Bijzondere huizen op Funda

Wowww!! Ik hoop echt vurig dat de uiteindelijke koper hier zelf jaren gaat wonen met een gezien en geniet van het huis. En ik hoop dat de kinderen dan ook echt in de bed steeën (?) gaan slapen. Ik hoop het noooooit op de Funda Make-over insta tegen te komen.

7 likes

Lol hahaha een huis alsof het je recht 1910 binnen geteleporteerd bent, tot je de nest thermostaat ziet

10 likes

Ik wil dit huis, het is helemaal mijn ding :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

3 likes

Hahaha zodat je elke dag even kan huilen bij het energielabel Z.

8 likes

Prachtig, maar stukje tekst benoemt: “in 2019 is een gemeentelijke herindeling voorzien” staat het dan zo lang te koop?

Ooh zo prachtig! :heart_eyes::heart_eyes: echt een droomhuis

1 like

En huizen opkopen om te verhuren draagt wel bij aan de leefbaarheid? :sweat_smile:

In 2008 zaten we tegen de bankencrisis aan. Het was toen veel lastiger om huizen te slijten. Opsplitsen leidt uiteindelijk tot meer, maar kleiner en goedkopere woningen waardoor (jongere) mensen het wel konden betalen of als studentenwoningen (kamertekort was toen ook sick, met houten noodwoningen in tolsteeg en die containerwoningen om het een beetje te fiksen). Ben wel benieuwd wat dat toen heeft gekost, tonnetje misschien? Net als city campus max in dat jaar (wat volgens mij ook bijna niet gebouwd was bij gebrek aan financiëen!). Ideale investering voor ouders om je studerende kind te laten wonen.

Ik zou heel graag willen weten hoe t eruit zag toen t nog bewoond was… breedbeeld tv of aap noot Mies… what was it like

1 like

Oh nee absoluut niet. Maar ik zou zo’n huis als een te groot risico zien om zelf te kopen. In 2008 gingen dit soort idd voor een ton, best betaalbaar en als student kreeg je toen met ouders daar een hypotheek voor. Dat werd toen ook echt geadverteerd enzo.
Enter de crisis en zulke woningen kreeg je aan de straatstenen niet kwijt. En waar je in een huis met 1 slaapkamer nog wel redelijk met een partner en eventueel kind kan wonen als het moet is dat bij zoiets echt heel erg kut omdat je sanitair moet delen.
En dan zit je daar, je kan t niet verkopen want niemand wilde het en je kan t ook niet aan andere studenten verhuren en verhuizen want je krijgt de andere hypotheek niet rond.

En in 2008 werden dit soort huizen ook als een kan niet falen investering gezien. En opsplitsen leidde misschien in eerste instantie tot meer en betaalbare woningen maar inmiddels worden mensen die alleen zijn ongeveer gedwongen tot mini huizen voor de hoofdprijs.

Deze al gepost?
check die plee hee

6 likes

Het is niet mijn smaak maar het heeft zeker potentie :+1: als je de prijs afzet tegen een huis met zwembad en sauna valt het alles mee, als ik in deze regio zou willen wonen had ik dit wel serieus overwogen denk ik

1 like

700.000 euro voor iets wat geen douche heeft en waar je voorzichtig aan moet verbouwen omdat het een monument is… maaaaar… het ligt wel vlakbij de golfbaan

Overigens wel een heel schattig huisje

1 like

Echter dextervibes van al die bleek en dan dit :joy:

6 likes

Ik zou hier nog geen 50.000 voor over hebben, zijn er echt mensen die hier 685.000 voor zullen neerleggen? :scream:

Wow

2 likes

Inderdaad ken in mijn omgeving meerdere mensen die onder deze regeling een koopstudio hebben gekocht in 2008 en waarvan het nog steeds onder water staat als ze het in de huidige markt verkopen…

Huis met USP dat Arjen Robben het had willen kopen? Weird flex but ok.

8 likes

Haha wat is dit.

“Serieuze gegadigden nodigen wij dan ook van harte uit voor een ‘private viewing’.”

Oh je bedoelt een BEZICHTIGING?!

17 likes

Hahaha dat de tekst nog niet eens gelezen.
‘Inspirerend, eigenzinnig en succesvol. Net als u.’

1 like

Ben ik de enige die vind dat dit nergens op slaat. :face_with_raised_eyebrow:

Het huis is niet echt bijzonder maar ze adverteren het als, coronavrij buiten Amsterdam wonen.

That’s not how anything works. :sweat_smile:

10 likes