Boekenclub: Jonathan Franzen - Kruispunt

Ooh zo fijn om boeken te kopen :heart_eyes: Of om ze überhaupt in je handen te hebben. Ik heb al jaren een ereader maar ik mis sinds deze zomer heel sterk het kunnen vasthouden van fysieke boeken. Dat ik niet meer in een boekenwinkel werk zal vast ook invloed daarop hebben. Na dit boek (of eerder) ga ik denk ik een abonnement bij de bieb nemen.

Zo ben ik ook echt verliefd op 't formaat van dit boek! Zo klein, heerlijk! Of ben ik daarin de enige? :see_no_evil:

Sorry voor de vreselijke nagellak hahah. Ik heb alle weken met post its verwerkt in 't boek. Vanavond ga ik echt beginnen.

6 likes

mijn boek is pas net binnen (vorige maandag besteld).
kleine tip: bestel niet via Book Depository. ik heb twee boeken besteld (waaronder Emma) en van beiden heb ik een super lelijke versie ontvangen in plaats van de versie die ik gekozen had.

maar goed, dan lees ik Emma wel in het lelijk.

ik nog maar 9 boeken en dit is al de derde keer.
blijkbaar komt dit vaker voor, als ik het zo lees op internet.

Ik heb mijn boek in mijn kamer in België laten liggen, terwijl ik nu voor een week bij mijn ouders in NL ben :frowning: Huil. Ik had zelfs een gele post-it opgeplakt, voor als ik hem zou lezen in de trein

1 like

Ik ben gisteren begonnen, en het ging heel snel? Ik wil nu ook niet verder lezen, want dan vergeet ik wat ik wel/niet kan zeggen aankomende bespreking haha :joy: Misschien waren notities maken wel handig

1 like

Dit had ik ook! Ik ben nu net klaar met de 7 hoofdstukken van de week en het ging veel sneller dan ik verwachtte. Ik vind het zelfs leuk om te lezen. :scream: Dat had ik niet verwacht want meestal moet ik echt worstelen om door klassiekers te komen.

5 likes

Jaa precies! Ik heb zelfs nog opgezocht of ik niet een makkelijke versie had haha, want het las veels te makkelijk weg. Naja alleen maar chill! Misschien dat we het later in het boek moeilijker gaan krijgen hahah

1 like

Haha ik heb hetzelfde gedaan. :grimacing: Maar hopelijk blijft het zo, dan ga ik hierna ook nog Pride and Prejudice lezen want dat wil ik ook al jaren.

2 likes

Ik heb het ook een keer gehad. Ik let daarom altijd heel erg op de ISBN en uitgever, zodat ik zeker weet dat ik de goede bestel. Heb ze toen wel gemaild en dat het jammer is dat hun afbeeldingen niet altijd overeenkomen. Ik geloof dat ze toen zeiden dat dat niet te controleren viel. :sweat_smile:

Pff ik hoop dat ik het haal. Hoofdstuk 7 is bij mij tot blz. 75 of zo en ik ben nu op blz. 12. Donderdag moet ik een opdracht inleveren en daarna ga ik lekker lezen in de avond.

Ik ben ook pas net begonnen en heb vrijdag een deadline dus weet ook nog niet of ik het haal. Ga morgen wel met de trein dus heb dan wel tijd om te lezen zonder dat ik me schuldig ga voelen haha

Wow wat een verschil, bij mij tot blz 54.
Kom er trouwens heel moeilijk doorheen. Hele lange zinnen en woorden die ik niet begrijp. Ben de woorden tussendoor aan het opzoeken. Hoop dat het wel wat makkelijker word.

1 like

Ik heb net gekeken het is zelfs 100+ voor mij. Maar goed dat betekent alleen maar dat ik grotere letters heb toch. Het is alleen wel een mentaal obstakel. Ik probeer nu iedere dag een beetje te lezen en dat is heel leuk.

4 likes

Ik vind het ook nog lastig… Ik lees in het Nederlands, maar doordat ik 't lezen wat verleerd ben dwalen m’n gedachten steeds af en moet ik weer opnieuw beginnen. Het verhaal pakt me nog niet helemaal, maar ga nog even doorzetten.

2 likes

Ik loop ook achter. Ik lees altijd Engelstalig, maar merk dat ik hier toch meer moeite mee heb en ook om er in te komen. Momenteel ben ik een beetje ongemotiveerd. :sweat_smile:

1 like

Ik ben erdoorheen! En dacht dat het vandaag al besproken ging worden maar nog een dagje wachten.

1 like

Ik loop ook achter! Heb 1 hoofdstuk gelezen :joy: vind het Engels wel heel pittig. Ik hoop er dit weekend rustig voor te kunnen zitten en aan de zinsstructuren te wennen

1 like

Alles was uitgeleend bij de bieb dus ik heb hem nog niet :sob: Wel gereserveerd dus hoop dat hij er ergens volgende week is, en dan ga ik snel proberen bij te lezen

2 likes

Ah fuck ik ben per ongeluk al bij hoofdstuk 9
Moet echt die Romeinse cijfers eens uit mn hoofd leren
Hierbij trouwens ook mijn prachtige cover :heart_eyes: lol

8 likes

Ik dacht dat ik wel tijd had in de trein om te lezen, maar ik vergeet telkens het boek op mijn ereader te zetten… Ga kijken hoe ver ik morgen kom, maar vrees dat ik volgende week pas bijgelezen ben. Enorm balen want ik wil wel graag meedoen!

1 like