Ja vind ik ook wel idd! Denk dat je een bepaald type persoon moet zijn om die boeken leuk moet vinden, ben zelf best een boekenwurm maar die trok ik echt niet
Kom hier dat ik U kus heb ik al gelezen, dus ik heb mijn stem gewijzigd naar De Testamenten. Kan je dat boek lezen als je niks anders van Atwood hebt gelezen? Ik dacht namelijk dat er boeken aan vooraf gingen.
Goed punt. Vorige ronde werd er volgens mij ook eerst gestemd over het genre he? Nu staat er van alles door elkaar. Ik heb het idee dat de andere boeken die meerdere stemmen hebben wel oke zijn voor een boekenclub? Dan moeten we daar misschien meer op focussen.
Maar even nog de uitslag van de poll afwachten. Als het merendeel wel Haruki Murakami wil dan is dat natuurlijk ook oke
Maar moet je daarvoor niet de voorgaande delen hebben gelezen? Of kan het lost van elkaar gelezen worden?
OMG! Ik pas net mijn post aan. Dat dacht ik dus ook! Je hebt het over Atwood, toch?
Kom hier dat ik U kus kan je afzonderlijk van de andere titels lezen.
Yes. Ik weet dat het zich afspeelt na het âgewoneâ verhaal. Maae heb zelf alleen gedeeltelijk de tv serie gezien
Heb zelf de Testamenten al gelezen, vind het inderdaad een boek waarbij je deel 1 gelezen moet hebben om er goed in te komen.
Als het Murakami wordt, doe ik ook niet mee. Ik heb 1 boek van hem gelezen (Norwegian Wood, geloof ik), maar wat een enorme opgave was dat, zeg. Echt heel saai en lang en pfff. Dat doe ik mezelf niet nog eens aan. Ik ben inderdaad ook bang dat het geen goede keuze is, nadat Emma wel een beetje gefaald is.
De Testamenten wil ik wel lezen (en daar heb ik nu dus voorlopig op gestemd), maar eerlijk gezegd lijkt me dat ook niet ideaal, want daarmee sluit je iedereen uit die The Handmaidâs Tale niet heeft gelezen.
Eens met wat je zegt.
Lastig, willen we een nieuwe poll zonder deze titels ( zijn alle andere titels wel toegankelijk voor iedereen?) of laten we het zo en lezen dan dus alleen de mensen van de âwinnaarâ?
Laagdrempelig zijn ze niet, maar dat is toch niet het doel van een boekenclub. De andere opties zijn ook niet laagdrempelig en bijvoorbeeld de Alchemist vond ik dan weer niet om doorheen te komen. Het was handiger geweest om deze discussie te starten voordat we gingen stemmen denk ik in plaats van achteraf een hele schrijver afschrijven (see what I did there).
Net als een aantal anderen was het me niet opgevallen dat er een nieuwe ronde was gestart dus ik kom inderdaad laat met mijn suggestie.
Laagdrempelig hoeft niet het doel te zijn van een boekenclub maar als men gaat strugglen om het boek uit te krijgen dan lijkt de boekenclub me ook niet geslaagd. Overigens zou het uitkrijgen van een boek ook geen doel opzich moeten zijn. Maar een deel lezen is noodzakelijk voor een goede bespreking.
Ik kan Murakami zelf trouwens waarderen dus het is zeker niet mijn missie om hem in zân geheel af te schrijven.
Wat is je suggestie dan? Die heb ik gemist. Ik denk dat je een flinke aanname doet met dat veel mensen gaan strugglen. Ik heb er geen problemen mee hoor als we iets anders doen, maar het is best een gedoetje met organiseren en deadlines voor suggesties en dan een poll en als we dan achteraf weer beginnen met discussie moeten we het riedeltje opnieuw doen
Meeste stemmen gelden toch gewoon? Ik bracht het enkel op. Ik zie nu dat Murakami niet meer bovenstaat, dus dat âprobleemâ heeft zichzelf al opgelost. Al staat nu De Testamenten bovenaan en daarover wordt ook gezegd dat men beter eerst de voorgaande boeken leest.
Nah zo vind ik het ook niet helemaal. Je kan wel met 30% van de mensen op 1 boek stemmen dat dan âwintâ, als de rest afhaakt is er ook geen klap aan. Maar ik doe iig niet mee met the testaments want wil idd eerst de andere lezen
Ik heb mijn stem terug aangepast maar Kom hier dat ik U kus want ik wacht inderdaad ook maar met De Testamenten, maar dan staat Murakami weer bovenaan.
Jaja ga je nu strategisch stemmen of niet
Wauw net Expeditie Robinson, wie zit er in het Kus bondje?
Dat gaat dus niet of ik kijk verkeerd naar de poll.
Edit: Ik kan mijn stem wijzigen naar 't Hooge nest
Ik kijk vol spanning naar hoe de poll eruit komt te zien
Wanneer houdt het stemmen eigenlijk op?