Yessss
Ik heb net deze voor een euro opgehaald via marktplaats, en gelukkig zat er onder de lelijke papieren omslag nog een mooie kaft verstopt!
Heb eerst in het Engels geprobeerd maar, is mij toch te moeilijk. Nu 1 gevonden in het Nederlands.
Ja echt zo heerlijk om te zitten en af en toe mensen te kijken!
Speciaal voor de boekenclub sticky notes besteld, niet dat ze voor dit boek op tijd zijn… Dan heb ik ze alvast voor de volgende om de verdeling in te plakken en evt kleine notities.
-
Ga je voor de Nederlandse versie of de Engelse? En waarom?
In het Engels, want dat vind ik een mooiere taal dan Nederlands. Ook lees ik al super veel in het Engels voor studie, dus het is ook een beetje gewenning. -
Wat voor verwachtingen heb bij het boek. Waar hoop je op en waar juist niet op?
Ik verwacht dat ik het erg leuk ga vinden, want qua genre valt dit wel in mijn voorkeur. Ik hoop heeel erg dat ik net als vroeger helemaal in het boek ga zitten, want dat heb ik al een hele tijd niet gehad. Dit komt voornamelijk doordat ik eigenlijk alleen nog voor mijn studie lees. Als ik eens een boek erbij pak dan voelt dat toch al snel vermoeiend, maar met de boekenclub hoop ik op dat extra zetje. -
Lees je vaker klassiekers of valt dit echt buiten je normale leesgenre?
Ik was toevallig net begonnen in Jane Eyre, maar die leg ik even weg voor deze! :). -
Hoe ga jij aan de slag? Ga je notities maken of juist plakkertjes gebruiken of alles vanuit je hoofd bij de bespreking?
Ik ga voor ‘het uit mijn hoofd doen’ haha, maar meestal onthoud ik opvallende dingen ook wel. -
Zie je ergens tegen op of heb je juist goede tips? Laat het ons weten. Zo helpen we elkaar.
Ik heb er zin in!! Ga zelf denk ik ook niet bij elk woord dat ik niet kennen het niet opzoeken, maar probeer het uit de context te begrijpen. Zo hoop ik lekker in het verhaal te blijven.
Mooie kaft!
Mocht iemand hem nog niet hebben: https://www.amazon.de/gp/product/0099589273/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1. Heb hem net besteld voor 5 euro (inclusief verzending) en komt dinsdag binnen!
Vanavond lekker lezen in bad!
Ik ga morgen langs de bieb in het centrum want mijn eigen filiaal heeft hem niet plus die heeft rottige openingstijden dus dan kan ik hem net zo makkelijk zelf even ophalen. Ik heb het boek waar ik nu in bezig ben bijna uit dus dan kan ik als het goed is meteen door
Ik ga trouwens voor Engels, vind ik over het algemeen fijner lezen en zeker als het het origineel is. Wat me opviel bij Pride & Prejudice was dat ik de humor vaak alleen kon afleiden aan de reacties van de karakters, in plaats van aan de uitspraak/gebeurtenis zelf. In die periode waren natuurlijk hele andere dingen normaal/gek dan nu dus opzich wel logisch, maar in de tussentijd heb ik wel meer boeken uit die periode gelezen dus ik ben benieuwd of ik dat nu nog steeds zo ervaar of dat ik de humor zelf wat beter snap.
Ik heb Engels gestudeerd dus voor m’n studie veel klassiekers gelezen, en daarnaast in m’n vrije tijd ook wel. Notities weet ik nog niet, hangt er net vanaf ik wat voor bui ik ben tijdens het lezen.
Ik heb 'm ook binnen! Ben benieuwd, hoop dat ik er wel door kan komen al heb ik vaak wel moeite met in een boek komen
Ik ga vanavond beginnen, zin in! Iemand al klaar?
Hoe ver ben jij met het eerste deel?
- Ik moet nog beginnen🙈
- Ik ben op ongeveer een kwart.
- Halverwege!
- Bijna klaar
- Klaar!
- Ik heb ‘m weggelegd.
0 stemmers
Ja, dat lezen in de metro wordt ‘m toch niet. Even kijken wat mijn leesmoment wordt nu haha
Ik gister stomtoevallig de film Emma (met Gwyneth Paltrow) gekeken en zag toen dit topic. Heb het boek net op m’n e-reader gezet en ga het gewoon proberen! Ben benieuwd! I love Jane Austen films, maar heb nog nooit haar boeken gelezen
Ik lees in het Nederlands en ben nu twee hoofdstukken ver. Ik vind het wel fijn lezen, soms wel lange zinnen maar dat vind ik nog niet storend. Vroeger moest ik altijd elk woord begrijpen en helemaal tot me door laten dringen waardoor lezen altijd super lang duurde en helemaal niet leuk was. Ik bedenk me de laatste tijd altijd als ik iets niet helemaal begrijp: hoe belangrijk is dit voor het verhaal? Vaak niet zo belangrijk en dan kan ik het makkelijker loslaten en gewoon verder lezen.
Ik had ‘m gereserveerd bij de bieb en ik heb het net opgehaald. Nu zie ik alleen dat het een adapted version is met vereenvoudigd Engels (en volgens mij ook minder tekst?). Ik twijfel of ik deze maar gewoon ga lezen of nog een andere ga zoeken
Ik had al heel lang een of andere editie met alle (of in ieder geval veel?) boeken van Jane Austen in één, maar het leest echt irritant. Het boek is zwaar en dik. Ik heb vandaag maar die oranje versie van gewoon Emma alleen gekocht in de winkel Lekker in schrijven etc.