bijna nooit in de afprijzing zijn koop ik vaak bij de Lidl. Ik ben een 1 persoons huishouden en kom onder de 100euro per maand voor boodschappen (inclusief shampoo en wasmiddel etc). Ik heb ook niet het idee dat ik superzuinig ben maar ik vind het gewoon zonde om de volle prijs voor wasmiddel en shampoo te betalen.

8 likes

Voor wasmiddel kijk ik vaak bij bol.com, heb daar laatst 4x15 pods robijn black velvet gekocht voor €12,62, bij appie is 1 pak €7,89 (nu wel 2+1 maar alsnog duurder dan) en Ariël 108 pods voor €26,99, bij de appie is 1 pak met 17 pods €8,99 (nu ook 2+1 dan)
Omgerekend ben je per pod bij bol.com echt bijna de helft goedkoper uit.
Als je niet met pods wast dan weet ik niet of ander wasmiddel goedkoper is, maar ze hebben heel vaak van die bulk aanbieding die de moeite waard zijn.

1 like

Gisteren even door mijn vaste lasten heen gegaan. Bleek nog een doorlopende reisverzekering te hebben lopen, en ga voorlopig toch niet reizen, scheelt dus weer 47 euro voor een jaar.
Ook betaal ik voor internet en tv bij ziggo, 53 euro. En dat terwijl ik nooit live tv kijk. En alles kun je terug vinden via internet. Dus maar even bellen aankomende week, scheelt toch weer paar euro.
Ook een abonnement van de Viva, had ik 2 jaar een aanbieding zodat ik 8,25 per maand betaalde. Maar nu ruim 16 euro terwijl als je ze los zou kopen je 13 euro paar maand kwijt bent. Dus die ga ik ik even bellen van de week :ok_hand:t2:

3 likes

Als je bijvoorbeeld bij online een contract afsluit ben je voor internet alleen maar €36,- kwijt.

Helaas zit ik aan de voorwaarden van mijn verhuurder vast. Ik kan hier enkel kiezen uit de 4 duurste internet/tv aanbieders…

Mijn god ik denk altijd dat ik goed inzicht heb in m’n financiën, nou ha-ha not. Geven blijkbaar met z’n tweeën 600 euro uit aan boodschappen. :see_no_evil: Echt heel erg, dus ik ben weer begonnen met lijstjes en wil het echt doen van 300 a 350 euro.
Ik las ook dat het voordelig is om nu over te stappen van energiemaatschappij, maar hoe berekenen jullie wat de beste deal is?

4 likes

Een paar berichten hierboven legt @Gerard dat goed uit!

2 likes

Je kan toch alleen overstappen als je jaar bijna ten einde is? M’n jaar loopt volgens mij tot september/oktober. Ik betaal nu trouwens een hoger bedrag, zodat ik aan het eind geld terug krijg en weer een spaarpotje heb.

Hoeveel internet en welke snelheid hebben jullie in huis? Ik betaal inmiddels al €65 voor internet en 2 tv’s en vind dat vrij veel.