Geen idee of hier al een topic over is, maar heb hem niet gevonden in ieder geval. Ik merk al best wel wat jaren dat ik echt geen relaties aan durf te gaan. Ren dan het liefst zo hard mogelijk weg en ik krijg het echt benauwd van mannen die te dichtbij komen. Raak er onderhand in paniek van. Ik heb het idee dat dit komt door hoe exen mij hebben behandeld (‘je vriendin is leuker, doei!’, vreemdgaan, ziekelijk narcistisch gedrag). Na mijn laatste relatie (5 jaar terug) heeft het vrij lang geduurd voordat ik weer wat durfde. Dat is twee jaar geleden. De jongen die de eerste was die ik weer genoeg durfde te vertrouwen en ook de jongen die het hele kaartenhuis weer in heeft laten storten (die exdate voor mensen die de posts nog kennen). Ben nu eigenlijk wel klaar hiermee en ik wil ook gewoon eens een leuke man tegenkomen waar ik niet voor wegren. Maar ik ga er altijd maar vanuit dat ze toch slechter dan slecht zijn. Uiteraard wil ik niet alleen eindigen en ooit kinderen krijgen, maar dan moet die bindingsangst wel weg. En ik heb geen idee hoe. Soms denk ik bij een leuk tindergesprek ‘oke als ie me op date vraagt dan doe ik het gewoon, zit toch niet meteen ergens aan vast’. En dan vraagt ie het en weg ben ik…
Zijn er mensen die hier ook last van hebben? En zo ja, wat doe je hiertegen en hoe ga je ermee om?