Briljante productideeën

Voor welk (nog) niet bestaand product zie jij een gat in de markt? soort van FF’s eigen Dragons’ Den.

Nu de kerstperiode met rasse schreden nadert, dacht ik ineens aan kerststol, en dat er mensen zijn die de spijs uit het midden over hun plakje stol uitsmeren.
Maar waarom bestaan er geen potjes smeerbare spijs, zodat je dat overal op kunt smeren? *

Waarvan vind jij dat het echt uitgevonden moet worden/te koop zou moeten zijn? Hoeft niet alleen eten te zijn.

*Ik weet het, misschien niet echt briljant te noemen, maar ik wilde een spectaculaire titel. En ik verbaasde me er eigenlijk over dat het nog niet bestaat, het lijkt me nou echt zo’n seizoensproduct voor de Lidl Delicieux of zo. Ik houd trouwens niet van kerststol

17 likes

Ik heb ooit op de basisschool meegegaan met een ideeenwedstrijd: ik had regenbroeken “ontworpen” die eruit zagen als trainingsbroeken of spijkerbroeken zodat je er niet zo voorschut uit zou zien - want niemand wilde die krengen aan - vind het nog steeds slim van mijn 10 jarige ik.

30 likes

Die bestaat al. Amandelspread van de Lidl als ik me niet vergis

2 likes

Een droogrekje om aan de verwarming te hangen met een inklapbaar ontwerp zodat je het ding er niet iedere keer af moet halen maar gewoon in elkaar kan vouwen en laten hangen, liefst zonder dat 't een doorn in het oog is.

7 likes

Het schijnt ja. Staat in een van de laatste posts van het nieuwe-producten-topic

1 like

Dit bestaat volgens mij al

2 likes

Een functie op je telefoon die je reminders stuurt van je gemiste oproepen, zodat je niet vergeet terug te bellen. Het is zo raar dat je berichtjes als ongelezen kan markeren maar oproepen niet.

1 like

Heb ne een iPhone? Bij mij blijft het 1tje van de melding staan zolang ik niet naar de oproep ga

Nee heb ik niet. Maar gaat ie niet weg zodra je erop hebt gedrukt? En wat doet t drukken? Bellen of alleen details geven over de oproep?

Ik zie in de voorvertoning van wie de oproep is en dan blijft er een 1tje staan bij “recent” tot dat ik op “recent” klik:

Ik laat juist altijd dat 1tje staan als reminder dat ik moet terugbellen

1 like

Siri doet dat. Ik vind het echt irritant. Beslis zelf wel of ik iemand terug bel.

2 likes

Ik heb er wel eens met een vriendin over gehad om van die plakkers of stickertjes uit te brengen die je op het neusgedeeltje van je bril kan plakken. Dan van die badstof plakkers ofzo. Zij en ik hebben zelf een bril met een dikke rand en daar zit geen apart neusgedeeltje op (snap je wat ik bedoel, kan even niet op de naam komen). Dit is zo irritant als het heel warm is of als je sport, dan glijdt die zo van je neus af en met die plakkers dan niet :smile:

5 likes

In whatsapp berichten kunnen inplannen, waarbij het bericht wordt verstuurd op de datum dat jij het wil. Nooit meer een verjaardag vergeten of een ‘succes-appje’.

39 likes

Permanente zonnebrand, zodat je bijv een maand goed tegen de zon beschermd bent. Of anders een soort spraytan voor zonneband. Vind mezelf insmeren echt een vervelend klusje.

10 likes

Een app voor mensen die naar een bepaald specifiek concert willen maar niet alleen willen gaan en daarmee nieuwe concertmaatjes kunnen vinden.

Een verplichte IQ test voor wereldleiders. :thinking:

22 likes

Beetje in hetzelfde kaliber maar ik dacht hier vandaag aan. Als je nu een ticket koopt voor een concert maar je kunt uiteindelijk niet meer dan moet je hem verkopen op Ticketswap oid. Maar hoe chill zou het zijn als je tickets ook gewoon kunt “ruilen” bij het desbetreffende poppodium. Zou zoveel stress besparen
En handiger voor iedereen, waarom kan dit niet? Ik pleit hiervoor haha

2 likes

Huh maar waarom ruilen? Je wil er toch wel een deel van je aankoopbedrag voor terug? En tegen wat ruil je dan? Misschien wil je daar helemaal niet heen?

Ruilen tegen geld? Net als je een broek ruilt, krijg je ook je geld terug.

Das dan toch verkopen? Anders blijft het poppodium met de kaart zitten? Das toch niet briljant?

Waarom is dat niet briljant? Die verkopen ze dan weer aan iemand anders.