Boekenclub: Jonathan Franzen - Kruispunt

Kun je je huidige editie niet terugbrengen en deze bestellen? Of heb je een ebook gekocht?

EDIT: Ik heb hem net besteld via Amazon (goedkoopste optie). Misschien dat je hem met deze prijs nog wel aan jezelf kan verantwoorden:

3 likes

1. Ga je voor de Nederlandse versie of de Engelse? En waarom?
Ik ga voor Engels, omdat het de originele taal is.

2. Wat voor verwachtingen heb bij het boek. Waar hoop je op en waar juist niet op?
Ik verwacht me lekker te ergeren aan Emma en hoop op een goede ontwikkeling van de personages en een wervelwind van emoties. :tornado:

3. Lees je vaker klassiekers of valt dit echt buiten je normale leesgenre?
Ik heb redelijk veel klassiekers gelezen. Jane Austen heb ik altijd links laten liggen (op Pride and Prejudice na), dus Emma wordt een goede aanvulling op mijn leesbagage.

4. Hoe ga jij aan de slag? Ga je notities maken of juist plakkertjes gebruiken of alles vanuit je hoofd bij de bespreking?
Ik heb geen idee!!! Aangezien we redelijk korte stukken lezen denk ik niet dat ik notities zal maken ofzo, maar mocht ik geniale ingevingen krijgen of erg onder de indruk zijn van bepaalde passages, zal ik ongetwijfeld foto’s met mijn telefoon maken of dingen bespreken in de whatsappconversatie met mezelf.

1 like

Yes, als het goed is, komt mijn boek donderdag binnen!

1 like

Zo’n leuk idee dit! Ik heb het stemmen een beetje aan me voorbij laten gaan, ik ben overal voor in.

Heb ook die mooie versie met linnen kaft besteld. Ik stel me zo voor dat ze in het Bol.com distributiecentrum wel een piek gemerkt hebben haha.

Ik ga er trouwens lekker blanco in, ik heb Emma nog nooit eerder gelezen of overwogen.

4 likes

Super bedankt voor het uitzoeken van alle weken @Booklover. Ik was in de beginpost aan het kijken om alle data in mijn agenda te zetten. Kan het kloppen dat bij deze week: ‘Week 2: Hoofdstuk 8 tot en met 13; (14 t/m 21 september, bespreking 21.09 na 12:00)’ Het 20 september moet zijn ipv 21 september?

1 like
    Engels. Ik zei eerst Nederlands omdat ik dacht dat ik die had, maar ik had toch de Engelse versie haha. Maar ik lees veel in het Engels, en volgens mij is Engels (qua spelling) minder onderhevig aan verandering dan het Nederlands, dus ik voorzie geen problemen.

2. Wat voor verwachtingen heb bij het boek. Waar hoop je op en waar juist niet op?
    Ik ben ooit begonnen in Sense & Sensibility en daar kwam ik echt niet doorheen :sweat_smile:. Dus ik twijfel, mogelijk leest deze lekkerder weg. Ik hoop het. Wel vind ik het altijd jammer dat Austen voornamelijk schrijft over de aanloop naar een romance. Ik wil juist ook weten wat er na de inlossing van de spanning gebeurt!

Voor mijn studie Nederlands veel klassiekers in eigen taal gelezen, maar ook in het Engels wel het een en ander. De laatste tijd wat minder, en meer modern gelezen.

4. Hoe ga jij aan de slag? Ga je notities maken of juist plakkertjes gebruiken of alles vanuit je hoofd bij de bespreking?
    Ik lees op e-reader, dus ik markeer in het boek met de tool de dingen die ik wil onthouden/die me aanspreken. Misschien dat ik nog wel wat notities maak, maar denk niet veel.

5. Zie je ergens tegen op of heb je juist goede tips? Laat het ons weten. Zo helpen we elkaar.
    Weet ik niet :smiley:

1 like

Ik doe ook mee en hoop enorm dat ik ondanks de drukte bij kan blijven. Heb net via Kobo The Complete Works aangeschaft, maar er is its misgegaan. :roll_eyes::roll_eyes:

1 like

5 likes

Ja, ik dacht dat het teveel moeite en tijd zou zijn voor 99 cent, maar ik heb geen zin om meerdere euro’s kwijt te raken en ik wil het boek z.s.m. Straks maar even mailen.

1 like

Ik ga vanavond een heel mooi plekje maken voor deze boekenclub in mijn bullet journal :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: (ik weet alleen nog niet hoe precies)

3 likes

Ja verdorie Bol heeft me een heel ander boek gestuurd en nu is de mooie hardcover uitverkocht :tired_face:

1 like

Kunnen we het boek nog wijzigen naar deze?

5 likes

Ugh, balen! Hopelijk maakt dit het een beetje goed:

13 euro via Amazon!

En anders die vintage classic versie die ik hierboven gepost heb, die versies zijn ook mooi! (wel paperback)

Yes besteld! Dankjewel <3 nu hopen dat ik thuis ben als hij komt haha…

1 like

Ahhh ik wist dat alle Austen boeken in die Vintage Classics uitgave waren (zoals die bovenstaande roze Emma), maar blijkbaar ook Wuthering Heights, Jane Eyre et cetera. Die zijn ook mooI!

Ik wilde ook altijd die Austen edities hebben, maar twijfelde ook over die clothbounds. Staan ook zo mooi samen. Maar deze dus ooook, denk dat ik dan maar verder ga in deze versies haha, gezien ik Emma nu toch in deze gekocht heb vanwege het kleine prijsje.

(aangezien we toch nog over weinig kunnen praten, dan maar even een cover appreciation post haha)

6 likes

Ik wil de klassiekers in een mooie uitgave, hardcover het liefst. Geen kleine lettertjes, want ik word ouder. Er zijn online zoveel edities beschikbaar, maar bijna bij geen enkele zijn de bladzijden te zien.

Hebben jullie een collectie en zo ja, van welke uitgever?

Edit: in het Engels.

Ik sla voor deze keer over, ik wil wel graag nog een keer meedoen, maar op dit moment gaat het ff niet lukken.
Veel leesplezier!

2 likes

Na alle prachtexemplaren wil ik graag mijn kringloopparel delen (deze uitgave is verantwoordelijk voor de Emma suggestie)

18 likes

Mn moeder kwam vandaag met haar exemplaar dus ik ben good to go!

Heb deze dus 15 jaar geleden ofzo ook al eens gelezen. Was echt gek op Jane Austen vroeger.

Mijn plan is om in de metro naar werk te lezen! Hoop dat ik lang genoeg van mijn telefoon kan afblijven. Ik was dus echt gek op lezen vroeger. Las zoooveel. Tegenwoordig heb ik helaas de concentratie van een bromvlieg. Ben benieuwd of ik het volhoud!

23 likes
    In het Engels, omdat deze beschikbaar is via Kobo Plus.

Ik heb de samenvatting gelezen en dat klinkt als een leuk boek. Ik hoop dat het een boek is waar ik door wil lezen en dat het niet te moeilijk is, vooral omdat ik de Engelstalige versie ga lezen.

Ik lees nooit klassiekers en het valt dan ook totaal buiten mijn normale leesgenre. Wel leuk om een keer te proberen!

Ik heb nog nooit bij een boekenclub gezeten en heb ook nog niet echt een beeld van waar ik notities van moet maken en waar we het over gaan hebben. Dus ik ga in ieder geval de eerste week even aankijken hoe/wat. Als me dingen opvallen in het boek ga ik ze in de notities van mijn telefoon zetten.

5. Zie je ergens tegen op of heb je juist goede tips? Laat het ons weten. Zo helpen we elkaar.
    Ik hoop dat ik en beetje bij kan blijven met het aantal pagina’s per keer en hoop vooral dat het boek niet te lastig is.