Enkel kleine ingrepen met dagopname.
Dus ik vind dit erg spannend.
Succes! Het komt vast goed, en achteraf zal je er vast heel blij mee zijn
Heeel veel succes en het wordt echt de beste beslissing van je leven!!
Het is gebeurd!
Ik verbaas me er over goed ik me voel.
Ik heb echt nu al spijt dat ik er zolang mee heb gewacht.
Zijn er dames die een borstverkleining hebben gehad en waarbij bovenstaande klacht weg is gegaan?
Wat fijn dat je je er zo goed over voelt! Hoe lang moet je in het ziekenhuis blijven nu?
Als het goed is, 1 nacht.
Voorlopig is dat zo. Maar kan ook 2-3 zijn.
Ik had op 2 gerekend, dus was leuke verrassing dat misschien 1 voldoende is.
Dan hoop ik ook voor je dat 1 voldoende is! Mag ik vragen wat je oude maat was en wat (hopelijk) je nieuwe maat wordt? En hoe heb je dat bepaald? Dat lijkt me namelijk best lastig. Ik denk zelf wel regelmatig na over een borstverkleining, maar ik vind tot nu toe mijn klachten nog niet ‘erg’ genoeg om het te gaan doen
Mijn fysieke klachten zijn ook niet erg. Maar mentaal wel.
Daarom heb ik zo lang gewacht want in een gezond lichaam snij je niet. Zoveel vrouwen krijgen borstkanker en ik doe dit dan zomaar.
Dus of het te erg is, is moeilijk te bepalen.
Ik zou als het niet erg is, wel wachten na kinderen of kinderwens afwezig.
Ik heb gewoon gezegd tegen PC: ik wil dat je er iets van maakt waar ik gelukkiger mee kan zijn.
Ik vermoed D. Ik ben best rond, maat 44-46.
Maar een goede PC kiest dat deels zelf ivm je lichaam of in overleg.
Ik ben echt blij voor jou dat je dit nu gedaan hebt, het klinkt alsof je er heel erg aan toe was.
Je moet wel veel vertrouwen hebben in je PC als je kan zeggen dat hij iets mag maken waar jij gelukkig mee bent. Had je dat vertrouwen meteen al of heb je verschillende chirurgen gesproken? Ik hoop dat er voor jou iets moois uit komt en dat het herstel goed gaat!
Kennis had zich door hem laten opereren en ik vond dat goed.
Zij vond het nen toffe vent.
Mijn eerste afspraak was door stress wat stroever.
Maar van middag was het nog 2 minuten gezellig bij het aftekenen voor operatie.
Ik vermoed dat de meeste vrouwen iets meer over leggen maar ik denk dat je bij bvk sowieso de PC beetje vrijheid moet geven.
Ook hij kan niet 100% zeggen wat het wordt.
Maar ik vertrouwde hem wel.
Ik was er inderdaad heel erg aan toe.
Ik blijf het een egoïstische ingreep vinden, maar ik begon in te zien dat het mentaal wel nodig was.
Die van mij zei vantevoren ook “ik maak iets wat bij je lichaam past” ik kreeg geen maat garantie of iets, ik had alleen echt met klem aangegeven dat ik zo klein mogelijk wilde
Goed.
Bedankt om te vragen.
De wondverzorging en verwijderen van drains vond ik wel pittig.
Hopelijk morgen ontbijt, wondverzorging en naar huis.
Ik ben wel 1.5 uur onderweg en dat durfde ik niet proberen vandaag.
Sowieso hebben artsen heel weinig gevoel voor cupmaten hoor. Ik heb in een lingeriezaak gewerkt waar er regelmatig vrouwen kwamen met borstvergrotingen (of verkleiningen). En dan zeiden ze: ‘ja ik heb nu 70D volgens de arts!’, bleken ze 65G te hebben ofzo. En dan waren ze vaak helemaal niet blij want het is bijna net zo moeilijk een bh vinden voor als je bijna plat bent of als je 65G of H hebt Dus ik zou niet vertrouwen op een maatgarantie maar dat een arts iets creëert wat bij je lichaam past
Ik twijfel om een verkleining te nemen. Ik heb een f cup en een maat 38. 3 jaar borstvoeding gegeven en heb er nu serieus last van met slapen etc. Het gewicht op mijn borst is mij te veel en voel het ook trekken dagelijks. Ook zijn het nu slappe borsten geworden.
Twijfel omdat ik bang ben voor littekens die lelijk genezen en narcose lijkt mij ook doodeng.
Ohja en herstel met een peuter…
Narcose heb ik eigenlijk geen seconden over nagedacht. Maar ook zonder angst kan ik meedelen dat ik daar echt geen last van gehad heb. Behalve misschien moe de dagen erna, maar je hebt toch je rust nodig, dus dat is geen vervelende bijwerking.
Littekens… Tja ook mijn angst. Maar die horen bij een bvk.
Ik kan je na 4 weken zeggen dat ik blijer ben met mijn litteken borsten dan mijn grote, natuurlijke hangers.
Herstel met een peuter: dat lijkt me heel pittig. Je kan/mag de eerste weken niets zwaars heffen.
Ik kon het al el na 1,5 week, maar het mag gewoon niet. Ik vind dat zonder peuter al frustrerend.
Als je alleen woont, wacht je best nog. Als je een partner hebt, moet hij/zij heel duidelijk weten dat jij weinig mag doen in huishouden/verzoring kind.
Ik kan je ook zeggen dat ik echt spijt heb dat ik het geen 10 jaar eerder heb laten doen.
Als je kinderwens voldaan is en je het echt heel graag wil dan moet je een afspraak maken met een PC. Niet dat je het dan hoeft te doen, maar informeer je!
Zoveel vrouwen zeggen dat ze maar van 1 ding spijt hebben, namelijk het uitstellen.
Wow bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Partner vindt het geen enkel probleem om zorg/huishouden op zich te nemen. Tis meer dat ik een controlfreak ben en alles toch in handen wil nemen.
Ik wacht dan zoiezo eerst wel af dat zoontje misschien wat ouder is. In frustratie te voorkomen. Gelukkig nog jong
Maar er kan altijd wat anders tussen komen, niet?
Delegeren kan je vrij snel terug doen.
Ik weet niet hoe het in Nederland met de wachtlijsten zit, in België zijn die ongeveer 3 maanden, dus daar moet je ook wel rekening mee houden.
@perenboom Misschien beter hier verder babbelen?
Ik kende iemand met een bvk, ook resultaat gezien en heb gewoon die chirurg genomen. Het was toevallig ook een grotere naam in groot universitaire ziekenhuis in mijn buurt.
Ik had ook geen fantastisch gevoel overgehouden aan mijn eerste consult, maar wilde het gewoon en was na jaren twijfelen het beu. De beslissing was voor mij al gemaakt bij het telefonisch vast leggen van de afspraak.
Jammer dat je zijn opmerkingen niet leuk vond om te horen. Maar goed, als er 1 plek is waar eerlijk zoiets gezegd kan worden, is het misschien wel bij de plastische chirurg. Al was het misschien niet nodig om het te benoemen als je er zelf niets over zei.
Ik heb ook geen voor en na foto’s gezien. Uiteindelijk vind ik dit ook niet nodig. Ieder lichaam en borsten zijn anders en genezen verschillend.
De enige reden dat ik voor en na foto’s nuttig vind, is dat je een realistisch beeld kan krijgen. Zeker niet alle na foto’s zijn mooie, perfecte borsten, maar soms gewoon kleindere borsten met opvallende littekens. Uiteindelijk heb je niets aan de na-foto’s van iemand anders. Je vindt er genoeg op het internet.
Ik heb het nooit over mijn toekomstige, nieuwe cupmaat gehad en de dokter ook niet. Je leest toch heel vaak dat er geen exact vooraf bepaalde cup kan beloofd worden. Dus ook normaal dat de dokter je iets ‘vaags’ beloofd.
Ik heb gewoon gezegd: ik wil iets dat bij mijn lichaam past en heb dat ook gekregen.
Met dit bericht besef ik dat mijn borsten vandaag exact een half jaar oud zijn.