Ik snap wel dat zo’n poppodium daar niet tussen gaat zitten. Een broek kun je in theorie jaren aan een rek in de winkel laten hangen en dan verkoopt die ooit wel weer. Een concertkaartje is niets meer waard als het concert is geweest dus met weinig animo is dat een enorm risico voor zo’n organisatie
Zoiets gebeurt ook wel bij kleinere podia. Alleen kun je je geld dan afhalen als het concert geweest en en je geretourneerde tickets weer zijn verkocht. Best handig!
Haha ik denk dat je mij verkeerd begrijpt, het gaat hier niet om een concert dat al is afgelopen
Stel je koopt een ticket voor Glennis Grace, maar een week van te voren kom je erachter dat je toch niet meer kunt gaan, of eigenlijk geen zin meer hebt. Dan “ruil” je hem dus weer met het popodium waar je hem hebt gekocht. Jij krijgt je geld terug en het popodium verkoopt hem weer aan iemand anders voor hetzelfde geld. Die loopt dus geen geld mis
Er hoeft dan geen tussenpartij zoals Ticketswap tussen te komen, daarnaast ga je zo ook die handelaren tegen die tickets inslaan en voor 100 euro extra verkopen.
Oh echt? Welke om precies te zijn
Wel jammer dat je alleen je geld terug krijgt als hij weer verkocht is
Zou het dan geen ruilen noemen (is misschien ietwat verwarrend) maar terugbrengen.
Ja is misschien wel een betere verwoording ja oeps my bad
Heel veel poppodia ontvangen nog steeds ontzettend veel subsidie om het hoofd boven water te houden. Dat lijkt me geen goed idee. Al trekken sommige zalen veel bezoekers op die manier zouden het toch eerder met ze gedaan zijn door de achterlijke huurprijzen door gemeentes etc.
Hoezo niet? Ze lopen toch geen omzet mis als het toch al is uitverkocht.
Maar stel je hebt het concert van Glennis Grace. Klant A koopt kaartje (1). Dus het poppodium heeft zijn geld. Klant A bedenkt dat hij niet kan en gaat kaartje (1) terug brengen en krijgt geld terug van het poppodium. Daarna komt Klant B voor een kaartje en die krijgt dan dus kaartje (1) opnieuw, terwijl als ze niet deden ruilen kreeg hij kaartje (2). Dan had het poppodium 2x geld van een kaartje en nu maar 1x. Om dan nog niet in te gaan op concerten die niet uitverkocht raken.
Ik hoop dat ik het zo goed uitleg.
Ja dit snap ik wel, ik denk dat het alleen werkt als het uitverkocht is of sowieso uitverkocht gaat raken.
Want dan raken ze hun tickets toch wel kwijt. En ze kunnen er niet meer verkopen dan de zaal aankan
Jaa dat denk ik ook inderdaad. Anders dan gaan ze echt verlies draaien denk ik.
Spijs kun je gewoon in de supermarkt kopen, neem aan dat het hetzelfde is? Ik ben allergisch dus kan het niet testen haha
Lang niet alle concerten raken uitverkocht hoor en veel zalen hebben het financieel toch niet heel makkelijk.
Stel dat in dit geval de concertzaal al die kaarten zouden moeten terugnemen omdat Jan en Piet uit Hoogeveen niet kunnen komen door het weer dan heeft dat veel grotere gevolgen dan wanneer mensen hun kaartje via de bestaande weg doorverkopen.
Ja ik weet dat je spijs ook los kunt kopen, maar dat is meer om het te verwerken. Ik bedoelde dat het smeerbaar en in een potje verkocht wordt, echt als broodbeleg.
Klopt inderdaad, niet helemaal waterdicht dus
Al moet hier vast wel een oplossing op te bedenken zijn
Ik zou toch zo graag een bril met een soort ‘ruitenwissers’ voor mijn bril willen voor als het regent😩
En niet heel creatief maar een soort Tinder maar dan voor het maken van vrienden. Ik zou dat echt fijn vinden.
Dat laatste bestaat! Het heet hey! Vina
Happy hippo cornflakes, jezus ik zou dood blijven haha
En verder qua wetenschappelijke shit: nano oogdruppels. Dit zijn dus oogdruppels die de binnenkant van je oog kunnen bereiken. Ik wacht er al jaren op en het lijkt nu eindelijk te gaan gebeuren. Sowieso is het de bedoeling dat dit mensen gewoon hun zicht teruggeeft, dus mollen zoals ik kunnen dan gewoon weer zien zonder hulp van een bril of contactlenzen. En nu wacht ik nog op de ontwikkeling dat ze eyefloaters kunnen oplossen ofzo en dan is mijn leven compleet.
Dit bestaat al. Wij hebben er een. Is te koop bij de badkamerwinkel. Prijzig, maar wij hebben hem al best lang en blijft mooi!
Ik dacht dat dit al bestond? Een soort rubberachtige dingetjes