Maar gooi je dan normaal het water weg dat over is in de waterkoker? Ik laat dat gewoon er in en vul bij. Of snap ik m niet?
Het schijnt dat gekookt water nog een keer koken slecht is, mocht dat nooit van mijn vader mja nu ben ik rebels en doe dat lekker wel. Of ik vul mijn koffiezetapparaat er mee, maar komt op hetzelfde neer.
Volgens mij is dat omdat je sneller kalk krijgt als je er water in laat zitten.
Ja dat gooi ik weg! Maar vooral omdat we nu een baby hebben en dus heel veel flesjes maken op een dag, dat doe ik dan liever met nieuw water.
Ooh ja ik doe dat ook oops.
Ik gebruik het water uit mn kruik voor de planten
Ja ik ben ook onder de indruk van de Mods hahaha
Ik probeer zoveel mogelijk regenwater te gebruiken Niet eens voor de zuinigheid, maar omdat mijn planten er beter door lijken te groeien.
Ik heb net KPN gebeld en maandelijks 25 euro korting gekregen voor 6 maanden haha super chill. Ik zei moet ik het hele verhaal ophangen van opzeggen of vind je het goed als ik meteen om korting vraag?
En hij was echt mega chill haha, nu ben ik echt in de mood om naar nog meer dingen kritisch te kijken, maar dat kan niet want energie staat nog twee jaar vast, zorgverzekering is al geweest en kan verder ook niet echt iets op te zeggen.
Ik ben trouwens ook blij met Peaks, ik heb ondertussen al 43 euro winst over 750 euro in een jaar. Gaat sneller dan de spaarrekening
Welk nummer van KPN moet je dan bellen? Of bepaalde keuze maken in het keuzemenu?
Ik heb +31 20 209 07 28 gebeld en dan vraagt zo’n automatisch bandje waar je voor belt en ik zei: ik wil opzeggen, dan krijg je zo’n afdeling die speciaal zit voor mensen die opzeggen extra korting te geven enz.
Oh top dat dit werkte! Ik heb dit een tijdje terug ook geprobeerd maar niks. Dus toen was ik eigenlijk al zo’n beetje overgestapt (zat alleen nog in die 14 dagen bedenktijd) en toen werd ik gebeld met een vet goed aanbod. Dus toch maar gebleven haha. Hij zei toen wel dat ik na dit jaar met korting weer kon bellen voor nieuwe korting dus dat ga ik sowieso doen en dan laat ik me niet afschepen haha.
Sinds we een dagbudget voor de boodschappen ingesteld hebben houden we zo veel geld over! Zijn nog niet zo lang bezig, maar het is echt een leuke uitdaging om er niet overheen te gaan.
Wat is je dagbudget dan? Ik vind dat echt zo lastig in te schatten
€14,- per dag voor twee volwassenen en een peuter. Ben uitgegaan van €100,- in de week en heb dat door 7 gedeeld. Eerst pinde ik dat bedrag, zodat ik contant kon betalen, maar dat werkte toch niet. Nu gebruiken we de zelfscanner en kunnen we meteen het totaal zien en daar op inspelen.
Ja, shoppen met zelfscanner werkt ook zo goed voor mij. Veel minder impulsaankopen omdat je het bedrag voor je ogen omhoog ziet gaan. Leg nu ook vaker dingen die ik niet per se nodig heb terug.
Dit. Nadeel is wel dat ik al een week geen chocolade op heb.
I feel your pain. Ik heb soms het gevoel dat ik door te scannen de verkoop van Tony Chocolonely caramel zeezout eigenhandig gekelderd heb.
Ik heb potjes gemaakt voor het sparen en voor geld uitgeven.
Op de Rabobank app kun je zien hoeveel je per maand uitgeeft. Ik heb potjes aangemaakt en het bedrag dat ik gemiddeld uitgeef gereserveerd. Bijvoorbeeld 250 euro voor benzine per maand. Elke keer wanneer ik heb getankt, maak ik dat bedrag van het potje benzine over naar mijn lopende rekening.
Daarnaast heb ik spaardoelen. Bijvoorbeeld voor kleding, zorgverzekering, autoverzekering, nieuwe auto etc.
Werkt fijn, want heb minder last van impuls aankopen
Hoeveel potjes heb je dan? Want ik zou dan te veel potjes hebben denk ik
ik heb er in totaal 6.
benzine
autoverzekering
zorgverzekering
boodschappen/uit eten
nieuw auto
kleding/cadeautjes/prul voor mezelf
als dit werkt, dan doen we het ook met de gezamenlijke rekening.