Lijkt me leuk om mee te lezen, maar ligt er ff aan of het boek te leen is in de bieb! Boeken klonken goed verder
Oee die tweede lijkt me tof! Ben ook zeer benieuwd naar de verfilming… Zou het een idee zijn om een soort dubbele club te doen? Boek + film? Of is dat too much?
Dat vind ik eigenlijk wel een leuk idee, de film staat op Netflix toch?
@Alocasia klopt! Heb de film al gezien maar wil het boek alsnog wel lezen! Mexican Gothic lijkt me ook leuk
Vind ik ook een leuk idee! Er was ook een filmclub topic die een beetje doodgebloed is, dus als we dat willen kan die weer worden afgestoft.
Oeh, als het Mexican Gothic wordt doe ik mee! Heb hem recent gekocht haha
Goed bezig @Evenveel! @Briseis dat lijkt me leuk! Kunnen we het boek vergelijken met de film.
Mogen we nog boeken aandragen? Ik ben benieuwd naar i’m thinking of ending things
Wil iemand nog wat aandragen?
Leuk dat er in ieder geval interesse is om mee te lezen ik vond het de afgelopen keren ook erg leuk! Zeker met dit weer, heerlijk leesweer
Ik maak zaterdag een poll. De optie om voor I’m thinking of ending things film + boek te doen zal ik daarin meenemen. @lapzwans afgaande op de poll die jij eerder hebt gemaakt zal ik Lolita ook meenemen in de poll voor zaterdag.
Dan nog een checkvraag: mocht je meedoen nav het gekozen boek, is eind oktober dan een goede deadline voor jou? (1 november bespreken)
- Ja, perfect
- Nee, liever eerder
- Nee, liever later
0 stemmers
Ook vanwege boeken reserveren bij de bieb/aanschaffen.
Misschien is de jonge bruid wel leuk? Is een wat ouder boek en ik ken het verder niet, maar het klinkt wel als een leuk verhaal.
Exit: al lijkt deze me nog leuker
Ik wil ook graag een keer meelezen!
Ik zou het achtste leven (voor brilka) van Nino haratischwili willen voorstellen!
Je weet dat dat een boek van 1280 pagina’s is? Haha
Vind ik persoonlijk wel echt te dik voor een leesclub, al is het een prachtig boek natuurlijk
Ja, ik laat me niet echt afschrikken door pagina’s, haha. Soms heb je een boek van 300 pagina’s waar niet doorheen te komen is…
Ik zou Rebecca van Daphne du Maurier willen voorstellen Is een beetje een donkere/gothic classic. De Netflix verfilming komt ook uit in oktober.
voor een samenvatting: https://www.goodreads.com/book/show/27823798-rebecca
trailer van de film: https://www.youtube.com/watch?v=LFVhB54UqvQ
Deze lijkt me ook wel wat.
Jaaaa Rebecca en Frenchman’s Creek wil ik nog graag van haar lezen
Mij lijkt Murder on the Orient Express ook heel leuk!
Samenvatting boek:
Trailer:
Edit: ik wilde de samenvatting van de NL versie posten maar dit is niet gelukt zie ik, die is er wel als je dat fijner vindt lezen. Moord in de Orient Express.
Ik zie dat Rebecca ook is aangedragen, daar ben ik ook wel benieuwd naar
Niet ontopic: maar Kiley Reids boek is een enorme aanrader! Reid weet klasse, privilege en subtiel racisme enorm goed te vangen zonder het de hoofdlijn is in het verhaal. Vind de hoofdpersoon daarnaast enorm logische keuzes maken. Meerdere scenes over hoe zij met racisme dealt en dilemma’s die ze heeft zijn bijna 1-op-1 hoe ik het ook ervaar (twijfel aan iemands intenties, verontwaardiging, wanneer laat je het gaan) en daarnaast enorm leuk plot: ik heb drie dagen aan het boek vastgezeten en elke vrije seconde gelezen.
Dank voor alle inzendingen! Echt top zoveel.
Hierbij de poll:
- Lolita - Vladimir Nabokov
- Mexican gothic - Silvia Moreno-Garcia
- I’m thinking of ending things - Iain Reid
- De jonge bruid - Alessandro Baricco
- Such a fun age - Kiley Reid
- Het achtste leven (voor brilka) - Nino Haratischwili
- Rebecca - Daphne du Maurier
- Murder on the Orient Express - Agatha Christie
0 stemmers
Ik zou voorstellen dat als er een boek met verfilming gekozen wordt, we dan ook bepalen of we die met een aantal die het wil samen kijken na het lezen? Dat komt dus later als het van toepassing is.
Ik sluit de poll op maandagochtend en dan kiezen we de winnaar. Dan heeft iedereen ook genoeg tijd om het boek te lenen, aan te schaffen, wat dan ook.
1 november wordt de bespreekdatum.
Ik ben benieuwd!
Ik werd getipt op dit topic, zo leuk dat het weer actief is! I’m in! Benieuwd welk boek het wordt.