Boekenclub: Jonathan Franzen - Kruispunt

Even een vraag voor degenen die al verder zijn of het boek uit hebben:

Ik vind het zoveel namen in het begin. Heb daar altijd moeite mee. Is het heel belangrijk om bij te houden wie wie is? Dan moet ik dat echt gaan opschrijven, maar heb daar niet zo’n zin in, haha.

1 like
Samenvatting

Nee, ik ben nu tegen het einde en veel verhalen met namen die ineens inschieten worden relatief vroeg afgerond. Belangrijkste namen komen verder in het boek prominenter naar voren.

1 like

Heb ik ook hoor, moet er nog even inkomen…

Ja het is echt even inkomen, op de helft wilde ik hem niet meer wegleggen!

1 like

Ik ben gister ook begonnen en nu op pagina 80 ongeveer. Heel anders dan wat ik normaal lees qua genre en manier van schrijven (komt waarschijnlijk doordat ik normaal in het Engels lees), maar wel interessant. Ik ben heel benieuwd naar de rest!

1 like

Gisteren kon ik het boek ophalen uit de bieb, ben dus ook begonnen. Wanneer wordt het boek besproken, ik kan dat niet terugvinden? Ik zie alleen staan dat iedereen eerst het boek uit wilt lezen.

2 feb lees ik

Ik heb m uit! In 1 dag, kon m echt niet wegleggen 's nachts

Volgens mij was het idee zondag 2 februari, vanaf een uur of vijf.

Thanks @vitaminwater @Fredje ik zet het in mijn agenda. Eén dag ga ik echt niet redden

Hi allemaal! Nieuw hier, ik lees ook graag mee! :slight_smile:

4 likes

@Chaussures leuk! Welkom!

Ik ben benieuwd:

• Ik heb hem uitgelezen
  • Ik ben nog bezig
  • Ik ga nog beginnen
  • Ik had hem al gelezen
  • Ik ga hem niet lezen

0 stemmers

Ik ben begonnen aan het luisterboek, maar totnutoe vind ik het nog matig. Vooral omdat de vertelwijze anders is dan ik had verwacht, denk ik.

1 like

Ik heb het boek nog niet te pakken gekregen dus ik gok dat ik het niet ga redden

Ik moet nog zo’n 60 pagina’s. In het begin vond ik het maar niets, maar nu vind ik het mega spannend en kan ik haast niet meer stoppen …

Ik was niet van plan om dit boek te lezen, maar nu lees ik hier zoveel positieve reacties dat ik hem toch maar gekocht heb. Ik ben benieuwd!

Poeh ik moet ook nog beginnen eigenlijk, maar dit weekend lekker rustig en zin om te lezen, dus ik heb goede hoop!

Ik moet ook nog beginnen. Ben alrikd veel boeken tegelijk aan het lezen, dus moet eerst even 1 uit hebben. En dan dit weekend of vanaf morgen beginnen

Toevallig gisteren met dit boek in mijn handen gestaan in de boekhandel. Ga hem denk ik toch halen straks, want lijkt me wel leuk om het een keer via een forum te bespreken! :slight_smile:

Fijn om te lezen! Ik ben erin begonnen en heb nu telkens geen zin om het boek te pakken. Vind het best tegenvallen. Ik zal dit weekend nog eens een poging wagen

Ik luister hem tijdens mijn werk en hoewel ik de vertelwijze wat minder vind intrigeert hij wel. En ik denk ook elke keer: hoe heeft dit kunnen gebeuren? Eigenlijk is het te bizar voor woorden.

Ik las trouwens de flaptekst en die vind ik zelf dus best al dingen verraden.