Budget- en besparingstopic

Ik heb het kasboek in de asn-app ook een tijdje gebruikt. Vond het op zich wel goed werken, maar hij verdeeld het onder in categorieën op basis van de naam op de afschrijving. Dus bijv. paypal is allemaal dezelfde categorie. En sommige webshops maken gebruik van hetzelfde betaalsysteem en die komen dan ook in dezelfde categorie. Je kunt aangeven dat soortgelijke uitgaven in dezelfde categorie komen maar dat werkt dan dus niet goed.

Verschilende spaardoelen maak ik wel wel heel veel gebruik van (bij mijn spaarrekening, weet niet of het ook bij een betaalrekening kan) en daar heb ik nooit problemen mee. :slight_smile:

1 like

En kun je zelf ook categorieën toevoegen?

Ja dat is wel zo @Max alles wat ik via tikkie betaal komt in dezelfde categorie

1 like

Ik heb even snel gekeken maar volgens mij niet. Maar hij is wel heel volledig.

1 like

@Monstertruck Ahh nee ik zit bij ING nu, deze heeft helemaal niets aan kasboek. En ik denk ook als ik toch ga overtstappen van bank dat ik dat naar een duurzame bank ga doen, waarschijnlijk ASN dus.

@Kusjessoldaat Ah helaas, dat zou ik wel een pre vinden. Maar opzich, als hij volledig is, en je kunt natuurlijk ook altijd een eigen ingeving aan categorieën geven

1 like

hahha dat laatste wilde ik ook zeggen. Dat schoenen bij jou altijd kroeg x is ofzo, maar dat voelde zo stom om voor te stellen :’).

1 like

Ha, ik heb twee jaar geleden eens een tijdje netjes mijn uitgaven bijgehouden en toen had ik oprecht de potjes ‘snoep’ en ‘bier’. Die laatste spreekt voor zich, maar de klus waar ik toen fulltime zat had een snoepautomaat. En ik geen ruggengraat, dus ik gaf echt meer uit dan me lief was aan dat kreng.

3 likes

Hahaha
Ik heb weleens voor een eerlijke verdeling van gezamenlijke uitgaven een maand lang bijgehouden hoeveel geld mn vriend uitgaf aan alcohol en ik aan snoep.
Ik schaam me om te zeggen dat we gelijk opliepen :’) (mijn vriend dronk best wel veel).

3 likes

ING had vroeger toch zo’n online tool hiervoor? Ze waren volgens mij zelfs de eerste hiermee. Bestaat dat niet meer?

1 like

Jaa, dat was Tim! Maar die is al in 2014 gestopt!

1 like

Wow dat is lang geleden, haha.

Je kunt als ING gebruiker wel grip gebruiken van de ABN AMRO. Je ING rekening kan hij uitlezen en transacties zet ie automatisch in categorieën. Je kunt ook budgetten instellen. Vind het prima werken! Enige puntje is dat je soms random je rekening weer moet koppelen, dan is ie ineens de koppeling kwijt.

2 likes

Heel veel dank aan diegene die het kasboekje van ASN noemde. Ik hebt het net aangezet en vind het heel inzichtelijk! (En shocking hoeveel geld we uitgeven aan eten…)

1 like

Beste tip ever.

1 like

Bedankt voor de tip!
Ik zag net dat je iedere 90 dagen toestemming moet geven om de gegevens in te kunnen blijven zien dus waarschijnlijk is dat wat je bedoelt.
Blijven je uitgaven dan wel hetzelfde gespecificeerd? Ik heb namelijk net dingen in zitten vullen, zo stond de kapper bij wonen en die heb ik onder beauty gezet. Als je je toestemming hebt vernieuwd, blijft dit dan zo dat hij het wel herkent en ik niet iedere 3 maanden alles goed moet zetten?

Ja klopt het moet sowieso iedere negentig dagen, maar ik heb het dus veel vaker dat ie m kwijt is en ik opnieuw moet koppelen. Ben er nog niet achter waar dat aan ligt. Maar als je opnieuw gekoppeld hebt dan is er geen informatie weg ofzo en leert hij nog steeds van je eerdere specificaties. Als je eenmaal alles hebt ingevoerd, dan kun je regelmatig even in de app kijken en dan staat er iets van ‘transacties checken’ ofzo en dan kun je super snel even al je afschrijvingen door lopen en aangeven of ze goed staan.

1 like

Wow duizend euro dat is wel heel veel! Zijn dat ook reiskosten voor je werk die je nu niet hebt dan?

Het kasboekje van de ASN vind ik ook wel fijn werken. De spaarpotten daarentegen een stuk minder. Als ik aangeef geld over te boeken naar mijn spaarrekening en dit in een potje moet, komt het vrijwel nooit in dat potje terecht maar gewoon op de grote hoop. Ik kan dan vanuit daar wel apart weer naar de spaarpot overboeken. Het werkt dus niet zoals het zou “moeten” werken.

Mobiel betalen werkt echt top, maar volgens mij is er tegenwoordig geen een bank meer waarbij dat niet werkt? @Max

4 likes

Ah dat grip is wel een handige app! Heb zelf ing maar mis dus wel mijn spaarrekening daarin. Bedankt voor de tip :grin:

Oh daar heb ik geen last van, werkt bij mij altijd heel goed! Alleen duurt het een paar minuten voordat het verwerkt is.