Boekenclub: Jonathan Franzen - Kruispunt

Vallen is als vliegen van Manon Uphoff.

Beschrijving

Wanneer haar zestien jaar oudere zus, uitgehongerd en uitgedroogd, van de trap valt en sterft, doet dat als een vonk de woede van de schrijfster ontbranden. De dood van Henne Vuur, ooit haar ‘schaduwmoeder’, dwingt haar een gruwelijk en angstwekkend verleden onder ogen te zien.

4 likes

Zal ik vanavond na 20.00 een poll aanmaken? Ik ga even terug zoeken hoe het vorige x gedaan werd met planning. Iemand die het leuk vindt om de planning op te zetten?

6 likes

Ben nu met the way of kings bezig en wat is dit toch heerlijk!

1 like

Is goed!

Het lijkt mij wel fijner om dit keer gewoon 1 deadline te stellen en daarna het boek in zijn geheel te bespreken. Maar misschien kunnen we hier vanavond ook een polletje over maken. Dus of een wekelijkse planning of gewoon 1 deadline

6 likes

1984 - George Orwell
Het Achterhuis - Anne Frank
De Alchemist - Paulo Coelho

1 like

Die heb ik nog niet en heb hem al een paar maanden in mijn mandje. Hij is sowieso dit jaar aan de beurt. :smile:

1 like

Eens! Een boek per maand ofzo en dan de laatste zondag van de maand misschien bespreken. Oh en als je tussendoor graag iets kwijt wil gewoon in zo’n spoiler met daarboven welk hoofdstuk dat gebeuren is.

Lijkt me veel fijner inderdaad!

8 likes

Ja dit lijkt me het handigste! Boek per maand is een prima optie!

1 like

Is vind ik de beste!

1 like

On topic: iets van Haruki Murakami

5 likes

yes pls

1 like

Gaan we zondag bv 12.00 uur kiezen?

1e poll:
Op welke manier bespreken we het boek?

• Zoals vorige x: per hoofdstuk (oid) bespreken
  • Hele boek lezen in een maand en dan bespreken
  • Hele boek bespreken in langer dan een maand (hoe lang dan?) en dan bespreken
  • Hele boek lezen in korter dan een mand (hoe lang dan?) en dan bespreken
  • Anders?

0 stemmers

2e poll:
Op welk boek stem je? Volgens mij heb ik alle suggesties in de poll gezet.

• The Lies of Locke Lamora – Scott Lynch
  • The Starless Sea – Erin Morgenstern
  • Life After Life/Leven na Leven – Kate Atkinson
  • De winter voorbij - Isabel Allende
  • Onder de paramariboom - Johan Fretz
  • Kom hier dat ik u kus - Griet Op De Beeck
  • Margaret Atwood – De Testamenten
  • Roxane van Iperen – ’t Hooge Nest
  • The Starless Sea - Erin Morgenster
  • Warbreaker – Brandon Sanderson
  • Het monster van Essex/The Essex Serpent – Sarah Perry
  • De verrader/The Sellout – Paul Beatty
  • The fifth season/het vijfde seizoen – N.K. Jemisin
  • De peetvader/the godfather – Mario Puzo
  • Vallen is als vliegen - Manon Uphoff
  • 1984 - George Orwell
  • Het Achterhuis - Anne Frank
  • De Alchemist - Paulo Coelho
  • iets van Haruki Murakami (en welke dan?)
  • Good Omens of American God – Neil Gaiman (welke dan?)

0 stemmers

Laatste twee boeken heb ik bij elkaar gedaan omdat ik niet meer keuzes in de poll mocht

Edit: oke er staat twee keer starless sea in, dus heb een beetje zitten kutten, sorry.

Haruki Murakami - ten zuiden van de grens?
Maar heb nu zelf wel op een andere gestemd, zou het jammer vinden als mensen afhaken vanwege Murakami maar heb Atwood net gelezen :sweat_smile:

1 like

Wil iedereen die op Haruki Murakami stemt een optie geven voor welk boek? Of bv @Ferngully /andere opties liken als je ook dat boek wil? Dan zijn de specifieke boeken gelijk meegenomen in de poll. Ik zal mijn like dan even weghalen om verwarring te voorkomen.

Kafka on the Shore?
(ik hoor altijd dat dat mensen hun favoriete Murakami is)

2 likes

Nooo ben dit ooit begonnen maar kwam er eecht niet doorheen haha.

Maargoed meeste stemmen gelden, zal blijken uit een poll

Ik ga me even bemoeien met jullie (onze) boekkeuze. Aangezien het vorige boek maar weinig populair was en bijna niemand erin kon komen, zou ik het lezen van een Murakami eigenlijk afraden. Over het algemeen vind ik zijn boeken namelijk niet erg laagdrempelig. Misschien is het daarom voor de succeservaring beter om een ander boek te kiezen, maar that’s my two cents. Als het toch Murakami wordt lees ik deze ronde niet mee en wacht ik weer af. :blush:

7 likes

Ik vind Murakami ook niet echt boekenclubberig! Zijn beste boeken (vind ik dan) zijn ook vrij dik.

Ik vind het wel geschikt voor een boekenclub, maar niet zo vroeg in het seizoen.