Het lijkt wel alsof de meesten afgehaakt zijn? (Hiermee doel ik niet op de mensen die posten dat ze achterlopen maar er wordt sowieso veel meer gepost dan op het begin. Echt heel veel mensen hadden het boek toch? Ook gekocht of al thuis?)
Ik ben inderdaad afgehaakt! Niet omdat ik het boek niet boeiend vond maar het is lastig te combineren met mijn studie op het moment. Ik lees nog wel mee en ben sowieso van plan bij een volgende boekenclub weer mee te doen.
Ik loop behoorlijk achter dus kan niet echt meeposten. Ik lees hier wel stiekem mee zodat ik het iets beter begrijp als ik ga lezen haha. Maar ik herken me erg in je vorige post. Het is (in het Engels) moeilijk en het kost moeite om het te begrijpen. In ruil daarvoor krijg je niet een heel grijpend verhaal. In ben deze week ook begonnen bij een nieuwe baan dus ik kan m’n hoofd er nu helemaal niet meer naar zetten.
Ik lees nog wel mee! Vind het wel best moeilijk om me aan het schema te houden, het duurt steeds even voor ik erin kom en dan wil ik het liefst meteen een groot stuk “wegwerken” haha. Dus loop soms een beetje voor, dan weer achter en weet soms ook niet echt wat ik er over moet posten
Ik lees nog wel af en toe een stukje maar weet ook niet zo goed wat ik er over moet posten. Zoals iemand eerder al zij, misschien is het een idee om de volgende keer met vragen te werken? Die zijn online genoeg te vinden en geven de discussie misschien iets meer richting.
Ik doe ook nog mee maar weet ook niet zo goed wat ik er over moet zeggen. Ik lees in het Engels en vind het wel te doen maar als ik hier dan weer dingen lees dan mis ik soms wel dingen haha.
Ik lees ook nog steeds mee, maar merk wel dat ik het lastig vind om iedere week iets te zeggen. Ik heb vooral zin om straks het boek uit te hebben en dan in zijn geheel te bespreken! Maar inderdaad, vragen kunnen wel helpen! Ik zal eens nadenken of ik er een paar kan bedenken.
Ik heb ook weer bij gelezen.
Ik vraag me af wat ze bedoelen met het lot dat Jane Fairfax niet kan ontlopen, en dat ze uitgesteld heeft maar nu toch echt aan moet geloven. Bedoelen ze het werk als leraar? (blz. 139/140).
Wat ik verder opvallend vond:
-
Op bladzijde 158 komt het klasse verschil wel heel duidelijk naar voren. Spijtig dat de Martins geen betere positie bezitten in het leven, want dan konden ze wel met elkaar omgaan, maar daar kan nu echt geen sprake van zijn.
-
Verder vond ik Frank na een tijdje best irritant worden, hij bleef maar doorgaan over hoe geweldig fantastisch alles was en het kon allemaal niet beter. Ik had gehoopt dat hij meer op meneer Knightley zou lijken (qua eerlijkheid), maar helaas.
Ik kom heel moeilijk in het boek. Pak het ook niet snel op, waardoor ik toch steeds wat achterloopt.
Wat ik wel opvallend vind is dat het uiterlijk heel erg beschreven en benoemd word. En dat iemand mooie brieven kan schrijven, goed muziek instrument kan spelen.
Emma vind ik niet meer zo vervelend als in het begin van het boek. Weet niet precies waardoor het komt.
Ik ben ook weer bij. Ik zit er ook weer goed in nu, dus ik denk dat ik maar gewoon door ga lezen. Normaal gesproken lees ik een boek in maximaal een week uit, dus ik vond het echt heel erg wennen om het nu zo uit te smeren. Merk ook dat ik het minder prettig vind om op deze manier te lezen omdat ik dan steeds weer opnieuw in het boek moet komen. Ik heb wel zin in dat straks iedereen hem uit heeft en we het gehele verhaal kunnen bespreken!
Ik heb hem al uit haha, zo langzaam lezen werkt voor mij echt niet. Ik zal me weer melden als iedereen hem ook uit heeft!
Ik ben ook weer bij. 50 bladzijden per week werkt voor mij juist wel want anders ga ik hem nooit uitlezen denk ik. Dit doel geeft me echt een stok achter de deur om het boek te pakken.
Ik ben wel benieuwd of jullie denken dat Emma toch gaat zwichten voor Frank, of mevrouw Weston gelijk heeft en Jane Fairfax en meneer Knightley samen komen, en met wie Harriet uiteindelijk gaat trouwen!
Edit: het was niet de bedoeling om jou te citeren!
Ik heb het boek al een tijdje uit en heb daarna ook de miniserie van de BBC gekeken. Als je het verhaal te traag vond gaan kan ik die aanraden! Zit meer tempo in en geeft ook meer informatie, is wat duidelijker. En de acteur die mr. Knightley speelt is heel leuk!
Oh wat leuk dit!! Altijd al bij een boekenclub willen zitten! Ik zal even kijken of ikt nu krijg bijgelezen en anders doe ik mee met de volgende!
Ik loop gigantisch achter. Druk, moe en niet eens de tijd en zin om maar 1 hoofdstuk per dag te lezen. Zo slecht. Komend weekend ga ik er echt tijd voor maken. Echt hoor. Moet gewoon.
Volume III
- Ik heb het boek al uit
- Ik loop voor
- Ik loop perfect op schema
- Ik loop iets achter
- Ik loop enorm achter
- Ik ben gestopt
- Ben überhaupt nooit begonnen
0 stemmers
Ik loop heel mooi op schema! Ik had van te voren wel andere verwachtingen van deze boekenclub. Best jammer dat het nu zo loopt, dat @Blarn en ik de enigen zijn die op schema lopen.
Anyway, ik heb hier eerder iets gepost dat ik me niet zo snel erger aan personages in boeken. Ik kom daar zeker op terug nu mevrouw Elton in het verhaal is geïntroduceerd. Nog nooit zo vaak gedacht van mens hou je bek toch. Pff haha.
Ik heb tentamens dus dat is mijn excuus. Heb voor niets anders tijd dan leren, eten en slapen.
(En forummen, en netflixen, en appen met vriendinnen, en youtube…maar lezen is een enorme opgave hehe.)
Ik ben ook afgehaakt helaas. Ik kan nu niet de concentratie vinden om een boek te lezen. Jammer.
Als het een boek geweest met wat ‘makkelijker’ taalgebruik, waren er dan minder mensen afgehaakt?