Borstverkleiningen

Even een topic omdat dat wat overzichtelijker is, maar heeft iemand hier ooit een borstverkleining laten doen? Ik twijfel heeeel erg en ken ook niemand die het heeft laten doen dus dan maar even zo.

Als je er eentje hebt laten doen, wat waren je ervaringen? En heb je er ooit spijt van gekregen?

Ja! 6 maanden geleden nu. Ik ben er zo blij mee maar droomde er al van sinds m’n 13e. Het is me allemaal reuze meegevallen, kan niet zeggen dat ik echt pijn heb gehad, het is gewoon heel irritant dat je zes weken lang echt NIKS mag doen met je armen en ik had echt 0 geduld. Ik vind ze nog steeds te groot, heb nu een c/d maar volgens de chirurg konden ze echt niet kleiner, ze kijken heel goed naar wat er bij je lijf past en iedereen om me heen vindt ze heel erg mooi en juist aan de kleine kant. Wat zijn je twijfels?

1 like

Ah echt waar? Wat fijn dat je er zo blij mee bent. Snap wel dat je geen geduld had, zes weken niks mogen doen is ook echt wel lang. Maar ben blij dat je er geen spijt van hebt en het alles dus helemaal waard was :giggle:. En de pijn viel dus mee?

Ik wil het heel graag omdat ik echt chronisch pijn heb aan m’n boven en onderrug en m’n nek en schouders zitten gewoon al-tijd vast. Ik ben alleen echt een schijtluis als het op operaties aankomt en daarnaast ben ik heel erg bang dat ze straks te klein zijn en ik er spijt van krijg haha. Ik betwijfel het hoor want ik vind ze al minstens vijf jaar niet mooi meer (zit nu op een cup F en ik ben ook maar een klein mens) en dus gewoon altijd druk in m’n nek, maar ik ben een beetje bang dat ik er dikker door ga lijken? Dat m’n buik meer opvalt.

Maar ze kijken idd naar wat bij je lijf past, daar heb je gelijk in. Ik weet het niet, ik denk er al een paar jaar over na en ik hou echt wel van m’n borsten, daarom vind ik het ook moeilijk. Ben bang dat ik me niet meer als mezelf ga voelen als ze kleiner zijn. Maar zo groot als ze nu zijn is ook debiel en die pijn is niet te harden. :rolleyes:

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wel veel met borsten gewerkt haha (in een lingeriespeciaalzaak, dus het klinkt spannender dan het is). Maar mijn tip is om misschien eens naar zo’n speciaalzaak te gaan waar ze de tijd voor je nemen en waar je misschien alvast naar bh’s/modellen kijken die je aan zou kunnen met een kleinere cup maar waardoor je je nog wel jezelf voelt. Ik zou namelijk zelf misschien het gevoel hebben minder vrouwelijk te zijn, maar een mooie kanten balconette bh kan dan al heel erg helpen. Misschien heb je echt niks met lingerie hoor haha, dan mag je dit vergeten. Maar verkoopsters hebben heel veel borsten gezien en ook vaak vrouwen met borstverkleiningen/vergrotingen gezien dus wellicht kunnen zij wat raad geven :slight_smile:

1 like

Ik heb een borstverkleining gehad . Dat was eind 2005. De redenen waarom ik dat heb laten is: 1 altijd last van nek, schouders en rug. 2 ongelijke borsten links was cupmaat groter dan rechts. En ik ben nog altijd blij dat ik dit heb laten doen :grin:
Ps sorry voor de reactie maar ik zag deze topic nu pas :flushed: maar wou toch nog even reageren

Nee vind ik juist fijn! Merkte je al snel dat je minder pijn had na afloop?

Op mijn 21ste, 8 jaar geleden alweer, heb ik ook een bostverkleining gehad. Ik heb er nooit spijt van gehad, maar had wel veel last van complicaties. Ik bleek allergisch te reageren op de hechtingen en daardoor stootte mijn lichaam die af. Ik moest dus elke week naar het ziekenhuis om dat die hechtingen gingen ontsteken en ik helemaal onder de pus zag. Sorry, vies verhaal. Uiteindelijk echt wel 3 maanden in de ziektewet gezeten het duurde wel bijna een half jaar totdat het echt goed dicht was. Maar aan de andere kant, mijn buurvrouw liep de volgende dag al in de supermarkt boodschappen te doen. Ik vond het zeker wel waard. Ze zijn nog steeds niet klein, omdat mijn borsten ook breed zijn en dan kunnen ze niet smaller maken. Het scheelt in iedergeval 1,5 kilo aan gewicht.

Ik was vooral veel moe van de narcose en de hechtingen moesten vanzelf dicht. Eerst bloedende het nog een beetje dus je zit met gaascompressen,zalfcompressen,hechtpleisters en zalf . Na 6 weken waren ze dicht. Ik moest ook de eerste 6 weken ook een sportbeha dragen dag en nacht bij douchen mocht die uiteraard af dat vond ik op een gegeven moment zo’n pijn doen,gelukkige had ik die dag controle en wonden waren dicht geen bloed meer dus hoefde ik niet meer nacht’s een bh aan. Dat was wel een opluchting. Veder voelen ze nog hard en gevoelig. De dokter raden mij aan om de littekens regelmatig te masseren en een vette verzorgende crème te gebruiken. Na een jaar hebben de littekens hun definitief vorm en kleur. Waar ik ook nog last van heb gehad zijn steken van de littekens maar dat gaat ook over. Nu ik er op terug kijk ondanks dat ik heel blij ben dat ik het gedaan heb.

1 like

Ik weet niet hoe het nu zit daarvoor moet je contact opnemen met je zorgverzekering. Ik had mijn mamareductie eind 2005, toen heete het nog ziekenfonds dat werd toen vergoed. Ik ben geopereerd in een ziekenhuis . Ik heb eerst een gesprek gehad met de plastisch chirurg en lichamelijke onderzoek gehad. Besloten tot operatie. Ziekenhuis sturende een brief die ik moest doorsturen naar de medische adviseur van de ziektekostenverzekering. En die stuurde mij weer een brief terug met de toestemming voor de mamareductie

1 like

Ik ben vanmiddag eindelijk naar de plastische chirurg geweest om mijn borstverkleining te plannen.
Ik denk er echt al zoveel jaren over na en nu eindelijk de stap durven zetten, dus het kan voor mijn niet snel genoeg gaan.

Ik heb helaas nog geen operatiedatum, daarvoor word ik nog voor gecontacteerd door zijn secretariaat.

Zijn er hier nog mensen die hun ervaring daarover willen delen?

Hoi.
Dank je wel voor je bericht.

Uitgesteld door Corona, maar nieuwe datum 25 augustus.

Ik ga zeker vragen hebben, maar ben nu op vakantie met weinig wifi.

Gaat het herstel goed bij jou?

Ik heb in 2008 een borstverkleining gehad. Beste besluit ooit. Geen pijn gehad, alleen kon ik heel lang, wel maanden, niet op mijn buik slapen. Dat was vervelend. Maar verder zou ik het zo weer doen.

Ik denk trouwens ook dat ik het weer ga doen. Ik heb een baby gekregen en mijn borsten zijn er niet beter (en vooral veel groter) op geworden. Als ik uitgebaard ben, ga ik me weer laten informeren. Ik ging de eerste keer van G naar D (ik ben lang, maar niet breed ofzo) en nu heb ik weer E/F. Het zit me gewoon dwars, last van mn lijf en ik heb altijd ‘plaktieten’, zonder bh is gewoon niet prettig. Maar goed, eerst over een jaar ofzo nog een baby. Dan zien we wel weer.

1 like

Ik las hierboven trouwens iemand over smaller maken van borsten, maar bij mij is dat wel degelijk gedaan, ze hebben helemaal tot in m’n oksel doorgesneden, er kan echt heel veel tegenwoordig

Het is aankomende december 3 jaar geleden, ik heb hele mooie ronde maar wel erg kleine platte borsten nu, ik wilde per se zo klein mogelijk en ik denk dat als ze inderdaad groter zouden zijn ze meer zo’n tube/worst vorm hadden gehad

Hoe zijn jullie ‘gestart’ met alles? Gewoon naar de huisarts gegaan en aangegeven dat je een borstverkleining wil?

Ik zit er al een tijd sterk over na te denken. Ik heb cup G en ben daarbij ook klein (1.60). Ik vind het vooral erg uit proportie, ben er altijd onzeker over en het is een ramp om goed passende BH’s (of überhaupt bovenkleding) te vinden. Daarnaast krijg ik de laatste tijd ook steeds meer lichamelijke klachten (pijn in rug, schouders) wat eigenlijk niet meer weggaat. Ik wil er binnenkort dus wel echt werk van gaan maken.

Ja, huisarts en dan verwijzing naar de plastisch chirurg. Ging heel makkelijk allemaal.

1 like

Ik heb ivm de zenuwen dit topic genegeerd, maar deze middag is het mijn beurt. :zipper_mouth_face::zipper_mouth_face:
Ik lig al in mijn kamer te wachten tot ze me deze middag komen halen.

Ja, ik ben moe en lig rustig op bed.
Xanax voorlopig geweigerd.

Succes!!!

1 like

Heel veel succes!!

1 like