Hahaha laatst was er ook al ophef door een filmpje op YouTube met een ongelukkige titel, mensen dachten dat hij een miljoen VERDIENDE. Jasper heeft een soort gat in de markt gevonden en hij gaat supergoed. Groot gelijk dat hij z’n geld uitgeeft, hij heeft nog genoeg werk.
Ik wilde nav dit topic ook mijn energie vergelijken en eventueel overstappen, maar ik snap niet zoveel van alle kosten en hoe ik dit moet vergelijken? Is er een site die dit heel simpel uitlegt? (ik ben dus nu via gaslicht aan het vergelijken)
Variabele kosten per kWh en vaste leveringskosten begrijp ik nog wel, maar de rest? Hoe kan er bijv alleen al op ‘vermindering energiebelasting’ zo’n groot verschil zitten?
Ik gebruik altijd gaslicht.com!
Kan je je verbruik invullen en die geeft je dan de goedkoopste opties.
Is er iemand bekend met Oxxio en is dit een goede maatschappij?
Ik zit nu bij Eneco en wil daar weg want ze beweren dat ik buiten de 150 per maand normaal gebruik voor 1300 euro extra heb verbruikt. Heb dit nou dus betaald maar voel me wel een beetje opgelicht omdat ik hiervoor bij Essent zat en 115 betaald en nog 50 euro terug kreeg. Had ook allemaal nieuwe apparaten dus alles was energiezuinig en label A dus daar kon het ook niet aan liggen. Verder doe ik ook geen ‘‘gekke’’ dingen.
Wij zitten bij Oxxio en nooit problemen gehad! Ze hebben ook een chille app waar je je verbruik bij kan houden enzo. Verder kan ik er eigenlijk niks over vertellen haha gewoon prima.
Ahh oke, dat is wel fijn inderdaad. Ben een beetje bang voor weer zo een hoge afrekening.
Ja is een flink bedrag ook. Wij moesten wel wat bijbetalen bij de laatste afrekening, maar mijn vriend is ook fulltime thuis gaan werken. Oftewel pc etc. staan zo goed als de hele dag aan. Dus dat scheelt natuurlijk ook in de kosten.
Ik wilde in de eerste instantie ook bij Oxxio, maar volgens hen stond ik op een bepaalde ‘zwarte lijst’ van betalingsachterstanden. Nou, ik heb werkelijk nog nooit in mijn leven een aanmaning gehad, in het rood gestaan of iets wat daarop lijkt. Ik vroeg ze ook om een bron of dit zwart op wit, maar dat kon niet. Maar ik kon wel een borg/garantstelling van 600(!) euro betalen en me dan aan laten sluiten. Ik vond dat best wel shady overkomen? Ik heb daarna Nuon gebeld en ben daar prima geholpen.
Is stedin toevallig je netbeheerder? Want Eneco heeft last van onjuiste gegevens aangeleverd door stedin waardoor veel jaarnota’s niet kloppen! Heb je contact hierover opgenomen met Eneco?
Mocht je ergens anders zitten of bevestigd hebben gekregen dat het klopt heb ik niets gezegd
Kloppen de meterstanden die je hebt doorgegeven wel (geen getalletje omgedraaid ofzo)? Heb je een nieuwe meter gekregen recent? Is het gas of electra waarop je nu zo boven budget gaat?
Als de meterstanden kloppen heb je gewoon echt meer verbruikt, daar kan een energieleverancier natuurlijk niks aan doen, dan zou ik zoeken naar de oorzaak van die stijging, want bij oxxio ga je dan aankomend jaar net zo hard boven budget uitkomen.
Wij zitten nu bij Oxxio en hebben niet zulke fijne ervaringen qua verhuizen. Had een aantal maanden een contract bij hen en toen gingen we verhuizen, geen probleem, want het contract kun je gewoon meenemen naar je nieuwe huis. Wij hadden alles ruim op tijd doorgegeven en bevestiging ontvangen. Krijgen we toen we daar woonden bericht van de netbeheerder dat wij geen contract met een energiemaatschappij hadden en dat gas en stroom afgesloten zou worden… Terwijl wij dus alles ruim op tijd hadden doorgegeven en ook gewoon het verhoogde termijnbedrag betaalden…
Uiteindelijk, na veel belletjes en mailtjes met de klantenservice wel goed gekomen gelukkig, maar nooit excuses ofzo ontvangen.
Voordat we gingen verhuizen trouwens nooit problemen met ze gehad, dus mocht je niet van plan zijn om te verhuizen, is het wel aan te raden
Ja, iets bij betalen kan ik nog inkomen. Misschien meer gewassen of de verwarming hoger gezet. Maar hier schrok ik wel heel erg van.
@gep Huh wat raar! Klinkt niet echt heel netjes.
@Brum Ja via Stedin inderdaad. Zal morgen gelijk eens even bellen!
@Merel Dat was dus het probleem. Er waren toen slimme meter geïnstalleerd met zo een Toon. En degene die dat heeft geïnstalleerd van Stedin hebben tegen ons gezegd dat we helemaal geen meterstanden meer door hoefden te geven omdat ze ons verbruik konden inzien via die slimme meters.
@Dubbelepunt Oh dat is ook niet zo heel netjes. Ben toevallig net verhuisd dus wij blijven nog wel even zitten
Wij staan volgens Oxxio ook op zo’n lijst en moesten €400 borg betalen, ja daaaaag! Dus ik had gebeld er over en het hoefde niet eens iets persoonlijks te zijn, hier ligt het gewoon aan onze postcode en ons huisnummer heeft er niks mee te maken. In onze wijk zijn blijkbaar veel wanbetalers dus zo “beschermen” zij zichzelf. Wel kut, maar bijv afterpay kan ook niet met onze postcode om diezelfde reden.
@Coco ik denk dat de kans heel groot is dat het dan inderdaad niet klopt! Zeker even bellen ja, er wordt dan een correctie uitgevoerd want dit is wel een heel groot verschil tov je maandbedrag.
Had ik bij greenchoice, bleek later dat ze de gegevens vd vorige bewoner zagen.
Handig is om zo nu en dan wel even standen te noteren of foto’s te maken. Ik heb een jaartje bij de klantenservice van Eneco gewerkt en storing kwam best vaak voor. Heb je vorig jaar wel gewoon de meterstanden doorgegeven? Zag dat soms mensen daar ook wat laks in waren. Dan schat Eneco het verbruik en kan door de slimme meter de standen hoger komen te liggen.
Oh zo! Had eigenlijk niet eens bedacht dat het iets wijk-gerelateerds kon zijn.
Jaa, daarna gelijk gedaan en foto’s ervan gemaakt. Dit jaar nog even doen eigenlijk.
Ja ik zat daar ook te kijken maar wilde zelf ook beter naar de cijfers kijken en vergelijken maar werd er weinig wijzer van. Maar weet inmiddels waar het aan ligt, ik was helemaal in de war omdat er bij mij een negatief getal uitkwam en omdat ‘vermindering energiebelasting’ een heel ander bedrag was via gaslicht. Maar kwam er dus achter dat die vermindering voor 2020 zo’n 200 euro hoger ligt waardoor ik nu dus in de min kom.
Ben overigens nu overgestapt op Greenchoice met maar een looptijd van 1 jaar en 70 euro retour.
Oxxio is de hel qua klantenservice wat mij betreft.
Een nieuwe buurvrouw had per ongeluk ons huisnummer doorgegeven aan haar nieuwe energieleverancier, waardoor Oxxio ons contract meteen had opgezegd.
Heeeeeel vaak telefonisch contact over gehad maar of ze begrepen het niet of zeiden dat ze ons niet konden helpen. We konden het contract niet meer laten herleven en moesten een nieuw contract afsluiten. Dat was voor ons echt de druppel, nooit meer Oxxio dus
Het was ook een hele tegenstelling met Eneco, dat contact was namelijk ook ontbonden maar binnen 1 telefoontje was alles duidelijk en liep ons contract gewoon door