Bodypositivity

Hong Kong! Waar mn oh zo lieve familie woont

Ah yesā€¦Aziatische familieledenā€¦

2 likes

Niet meer, vroeger wel.

Ik zat een beetje in elkaar gebogen aan tafel op een feestje, nadat ik 25kg was afgevallen en consequent misselijk was. Familielid dat mij al zeker een jaar niet gezien heeft komt binnen, ziet mij en roept ā€œheb je weer zoveel gegeten?!ā€. Was toch wel een lekker moment toen ze doorhad dat ik fors slanker was.

2 likes

Aangezien ze bij deze foto van een ander zwaarder persoon de hashtag #sausage gebruikt, denk ik dat ze wel degelijk aan het fatshamen is en mogen ze haar van mij best door het slijk halen.

3 likes

Als je een functie hebt waarin dit soort dingen uitmaken denk je heus wel twee keer na over je hashtags (en anders moet je maar eens leren dat te gaan doen). Dan geloof ik het ā€œik bedoelde iets andersā€ echt niet en mag je best eens hard op de vingers getikt worden.

Volgens mij doet ze het erom. Juist om te fatshamen

noem je jezelf fotograaf en dan kom je met zoiets aanzetten, ik vind het echt niet kunnen. Ook al is die vrouw niet heel herkenbaar in beeld, dit is zo ontzettend makkelijk en simpel en treurig, bah

1 like

Wtf?? Ik sta op het punt los te gaan in de comments haha. Ben nog even tot 10 aan het tellen

1 like

Lijkt mij ook dat zo iemand echt wel goed nadenkt over de hashtags die ze gebruikt. zeker als ze het dan nog een keer heeft gedaan met die andere fotoā€¦

Ik vind het echt heel gemeen venijnig pesten. Echt ā€œmean girlsā€/puberaal gedrag. Zo van ā€œhaha, ik heb weer mensen gekwetst maar ze kunnen me toch niets maken.ā€ En dan lief naar de leerkracht staren, ā€œah, maar zo heb ik dat echt niet bedoeld hoor.ā€

Als je dan toch per se wil fat shamen, doe het dan tenminste rechtuit

1 like

Ze heeft de foto verwijderd :woman_shrugging:t5:

Dat ik het niet erg vind als dit viral zou gaan en ze geconfronteerd wordt met de consequenties van haar gedrag.

1 like

gatverdamme wat een bitch is zij

1 like

Dit is mijn bikinilichaam. Groter dan normaal en ik ben daar wel onzeker over. Maar iedereen is met zichzelf bezig. Het is super warm, dus probeer gewoon te focussen op zwemmen, afkoelen en lol maken en niet om je lichaam of bikini ofzo

27 likes

Jij ook!! Trek die bikini aan en spring er in. Het is spannend, dat weet ik, maar je bent sterker dan dat!

3 likes

@Jauregui , ik heb net ook een bikini besteld. Echt voor het eerst in 25 jaar denk ik. Ga (als het past) beginnen met in de tuin ermee zitten maar het idee is om er volgend jaar mee naar het zwembad te gaan. Heb beetje hetzelfde figuur als Luzarl (met iets meer buik-rolletjes) maar waarom niet. Daarin hebben body-positive of body-neutraliteit ook echt wel mee geholpen. Iedereen heeft het recht om in een bikini te lopen als je daar zin in hebt. (Of niet als je dat liever niet doet.) Maar het gaat erom hoe jij je erbij voelt, niet wat allerlei andere mensen mogelijk voor mening kunnen hebben. Maar zo denken heeft mij ook heel veel moeite gekost en gaat nog niet altijd vanzelf. Maar het is al zoveel beter dan 2 jaar geleden.
@Luzarl, hele leuke bikini! En dit soort fotoā€™s helpen mij dus ook om het gewoon te gaan proberen.

5 likes

Thanks! Het zijn losse stukjes van wehkamp. Mn andere bikini kwamen mn tieten er overal uit. Ik vind mn rug wel spannend, want ik heb echt van die vleugels.

Ah snap ik. Maar zoā€™n broekje lijdt ook weer goed af als je over andere dingen wat minder zeker bent. Ik heb er een van de H&M besteld met echt een high-wasted broekje omdat mijn buik echt mijn onzekere punt is. Maar de eerste stap is er.

1 like

Gewoon doen en ervan genieten. Ik was ook altijd mega onzeker en achteraf vind ik dat ik mezelf enorm beperkt hebt met denken wat anderen zouden denken. Denken doen ze toch wel, je moet je alleen afvragen of je daarom niet gezwommen wil hebben als je dat wel fijn vindt om te doen.

Wat verder praktischer helpt: iets fijns voor over je bikini/badpak. Zodat je pas last minute alles uit moet.

Daarnaast: ik heb nog een mooie freya bikini top in cup 85i over. Hij is van boven halter dus dat kan je zelf opknopen. Als dat toevallig iets is wat je zou kunnen passen kan ik hem zo opsturen! Heb hem zelf maar een keer gedragen.

2 likes

Dat herken ik heel goed. Ik heb van mijn veertiende tot mijn 22ste nooit een korte broek aangehad en zorgde ervoor dat een jurk op mn knie kwam en dan nog met panty. Achteraf echt achterlijk. Dik voelde ik me toch wel. Met of zonder kleding. Had mezelf achteraf heel veel schijt gegund. Ook omdat de weinige keren dat ik wel ging zwemmen bijvoorbeeld best bevrijdend voelden.

Heb je trouwens het boek van tatjana almuli weleens gelezen? Vond dat heel herkenbaar en haar mindset wat betreft dit soort onderwerpen heel tof.

3 likes