Ja heerlijk!! Ik koop altijd van die potjes voor bij de kaas
Wat is je favo rosé?
Dat ziet er echt heerlijk uit! Wat zit er in dat zwarte schaaltje rechtsbovenin? Olijven in een soort pakketje ofzo?
Olijven inderdaad met ansjovis er omheen! Ik dacht dat het zout zou zijn maar was meer zuur, wel heel lekker vond ik!
Ik wil morgen eens een iets fancier plankje maken dus ik wou er graag een jam bij doen maar welke raden jullie aan (als het kan gewoon iets van de AH)? En bij welke kazen past dit dan?
Mijn favoriet is vijgen! Past eigenlijk overal wel goed bij, elke supermarkt verkoopt het ook wel in een bepaalde variant. Pure vijgencompote is lekker, maar bijvoorbeeld vijgen-appel of vijgen-port is ook heel goed. Volgens mij staan er bij de appie bij de Franse kazen altijd wel van die kleine potjes.
Kweepeer vind ik ook altijd lekker!
Jumbo Rode Druiven Dipper 45g - Meer jam
Deze van de jumbo vind ik ook lekker! En past ook wel bij veel soorten kaas.
Kweepeer is heerlijk inderdaad, of je doet iets minder fancy en je haalt een grote pot van dit.
Hier standaard in huis naast andere kweepeer/vijgen dipjes
Ohh ja welke ik zelf ook een halfjaartje geleden heb ontdekt is balsamico kaneel dip van Voets, maar die vind je niet bij AH (wel bij speciaalzaken)
https://www.ah.nl/producten/product/wi133946/bonne-maman-vijgen-confiture
Ik heb altijd deze. Vind die echt mega lekker. Snap dan ook niet dat mensen van die mini potjes kopen voor €3, terwijl dit een fullsize pot is met echt geschikte jam voor kaas.
Niet de beste foto, maar helaas de enige foto die ik heb. Grote (kidsproof) borrelplank:
Ik heb laatst op de markt in Amsterdam deze balsamico crème met vijgen en dadels gehaald. Heerlijk bij elke kaas, maar wil het het liefst puur naar binnen gieten, het is echt amazing lekker
Er bestaat een heel topic over kaasplankjes
Kaasplankjes zijn leven
Van de week heerlijke Terschellinger kaas gekocht, echt genoten
- knoflook - basilicum Terschellinger
- mosterd - peper Terschellinger
- extra oud Terschellinger (was echt het aller lekkerste)
M’n favo toastjes zijn de wasabi van Mitsuba. Heerlijk met heksenkaas, kipkerrie of kip samba (of gewoon zo)
Favo combi: wasabi toastje met brie en heksenkaas.
Cynthia is this you?
Itscynthiaforyou