Budget- en besparingstopic

Ik ging kijken wat alleen internet kost bij t mobile en dat is dus 35 pm! Via KPN hussel over de 50 na een half jaar korting :’).

1 like

Buh ja, hou maar op. Wij zouden ruim 300 terugkrijgen. Af en toe krijgen we mails van de curator, maar dat geld zien we echt niet meer terug.

Alleen recensies van t mobile zijn dan weer supernegatief :rofl: ik moet goed internet hebben voor m’n werk…

Ik heb al jaren t-mobile thuis (ik had ooit Vodafone thuis en dat is overgenomen) en ik heb echt niks te klagen. Nooit storing, nooit traag, klantenservice is echt prima (ik had een probleem waar Vodafone thuis al 6 maanden een oplossing voor aan het zoeken was, t-mobile belde me de dag na de overname zelf op dat ze zagen dat ik een probleem had, binnen 2 dagen opgelost).

1 like

Bij energieleveranciers kun je in mijn ervaring beter naar een andere leverancier zodat je weer een welkomstbonus van €200/€300 kunt opstrijken. Had je die ook vergeleken?

Ik vind tmobile ook helemaal top!

1 like

Op gaslicht.com of pricewise bijvoorbeeld kun je je jaarverbruik invullen (te vinden op je jaarafrekening) en vergelijkt ie exact de kosten per jaar. Ik heb eigenlijk nooit gedoe met overstappen en stap elk jaar over!

Klopt, overstappen kost mij elk jaar max 5 minuten

Ik ben aan het kijken voor het overstappen naar een andere energieleverancier. Vind het wel een beetje spannend, zit al zolang als ik op mezelf woon bij Essent en dat bevalt hartstikke goed dus ben een beetje bang dat ik gedoe krijg (als in, dat het bij de nieuwe leverancier niet zo soepel loopt) als ik overstap.

Klopt het dat meestal de nieuwe leverancier de oude opzegt? En hoe werkt dat met de afrekening? Ik betaal nu iets meer dan ik verbruik zodat ik aan het eind van elk jaar geld terugkrijg. Als ik nu halverwege zo’n jaar opzeg, krijg ik dan wel dat geld van de afgelopen paar maanden terug?

En toevallig iemand hier met ervaring met Greenchoice?

Ja dat krijg je terug naar je verbruik. Afrekening werkt net zo als normaal maar dan tussentijds.

1 like

@Gerard dat is goed om te horen! Tot nu toe kom Greenchoice als voordeligst voor mij uit alle vergelijkingssites, maar ik ga morgen als ik op mn laptop zit nog even goed kijken naar de exacte tarieven.

@Kusjessoldaat ah dat is fijn! Dankje!

Kan het kloppen dat ik via een vergelijkingssite wel een welkomstbonus krijg en via Greenchoice zelf niet? Ik keek nu bij gaslicht.com en dat is volgens mij wel een betrouwbare site, maar als het beter is om het via de website van de leverancier zelf te doen doe ik dat wel.

God ik voel me weer helemaal de noob van toen ik net het huis uit ging :sweat_smile: Hierna ga ik een poging doen om over te stappen met tv/internet/mobiel. Waar het forum al niet goed voor is haha

Ik stap al jaren over via gaslicht.com, gaat helemaal goed!

1 like

Fijn! Ik ga er morgen eens goed voor zitten :smile:

Yes goede toevoeging, wilde ik ook zeggen! Het beste overstappen als je weet dat de eindafrekening er (bijna) aankomt of eventueel wanneer na de eindafrekening enkel zomermaanden zijn geweest. Let ook op dat je niet in een vast contract overstapt, dan heb je vaak een boete. Als je al jaren bij dezelfde zit, zul je inmiddels waarschijnlijk een variabel contract hebben. Dan kan je elk moment overstappen.

Verder is juist en vooral de welkomstbonus de reden voor overstappen! Je verdient het daarop vaak terug, veelal meer dan op het verschil in tarieven. Als je een variabel contract hebt, regelt de nieuwe leverancier alles automatisch voor je. Het is echt heel easy. Wanneer je een slimme meter hebt, hoef je niet eens standen door te geven.

2 likes

Dan hou ik het bij gaslicht.com, fijn die bevestiging dat dat echt goed is!

Mijn contract loopt van september tm augustus, dus normaal gesproken is dat met die wintermaanden wel op mij van toepassing, maar ik heb een heel goed geisoleerd appartement en doordat het dit jaar nog niet echt superkoud is geweest heb ik de verwarming nog helemaal niet aan gehad :ninja: Dus ik zit nog elke maand qua verbruik onder mn maandbedrag. Wel een goeie om in gedachten te houden voor de toekomst, thanks!

Ben om allemaal redenen tikkie emo vandaag maar vind het zo lief hoe uitgebreid jullie allemaal reageren op mn vragen, dankjewel!

5 likes

Ik kan helaas met tandarts niet goedkoper. Durf de gok met mijn gebit niet te nemen ook. Ik blijf bij mijn huidige verzekering, dat is de goedkoopste op dit moment.

De tandarts verzekering noem ik specifiek omdat die vaak echt hele slechte voorwaarden heeft. Bijvoorbeeld een premie van €20 per maand en vervolgens is de vergoeding per jaar maximaal €250… dan heb je zelf dus al 12*20=240 betaald en verzeker je dus een risico van een tientje. Maar dat geldt niet voor alle tandarts verzekeringen uiteraard, dus wellicht is die van jou wel voordelig in jouw situatie!

Mijne is 750 geloof ik. En dan 100% vergoed. In het verleden had ik 1000, die was nog beter. Maar die deden niet meer mee aan collectief verzekeren helaas.

En hoeveel premie betaal je dan per maand?

Ik zit eens te vergelijken en er zitten echt een paar belachelijke tussen, kijk deze van DSW:

Naam verzekering: AV Student (HBO/WO)
Dekking: 100%, max. € 150,- p.jr.
Prijs per maand: Vanaf € 15,00

Betaal je 180 euro per jaar voor een dekking van 150 :rofl:

1 like

Die 15 euro per maand betaal je voor het student pakket Daar valt niet alleen de tandartsvergoeding onder