Bodypositivity

Zoals ik volgens mij al 100 keer benoemd heb, ben ik de afgelopen jaren 60 kilo afgevallen. Ik zit op het randje van een gezond gewicht/licht overgewicht. Voor het mooie zou er nog 5 kilo af moeten. In de tijd dat ik heel dik was ging ik goed met een jongen om en hij weet ook dat ik veel ben afgevallen. Nu is hij laatst bij mij in de flat komen wonen, maar we zijn elkaar eigenlijk nooit tegen gekomen. Gisteren kwam ik hem voor het eerst in jaren tegen en later appte hij me en hadden we gewoon een leuk gesprek. Toen stuurde hij net opeens: ‘Sport je eigenlijk nog?’ Dus ik zei dat ik dat niet meer deed, omdat ik het gewoon echt niet leuk vond en er met alleen gezonde voeding ook wel zou komen. En nu blijft hij maar zeggen dat ik me weer in moet schrijven, dat sporten goed voor je is. En nu vraag ik me af of hij dat ook had gevraagd/gezegd tegen iemand die lichter is dan ik. Ik zat echt lekker in m’n vel en voel me opeens weer heel onzeker en hij geeft me nu echt het gevoel dat ik nog meer af moet vallen, omdat ik nog steeds veel te dik ben.:persevere:

Wat een onzin, lekker laten lullen. Mega knap dat je zoveel bent afgevallen. Fuck hem.

7 likes

Ik heb mezelf voorgenomen om 100% mijn uiterlijk te accepteren, maar niet mijn ongezonde gewoontes. Ik probeer deze dan ook te veranderen puur omdat ik beter voor mezelf wil zorgen, en niet omdat ik er op een bepaalde manier uit moet zien. Maar natuurlijk duurt het jaaaaren voordat ik dit ook echt geloof/doe. Gisteren stond ik voordat ik het door had weer op de weegschaal, terwijl ik me had voorgenomen om me drie dagen niet te wegen. En vandaag had ik me dan niet gewogen maar stond ik onbewust met een fucking meetlint in mijn klauwen mezelf op te meten :see_no_evil: Mijn god het zit diep jongens hahaha. Stapje voor stapje I guess.

5 likes

Echt niks van aantrekken deze mensen zul je houden. Het is echt niet oké om een ander jouw ideeën over gezond op te dringen. Ik informeerde laatst in de sportschool naar een pt. Vonden ze dat ik er dan ook voeding bij moest nemen, want dat is het halve werk. Dus ik geef aan dat niet te willen, waarop die man een hele lecture start over de rol van voeding bij afvallen. Pas toen ik best pissig aangaf al 25kg kwijt te zijn en niet eens per se te willen afvallen was hij stil te krijgen.

1 like

Ik lees dit en ben het 100% met haar eens. Niet meten met twee maten, Instagram. Ik vind het goed dat ze dit aankaart.

8 likes

Ze komt ook bij funx en op tv. Want RTV Rijnmond heeft nu een facebookban ivm het posten van die foto

1 like

Vind t ook heel goed. Had dr naakt foto gezien en je zag letterlijk niks. En dan zie je van die fotos van slanke chicks met heel hun kut open en dat mag wel pff.

1 like

Ja ik las het ook (van die ban van Rijnmond), echt bizar!

1 like

Hebben jullie deze video gezien?

Ik snap echt niet wat ze nou wilde bereiken hiermee. Het is alleen maar vergelijken vergelijken vergelijken en overal labels op plakken.

ik las laatst een artikel dat het had over body neutrality en ik denk dat dat een term is waar ik me ook wel in kan vinden. Misschien vloeken in de kerk in dit topic maar positief zijn en van je lichaam moeten houden staat best ver van me af ofzo, maar er gewoon niet zoveel van vinden is het voor mij meer. Het is m’n lichaam maar, niet goed, niet slecht, maar ze doet het.

11 likes

Een treffende post (scroll door naar die stukken tekst). Heel herkenbaar

8 likes

Ik heb een beetje een gekke vraag en ik weet niet 100% zeker of ik hem hier mag stellen. Als het niet mag, haal ik het uiteraard gelijk weer weg.

Maar ik schrijf mijn scriptie over body positivity en ik ben voor een doelgroepanalyse op zoek naar vrouwen jonger dan 25 jaar die mij hun kijk op dit onderwerp (en hoe de mainstream media met body positivity omgaat) willen vertellen. Ik heb natuurlijk al overal oproepjes geplaatst en zelf mensen benaderd, maar ik merk dat de mensen die ik tot nu toe heb allemaal niet zo’n hele uitgesproken mening hebben erover. Ik vond dit topic altijd heel fijn om te lezen en ik vroeg mij af of hier toevallig vrouwen zitten die mij misschien kunnen helpen hierbij?

Ah ik ben te oud, anders had ik je best willen helpen!

1 like

Ik ben te oud. Maar misschien lotte (lovaei ofzoiets op insta) zij beantwoord vaak dr dms dus misschien kan je haar wat dingdn vragen.

1 like

Je mag mij ook DM’en!

1 like

Moet het echt jonger dan 25 zijn of mag 25 ook nog? Ik ben nu net 2 maandjes 25 dus kan je nog wel vertellen over mijn ervaringen van jonger dan 25 zijn haha

1 like

Ik ben ook te oud. Maar misschien kun je @dikkevingerorg nog benaderen? Zij hebben ook een podcast (en een uitgesproken mening :wink:). De vrouwen achter dat account zijn wel ouder dan jouw doelgroep, maar hebben wel veel connecties. Je kunt het altijd proberen.

1 like

Ik ben 23 en wil wel meedoen

1 like

@Santeria @Olifant @Luzarl Superfijn! Thanks voor jullie reacties! Ik ga even m’n vragen op zoeken en dan stuur ik jullie vanavond of morgen een DM.

@Dombo Haha nee 25 is ook top! Ik stuur je ook even een DM vanavond of morgen!

@pastelzwart @Soy.peor Thanks voor de tips!

4 likes

Afgelopen vrijdag had ik m’n zomerkleding tevoorschijn gehaald om even te wassen en weer in de kast te hangen. Bij het uitpakken van de tas kwam ik een jurkje tegen en deed hem aan. De rits van de jurk ging maar tot halverwege dicht en ik barstte in huilen uit. Dat jurkje heb ik 3 jaar geleden gekocht en ik durfde hem toen niet aan omdat het een bloot randje in de middel heeft. Nu durf ik hem wel aan, maar past het niet. Ugh, ik vind het zo moeilijk en ingewikkeld. Aan de ene kant ben ik blij met hoe ik er nu uitzie. Ik hou bijvoorbeeld heel erg van m’n dikke billen en heb eindelijk iets vollere borsten (dat wilde ik heel graag). Maar aan de andere kant baal ik dat ik zo veranderd ben en niet meer alle kleding pas. Herkent iemand dit?

Ik heb nu met m’n vriend afgesproken om samen de kleding uit te zoeken en op Vinted te zetten. Als het weg is, heb ik er denk ik ook niet meer zo’n verdriet van.

2 likes