In het kader van besparen toch maar weer een bibliotheekabonnement (die ik deel met mijn moeder) afgesloten, zodat ik de Nederlandse boeken die ik wel wil lezen, maar te prijzig vind/teveel ruimte in vind nemen toch kan lezen
Ik zit zelf al sinds 2005 bij eneco en nooit problemen. Mijn vriend had vroeger ook een keer dat hij alleen woonde en ze zeiden dat hij 1000 per maand moest gaan betalen terwijl hij amper thuis was en de cv het nooit deed. Ik weet niet precies hoe dat afgelopen was,ik neem aan dat dat niet doorging hahaā¦
Jaa, apart toch. Snap helemaal niets van die berekeningen.
In het kader van dit besparingstopic is het misschien wel de moeite waard om eens over te stappen van energieleverancier, tenzij je een of ander gigantisch gunstig 20-jaar-vaste-prijzen-contract hebt afgesloten is er ongetwijfeld een aanbieder die goedkopere tarieven hanteert en daarnaast ook nog een paar honderd euro welkomstbonus geeft.
Ik vernieuw wel elke 3 of 1 jaar het contract en zet prijzen dan vast, en de afgelopen 2 jaar had ik ook een actie, 260ā¬ cashback per jaar. Ik bel dan gewoon en zeg dat nieuwe klanten die actie krijgen dus ik wil ook wat. Ik ben een beetje huiverig voor overstappen omdat je (vroeger iig) vaak hoorde dat je gelokt werd met lage prijzen maar dan ineens een veel hogere rekening krijgt door transportkosten en andere verborgen kosten. Ik heb zoiets van voor die paar tientjes per jaar goedkoper ergens anders neem ik dat risico niet. Zo zit ik ook al heel mn leven bij dezelfde zorgverzekeraar. Hou gewoon van vastigheid en veiligheid denk ik hahaā¦
Leuk! De bieb bespaart mij ook echt zoveel geld. Ze hebben lang niet alle boeken die ik wil lezen in onze mini-bieb maar ik reserveer er veel, meestal zijn ze er dan binnen een week.
Net zoals dat ik sinds een jaar Kpn heb voor tv en internet (na jaren ziggo/upc maar verbinding was superslecht en ze weigerden mij een nieuw kastje te geven terwijl mijne jaren oud was). Mn contract bij Kpn liep af en ik dacht ik ga eens rondneuzen voor goedkopere providers en bellen naar Kpn voor korting. Ze wilden me niet de actie geven voor nieuwe leden maar wel ā¬10 korting pm. Ik zag Online.nl echt mega goedkoopā¦ maar de reviews, heel erg slecht.
Dus ik bel Kpn terug dat ik hun korting accepteer en bij hun blijf. Omdat zij goed zijn en een groot bedrijf met best goede klantenservice betaal ik liever iets meer dan bij een onbetrouwbaar goedkoop bedrijf. Straks zit je ineens maanden met een slechte verbindingā¦
Ik vind het echt fijn dat ze tegenwoordig veel sneller nieuwe boeken in de collectie hebben. Niet zo snel als winkels helaas, maar duurt zeker ook geen maanden zoals vroeger. En reserveren is ook ideaal (helemaal met 10 vestigingen). Mochten ze een boek echt niet hebben kun je ook voor 2,50 een boek laten overkomen uit de rest van Nederland.
Nee, hier ongetwijfeld ook niet, maar dat maakt niet uit Ik lees sowieso veel Engelse ebooks en die zijn over het algemeen ook niet heel duur.
Nog een tip mocht je van Nuon/Vattenfall overstappen naar een andere: vergeet niet je gespaarde punten in te wisselen! Ik was dat eigenlijk vergeten en bedacht het opeens toen ik nog extra info moest aanleveren voor de overstap. Dus net al mijn punten ingeleverd en krijg nu 30 euro aan cadeaubonnen voor huis & tuin winkels (waaronder dille & kamille) en een pathe voucher.
Niet doen!! Echt een ramp daar.
En dan met name de bereikbaarheid van de klantenservice. En als je ze dan eindelijk te pakken hebtā¦ fout op fout op fout
Zo vermoeiend.
Heh bah. Wil gewoon een goede met een normale prijs en service. Zo irritant dit.
Bij Essent een aantal jaar en bij Eneco nu 2 jaar. Maar van de tarieven is wel een goede tip!
Ik heb 2 keer een jaar bij oxxio gezeten, en nooit problemen gehad. Hier juist veel last gehad met green choice.
Bij iedere energiemaatschappij gaat weleens wat fout. Als je reviews over welke energiemaatschappij dan ook leest, zijn ze meestal slecht. Omdat je alleen een review schrijft als het mis gaat. Ik ben overgestapt van Nuon naar Oxxio zonder enig probleem en ben tevreden over Oxxio. Ik vind de app veel fijner, geeft een goed overzicht van je verbruik en de app werkt tenminste. Dat kan ik van de app van Nuon niet zeggen.
Ik heb achtereenvolgens bij Energiedirect, Nuon, E.ON, Powerpeers en Greenchoice gezeten en ik ga nu overstappen naar Vrijopnaam.
Met allemaal nooit een enkel probleem gehad, maar ik heb ze ook allemaal nog nooit hoeven bellen of mailen, buiten dat ze geld van mān rekening afschrijven heb ik nooit contact met die mensen. En dit gaat dus al jaren allemaal goed, ik ben ook niet zo heel bang dat het bij een ander bedrijf dan ineens helemaal mis zou gaan. Maar dat schrijf je niet op een review-site, want dat is niet leuk
Maar als je jaarafrekening bij Eneco inderdaad wordt gecorrigeerd, zou je dan alsnog willen overstappen? Want ik las in je post dat het vooral daar om ging en ik weet niet of je al contact heb opgenomen met ze, maar ik acht de kans heel groot dat je je geld terug krijgt.
Kijk je kunt alsnog overstappen natuurlijk, dat kan altijd! Maar als de hoge rekening DE reden was, welke negatieve punten blijven er over?
Ik zit al 4 jaar bij Greenchoice overigens en heb nooit problemen met ze. Inmiddels blijf ik er ook uit principe, terwijl je vast wel welkomstkortingen kan krijgen elders. Maar ik ben altijd goed geholpen, duurzaam karakter: het overstappen hoeft van mij niet zo. Tuurlijk is dit het budget topic en kortingen afslaan past daar niet helemaal bij maar als je het ECHT niet kan kiezen en je jaarafrekening wordt gecorrigeerdā¦
Online lees je sowieso vrijwel alleen slechte reviews en uiteindelijk is bijna elk geval weer anders dus soms moet je het gewoon zelf ervaren. En als het niet bevalt stap je volgend jaar toch weer over? (Of eerder maar dan zit je idd met die scheve jaarverdeling). Ook geen man overboord denk ik dan
Ik heb laatst overigens ook mijn spaarrekening gewijzigd omdat ik nog maar 0,04% rente kreeg. Heb wat onderzoek gedaan en voor zover ik kon vinden kwam Leaseplan bank als beste eruit van de NL banken (ik vind het niet zoān fijn idee om het in een ander land op een bank te hebben staan).
Bij Leaseplan kun je flexibel sparen met 0,15% en deposito sparen waarvan de percentages oplopen hoe langer je het vastzet (zie hieronder). Ik was eigenlijk verrast dat je ook bij zulke korte periodes al meer rente kunt krijgen, en de meeste mensen hebben hun geld de komende paar maanden tot een jaar sowieso hun spaargeld niet nodig. Ik zou wel willen aanraden om ALTIJD een mooi bedrag in je flexibele deel te hebben zitten voor noodgevallen, want bij deposito mag je niet aan je geld komen tijdens de looptijd, dus denk hier wel goed over na.
Ik verwacht zelf een groot deel van mijn spaargeld binnen een jaar nodig te hebben dus heb het redelijk safe gehouden door alleen een deel op 3 en 6 maanden vast te zetten. Als die periode is verstreken komt dat geld automatisch vrij en wordt toegevoegd aan je flexibele rekening en kun je eventueel opnieuw een deposito openen.
Nou mijn eindafrekening van Eneco gekregen en mag dit jaar maar liefst ā¬310 bij betalen, scheelt gelukkig maar ā¬1000 met vorig jaar. Heb boos op gebeld dat in mijn app andere bedragen staan, maar hun konden dat verschil ook niet verklaren. Dus ik vroeg of die zogenaamde slimme meter ook maar gokken? Kreeg wel zogenaamd een hele mooie aanbieding omdat ik zo een trouwe klant was maar dan moest ik wel NU akkoord gaan en anders kreeg ik hem niet. Krijg lekker de tiefus.
Ik heb nog een super kleine budget- en bespaartip: zet je gieter naast je waterkoker. Elke keer als er een restje gekookt water over is doe je het in de gieter tot hij vol zit. Beter voor je planten, want gekookt. En niet elke keer nieuw water hoeven te pakken!